Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose skrev 2011-07-29 13:52:39 följande:
    Hej, hej! Här är en träningsnörd till (nästan dubbelt så gammal som du TS ). Har tränat regelbundet på gym (3-7gg/vecka) sedan 1992! Jag är även utbildad inom träning och jobbade med det, gruppträning, gym och PT, i 7 år (fram t o m 2007), främst i London. Så gymmet har aldrig varit något "tvång" eller någon plåga.

Men ... just nu är jag nog inne i den värsta svackan någonsin. Min lilla kropp har ganska nyligen tagit en del "törnar" i form av bl a flera missfall och ett kejsarsnitt (fick min son för snart 3 år sedan), extrem trötthet, några inflammationer i leder, samt mycket jobbiga diskbråcks"utbrott". Så figuren är sig helt olik (väger c:a 10kilo över min normalvikt) och jag är inte mitt gamla tonade och lika starka jag, tyvärr. Jag slutar aldrig att träna, men har känt mig tvungen att dra ner på träningen den senaste tiden, bl a pga diskbråcket. Nu ska jag försöka trappa upp litet igen, och hoppas att jag inte stressar kroppen för mycket. Jag ÄLSKAR ju att träna!

Springa kan jag bara drömma om att göra. Promenerar gör jag jämt. Low impact, high intensity, (crosstrainer, stepper osv.) är det som gäller konditionsmässigt i gymmet. Styrketräning älskar jag - men måste vara extremt försiktig med val av övningar just nu. Jag är utbildad Pilatesinstruktör så det "tänket" har jag med mig i det mesta jag gör. Yoga är inte heller främmande, men det tar jag också det lugnt med just nu (förutom andningsövningar på spikmattan).