• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2012-01-07 09:22:41 följande:
    Ja, gillade det ocksåå
    Dock har inte sambon hört de förslaget, han kanske inte gillar de han får gilla läget helt enkelt..
    Det är bara att säga direkt efter förlossningen att det är en Meja i så fall så kan han inte säga emot ;) Min sambos brors fru heter Meja. Eller det är en förkortning på ett långt thailändskt namn. Men det är väldigt fint :)
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-07 10:04:03 följande:
    Ja. Först blev hon helt ställd och frågade om hon fick fundera på det. Hon ville så gärna men visste samtidigt inte om hon skulle kunna hålla sin oro för mig i schack ;) Men sen när hon funderat ett par dar så frågade hon om erbjudandet fanns kvar och det gjorde det ju så klart ;) Hon sa att hon var dum i huvudet som ens funderade för den chansen får man bara en gång i livet och blir det för jobbigt kan hon ju alltid gå ut :P Och nu är hon eld och lågor så jag hoppas verkligen hon hinner!

Vad härligt när det går så smidigt med igångsättning. Verkar som att man reagerar sjukt olika på det! Vilken jobbig student :o Man ska ju gärna undvika eda om man kan. Sen om mamman haft jätteonda värkar jättelänge och är helt slutkörd kanske bm ska försöka få mamman att gå med på det om allt stannar av för att man behöver sova, men vill man inte så ska dom respektera det. Skönt att din riktiga bm inte tjatade i alla fall :) Oj, det var snabba ryck! Jag hoppas också på att slippa krysta länge denna gången. 1 timme var jobbigt :P
    haha, jo det är klart. Kan ju kännas lite jobbigt för en mamma att se sitt barn ha ont liksom Fast det är ju av underbara själ. Direkt när man fått upp plutt på magen så glömde man ju av hur ont o jobbigt det faktiskt hade varit Jag hade ju sådan adrelin rusch så jag skulle upp o gå på en gång, fast blev inte direkt så.. Svimmade så fort jag ställde mig upp Kände mig hur pigg som helst direkt efteråt, men det var inte långvarigt
    Sen fick ju vi ändå 20timmars sömn på raken båda 2.. Då Julius hade gulsot o behövde sola, men jag gick o tittade på han flera ggr när han låg där o solade, kändes skit jobbigt att inte få ta upp han. På dom 20timmarna fick jag hålla han 20min kanske.. Så det kände jobbigt

Jo denna gången vill jag inte ha någon student med, så det ska jag säga till om iaf.. Hon var frukansvärt jobbig.. Som sagt, behövde inte det. Eftersom jag inte hade så ont ändå, andades lustgas där genom värkarna o det gick skit bra Ja det var skönt att inte ha krystvärkar så länge. För dom kändes lite jobbiga Jag hade ju ingen aning om hur dom skulle kännas visste in att det skulle kännas som man skulle göra nummer 2 hahah.. För jag skulle ju verkligen gå på toa sa jag till uskan, hon ba "nej det ska du inte, du ska ju föda nu" Så det blev snabba ryck för henne att ringa på läkaren och barnmorskan och samtidigt få mig att stanna kvar i sängen, eftersom jag var helt säker på att jag bara behövde gå på toa hahaha.. usch alltså, dom fick nog höra mycket roligt där dom där sista minutrarna.
  • Madde01
    minjalin skrev 2012-01-07 10:05:19 följande:
    Det är bara att säga direkt efter förlossningen att det är en Meja i så fall så kan han inte säga emot ;) Min sambos brors fru heter Meja. Eller det är en förkortning på ett långt thailändskt namn. Men det är väldigt fint :)
    ska minsann kläcka ur det vid tilfälle haha.. Låg o tänkte namn i natt, så Julius o Meja kändes bara så rätt.. Men kom inte på någe killnamn Har ju haft sådanna sammandragningar i natt så har sovit 1,5 timme i natt kanske.. Men är ändå inte trött nu.
  • Maajsi

Jag ger upp nu. Ska in på akutmottagningen. Har kommit lite blod på pappret. Det är säkert ett missfall. Så typsikt att allt bara ska gå emot en...

• Madde01
    Maajsi skrev 2012-01-07 18:08:31 följande:
    Jag ger upp nu. Ska in på akutmottagningen. Har kommit lite blod på pappret. Det är säkert ett missfall. Så typsikt att allt bara ska gå emot en...
    Nej Håller tummarna på att det inte är mf nu... Hör av dig när du vet. Alla tankar till dig ikväll.. *kram*
  • fair
    Maajsi skrev 2012-01-07 18:08:31 följande:
    Åh nej, ska hålla tummarna! Det behöver ju inte vara så. Jag hade flera blödningar under min första graviditet och allting gick bra. Tänker på dig.
  • Maajsi

Ja, dom kunde inte se något. Det var iaf inte ett missfall. Däremot kan det vara ett pågående missfall eller så är jag bara inte lika långt gången som jag trodde. Läkaren tyckte sig se något som rörde sig vilket han trodde var ett hjärta. Ska upp under vecka om jag fortsätter blöda. Om inte, så ska jag dit om ca. 10 dagar.

Det jag tycker är konstigt är att iall jag är i v.5-6 som han tyckte så ska jag ha plussat vid äl.
    Jag vet inte. Men ska försöka att inte tänka på det och hoppas på det bästa.

• fair

okej, men vi får hoppas på att det inte är det! Som sagt, man kan ha blödningar, jag vet av en tjej som blött floder hela graviditeten igenom! Men bebisen mådde bra och allt ordnade sig. Kan ju bara vara nån liten blödning utan särskild anledning. Jag hade blödningar fram till vecka 15 med Thilde.

• Maajsi

Jo, men om jag går efter sist gången jag fick missfall så är det precis som det var då. Då blödde jag också väldigt lite. Samtidigt kan jag ju inte vara i v.5, Isåfall har jag ju plussat på min äl. Hur konstigt är inte det?

• fair

Okej. Men vilken vecka har du beräknat själv att du är i ? Jag har inte riktigt hängt med.. Håller i alla fall tummarna och hoppas på det bästa!!!!

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)