Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose skrev 2011-07-29 13:52:39 följande:
    Hej, hej! Här är en träningsnörd till (nästan dubbelt så gammal som du TS ). Har tränat regelbundet på gym (3-7gg/vecka) sedan 1992! Jag är även utbildad inom träning och jobbade med det, gruppträning, gym och PT, i 7 år (fram t o m 2007), främst i London. Så gymmet har aldrig varit något "tvång" eller någon plåga.

Men ... just nu är jag nog inne i den värsta svackan någonsin. Min lilla kropp har ganska nyligen tagit en del "törnar" i form av bl a flera missfall och ett kejsarsnitt (fick min son för snart 3 år sedan), extrem trötthet, några inflammationer i leder, samt mycket jobbiga diskbråcks"utbrott". Så figuren är sig helt olik (väger c:a 10kilo över min normalvikt) och jag är inte mitt gamla tonade och lika starka jag, tyvärr. Jag slutar aldrig att träna, men har känt mig tvungen att dra ner på träningen den senaste tiden, bl a pga diskbråcket. Nu ska jag försöka trappa upp litet igen, och hoppas att jag inte stressar kroppen för mycket. Jag ÄLSKAR ju att träna!

Springa kan jag bara drömma om att göra. Promenerar gör jag jämt. Low impact, high intensity, (crosstrainer, stepper osv.) är det som gäller konditionsmässigt i gymmet. Styrketräning älskar jag - men måste vara extremt försiktig med val av övningar just nu. Jag är utbildad Pilatesinstruktör så det "tänket" har jag med mig i det mesta jag gör. Yoga är inte heller främmande, men det tar jag också det lugnt med just nu (förutom andningsövningar på spikmattan).

Just nu har jag gördel (som stöd för ryggen) och inlägg i skorna (från sjukgymnasten) och ska snart till ortoped för bedömning om operation av ryggen är aktuell. Snacka om att man känner sig annorlunda nu, jämfört med för en sådär 5 år sedan! Men, men ... man kan bygga upp sig igen, det tror jag på. Jag var, för övrigt, mer vältränad och trimmad när jag var 39 år än när jag var 24 år (rökte, mumsade, jobbade 50-60 timmar i veckan, tränade sparsamt även om jag var aktiv)!

Nu hänger jag på här - för litet småsnack, oss träningsnördar emellan.
    Välkommen!
  • Evenstar
    Jennie med ie skrev 2011-07-29 13:22:36 följande:
    Igår joggade jag en runda, ungefär en halvtimme... mer blev det inte p g a tidsbrist. Men jag fick lite extra flyt i stegen eftersom jag precis innan ställt mig på vågen som visade minus 30 kg Ingen egentlig skillnad mot 29 egentligen men mentalt viktigt, trettio liksom...
    Mycket bra jobb! Grattis!
  • Evenstar

Halloj,

Jag har varit nattvakt - vi har Fotbollsfestival i stan och vår klubb är med och arrangerar så inatt har jag vaktat 18 åriga norrmän. Lååångt pass 20-06. Så jag är lite mör. Inatt har jag ett kortare pass 22-02.

Så nu klurar jag på om jag ska träna alls idag eller bara strosa runt och duscha lite och greja.

Till middag här blir det grillad karre med ädelostsås och nåt salladsaktigt.

vad äter ni till middag?

• Evenstar

GAH idag fick jag verkligen bita ihop och det var riktigt jäkla jobbigt.
    Jag är inget fan av godis alls men så idag fick barnen för sig att godiset skulle inhandlas på Godishuset. Holy crap vad mycket det finns där. ALLT och i massa varianter..
    Det slutade med att alla köpte sig en stor påse utom jag. Jag höll på att resonera sönder och samman med mig själv - vilken känsla skulle vara den skönaste? Att känna att jag stod emot något som jag inte verkligen verkligen ville ha - men som frestade mig eller att trycka i mig det där som frestade mig och vara tillfredsställd just då men inte efter. Det hjälpte och när jag tog ett varv extra för att titta om det var nåt som jag VERKLIGEN inte kunde vara utan var det inte längre lika lockande. Tydligt bevis på att allt sitter i huvudet.

Nu ska vi äta grillad karre, ugnsrostade grönsaker och ädelostsås och sen ska jag pipa iväg och vakta sista natten.

Ha en skön kväll!

• Evenstar
    Fattig student skrev 2011-08-01 21:34:44 följande:
    Ja, jag saknar verkligen kära Sverige och de underbara jordgubbarna. *drömmer mig bort*
    Var bor du?
  • Evenstar

Puh idag känner jag mig äntligen som en människa igen efter helgens brist på sömn då jag vaktade på fotbollsfestivalen.

Blev ingen träning varken fredag, lördag eller söndag. Men så blir det ibland - jag fick helt enkelt prioritera att sova de få timmar som gick.

Igår instruerade jag IW men hann inte med nån egen träning då maken jobbade kväll.

I eftermiddag ska jag sticka iväg och köra axlar, tricpes och mage. Ska blanda lite kettlebells och trx med mina vanliga övningar har jag tänkt.

Och så är det hög dags nu att göra nåt radikalt åt kosten - jag äter bra men på tok för mycket och jag är så sjukt hungrig hela tiden. Antagligen rätt psykiskt då jag kör min defluffiation.
    Det är ju lustigt hur beroende jag är av rutiner - och är det nåt jag saknar under sommaren så är det ju klara rutiner. Om vi bortser från yogan som jag i de allra flesta fall kör varje morgon. Utmärkt sätt att börja dagen.

Uhm, flummigt inlägg det blev.

Dagens middag blir köttfärsbiffar i sås, spenatsallad med melon och fetaost.

Vad äter ni?

• Evenstar

Träning idag blev 60 min PW med yngsta i vagnen runt älven - sjukt vackert det är där nere!
    Styrka 40 min - Biceps och rygg,

Nu väntar god mat - biffar med kantareller och sås och potatisskivor med timjan i ugn. Spenat och melonsallad till.

Sen ska jag slappa på soffan tills John Blund besöker mig!

Vad har ni haft för er idag?

• Evenstar
    Tullemi skrev 2011-08-03 18:36:46 följande:
    Hu, vilken seg huvudvärk som har förföljt mig hela dagen...kan vara det tryckande vädret. Jag har tränat mage och 25 minuter på crosstrainern idag. Jag har intagit min första proteinshake med smaken banan-choklad. Jättegod Ska ta en till innan läggdags. Brukar ni blanda med vatten eller mjölk?
    Jag blandar med både och. Ungefär en dl av varje. Beror lite på om det är kasein eller vassle.
  • Evenstar
    Tullemi skrev 2011-08-03 20:05:12 följande:
    Fick tips om att ta en proteinshake innan läggdags, men glömde fråga varför det skulle vara bra. Nån som vet?
    Tillföra extra aminosyror för ökad proteinsyntes/muskelupbyggnad under natten.
    Funkar ju att peta i sig annat också - ex keso, kesella osv.
  • Evenstar

Gah!  Nu kommer jag få stå och kissa närmsta veckan., ;)
    Jag sätter ju upp prio för muskler jag vill utveckla varje termin och den här perioden är det ben, axlar och triceps...
    Igår körde jag ett tungt benpass och träningsvärken kom smygandes redan igår kväll. Och det blir värre. Och värre. Och jag älskar det ;)

Igår var vi på bio och såg HP, sista delen och innan det åt jag Surf´n Turf på Allstar. Finns det nåt godare än en riktigt blodig oxfilé?

Fredag igen då.
    Ska strax till gymmet och köra ett axelpass - regnet öser verkligen ner här så jag känner mig rätt osugen på att gå ut dock.
    Ikväll lagar jag Korianderkyckling och serverar med naanbröd. Gott!

Vad äter ni?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!