Träningsnördar - här samlas vi!
Jag äter väl egentligen bara "vanlig" mat. Nu efter semestern har vi helt slutat med godis, chips, kakor, pommes m.m (kanske det blir någon enstaka lördag med lite gott)
Äter frukost: 2 knäckemackor med skinka, tomat och gurka. Dricker 1 glas mjölk/altvernativt oboy
Lunch: Husmanskost
Eftermiddagsmål: 2 mackor/knäcke med varierat på
Kvällsmat: 1 tallrik fil med flingor alt macka
Tränar ingenting efter graviditeten. Har inte hittat någor som jag känner är roligt och som sagt svårt att hitta motivation och peppning. Blir ofta att jag tränar intensivt 1 vecka och sen ger jag upp. Har joggat, tränat styrketräning på gym, kört lite active fit på PS3 här hemma, varit med på jympa pass.
Innan graviditeterna så dansade jag linedance 3-4 gånger i veckan och det har blivit min träning då men det va så kul så jag ansåg inte det som träning. Skulle vilja hitta något sånt igen. kombinerat med vad? Vad och hur måste man träna för att främst gå ner kg men även bygga en bra kropp.
Utöver det lägger jag nån form av konditionsträning beroende på hur vältränad personen är. Ofta är det raska promenader eller liknande.
Rent spontant när jag kollar på ditt intag så ser det ut som du får i dig för lite protein. Äter du inte middag?
Ägg tycker jag är ett suveränt livsmedel - innehåller många näringsämnen och är lätt att ta med och tillaga.
Kan du äta nåt annat istället för knäcke nån av gångerna och kanske lägga till makrill på nån av mackorna (protein och bra fetter)och byta filen mot något matigare? Det behöver inte vara jätteavancerat.
Hur är det med fibrer, frukt? Dricker du tillräckligt med vatten?