IVF/PGD väntar på eller är igång
Härligt Hejåhå!!
Härligt Hejåhå!!
Testet var negativt... Bryter ihop men kommer igen!!
Usch å fy va trist Ulrika!
Härligt Simple82!!
I eftermiddag ska vi på läkarsamtal för att diskutera fortsättning... Känns fruktansvärt jobbigt. Önskar att det gick å överklaga så vi kunde få fler försök... Mår apdåligt inför mötet... Vet att de kommer tycka att de är snälla som erbjuder oss donatorsperma. Så det är väl så det blir... Återkommer med rapport!
Så, nu står vi i kö för spermadonation... Känns både bra och förskräckligt orättvist!
Yrja M; tack vare dig så tittar vi på den möjligheten också! Tjeckien eller Spanien. Men det känns ok att ha donatorsperman som back-up!
Simple; Japp det var tvärnej till fler försök från verksamhetschefen, men jag kommer skriva till patientnämnden. Nä, vi kommer inte göra heminsemination. De trodde att vi skulle vara igång redan till hösten... Men bitter som jag är så tror jag det först när vi är där...
Tiger; Vi fick 15 embryon till analys och av dem var 3 friska. Min sambo har ett balanserat kromosomfel och vi har ca 10-15 % chans att få ett friskt barn. Så vi var nöjda med 3 av 15! Nu gick ju inte vår IVF bra och vårt landsting beviljar bara ett försök... Så nu är remiss skickad för spermadonation.
Tänker på er idag Simple och Rymdsemlan!
Lycka till nu Polly83!
Hallå igen alla!
Längesedan jag skrev men nu är vi på banan igen! Fick ett telefonsamtal från verksamhetschefen idag (jag hade ju gjort en liten skrivelse till patientnämnden...) där han berättade att vårt ärende varit uppe hos politikerna och att vi har rätt till 3 försök! Han bad om ursäkt flera gånger för allt strul som varit för oss och sa att de nu skulle skicka remiss till Huddinge för två försök till!!
Hurra va vi är glada idag! Vi var ju helt inställda på spermadonation och har gjort klart utredning för det å allt! Men nu känns det fantastiskt kul att få åka till Huddinge igen! Nu SKA vi lyckas!! Det lönade sig att vara lite bråkstake å skriva fint brev!