Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

Träningsnördar - här samlas vi!

Godmorgon.

Kul med en träningstråd. Här kanske jag kan trivas ;)

• Evenstar

Så idag har jag gjort klart min träningsplan inför hösten och vet vad jag ska lägga krut på och så det inte krockar med mitt instruerande.

Körde ben i fredags och jag har så jäkla ont att jag svankar fram på tå. Galet!

• Evenstar

Jajamän, jag kör alltid fritt förutom om jag lägger in pressar i hacklift eller så. Men annars fria stänger osv. Tungt och jävligt ska det vara. ;)

• Evenstar

Morning.

Dagen startade som vanligt med yoga och nu har jag fått en stor kopp starkt kaffe.
    Ser ut att bli en härlig dag!

Ikväll så ska jag köra styrka triceps och axlar och sen instruerar jag ett pass.

Hur ser er träning ut idag?

• Evenstar

Fav - Haha tur att du kom till sanning så egot inte får sig en törn. ;)

Lätt gott med räksalladen,
    Vi ska äta ädelostfyllda biffar med spenatsallad och valnötter till middag. Nåt potatisaktigt till det också.

Vad äter ni andra?

• Evenstar
    Fattig student skrev 2011-07-25 15:12:11 följande:
    Gud vad gott! Själv är jag förvånande nog sugen på pasta. Äter det annars aldrig. Så det blir spaghetti och någon typisk italiensk pastasås. Därefter blir det träning.
    Jag har nyss varit i Rom och levde på pasta, pizza och rödvin. ;)
    Så jag är aningens mätt på sånt. Men gott som attan var det. Åt en supergod pasta med tomatsås och scampi och en utsökt fisk. Mumma!
  • Evenstar

Smaksatt kesella är ju inte att föredra att sluka på daglig basis dels med tanke på att sockerhalten är rätt hög men också att kalorierna faktiskt springer iväg.
    Men jag tycker att det kan vara ett gott alternativ till glass eller annat då och då. Proteinmängden är ju som redan sagts lite högre än i annat slisk.

Kesella naturell kan man ju mixa med ex hallon och frysa och äta som glass också.

Jag har ett gott proteinpulver hemma - jag avskyr när det smakar plast och har aningens svårt för kaseinet, jag föredrar vassle.
    Jag kör Pure Whey jordgubb - dxb, http://www.fitnessbutiken.se/protein/purewhey1.html

• Evenstar
    Jennnyn skrev 2011-07-25 21:19:13 följande:
    Jag brukar också köra på Pure Whey, men har inte testat jordgubb. Däremot både choklad och vanilj, vilka är goda båda två. Kanske dags att testa jordgubb?
    Ja det tycker jag :) Jag har svårt för både choklad och vanilj i pulverform så jag har inte vågat testa. ;)

Jag blandar mitt med både lättmjölk och vatten - tycker det ger godast smak.
  • Evenstar
    Tullemi skrev 2011-07-25 21:44:10 följande:
    Skulle detta pulver funka som måltidsersättning? En gång/dag?
    Inte som ersättning utan efter träning eller i kombination med något annat. Men är det för att undvika skit på ex badhus/lekland så kan man ju ta en drink där och sen äta nåt när man kommer hem och lättare kan välja själv.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!