• Tez

IVF/PGD väntar på eller är igång

Härligt Simple! Skönt för er att få komma igång!

• Tez

Ahhhh... Så ledsen å besviken idag. Var på läkarbesök idag och fick reda på att mitt landsting kanske inte beviljar oss något mer försök... Att ett PGD kostar lika mkt (om inte mer) än tre vanliga ivf... Beslutet tas av verksamhetschef och överläkaren. Men vår underbara läkare lovade att göra allt hon kunde för att motivera till ett försök till om det inte funkar nu med det i frysen...
    Och som om inte det var nog verkar det som den planerade, och beviljade, insättningen av FET kommer krocka med påsk... Hur ska vi orka... Nu ska här slickas sår med chips och soffhäng på en sketen tisdag...

• Tez

Rymdsemlan; Det var vårt första (och antagligen enda) försök... Kostar tydligen för mkt pengar för vårt landsting... Önskar att jag vetat om detta tidigare för att kunna diskuterat med Huddinge...

• Tez

Tack Yrja M!! Det var ord som jag behövde höra just nu!! Går det åt pipsvängen med FET så kommer jag inboxa dig för mer info!!

• Tez

Idag ringde vår läkare... Tvärnej (som hon uttryckte det) från verksamhetschefen för fler PGDförsök... Tack Värmlands läns landsting! Och detta landsting jobbar jag för, fy faaan! Men vår läkare hade lyckats förhandla sig till 4 försök med donerad sperma, insemination, iallafall. Så nu hoppas jag mer än någonsin att vårt FET funkar! Det måste bli någon ändring på hur godtyckligt landstingen beviljar sånt här!

• Tez

Rymdsemlan: kram å tummar hålls för lyckat FET! Jag väntar på ägglossning inför FET...hoppas bara att det inte krockar med påsk!

• Tez

Yes! Glad gubbe på ägglossningstestet imorse så på (s)kärtorsdagen åker vi till Huddinge för FET! Är så tacksam gentemot min kropp att det inte krocka med påsk! Oc så har jag lovat Anette på Karolinska att lita på testet...inte ta fler utan bara tänka på att åka på torsdag!

• Tez

Ett tips till alla IVF/PGD:are här! Gå in på www.ur.se och kolla UR samtiden - Frisk som foster. Flera intressanta föreläsningar för oss!

• Tez

Så var jag ruvare igen! Passar ju bra såhär i påsktider! :-P

• Tez

Tack fina ni! Tror ingenting än så länge... Tycker det känns som att jag ska få mens hela tiden! Testdags övermorgon!
    Ulrika80; hoppas att det gick bra idag!!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång