Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

emms skrev 2013-02-14 08:50:52 följande:
    Åh vad sugen jag blir på att träna tungt nu när jag läser här. Dra lite tung mark och grisa i böjen :D Men jag får så snällt vänta nu då magen växer. :D  
    Någon som håller på med styrkelyft eller athletic fitness här? :) Jag har tävlat i båda två.
    Tävlade i styrkelyft för 15 år sen , numera glad motionär , med viktbegränsning på stången , för att inte bli tävlings sugen igen :)
  • ander25k

Tunga byggar böj och tunga marklyft igår , jag är rejält mör idag , blir till att promenera idag , så att kroppen kommer igång igen .

• ander25k
    Ponzi skrev 2013-02-16 09:29:19 följande:
    KÖrde nästan samma, PB i Benböj och Benpressmaskinen( inte någon svammelmaskin utan där man lastar på egna vikter)

Benböj :140kg
    Benpress 300kg
    Ben passen är dom skönaste passen Glad
  • ander25k
    Ponzi skrev 2013-02-16 10:56:44 följande:
    Jo efteråt ja, men så satans tråkiga att köra, all energi kan gå åt till att bara köra typ 2 övningar, beror förvisso också på dessa övningas omfattning av muskler, marklyft innefattar ju väldigt m¨ånga musklegrupper, och inte bara "svan"ryggen, utan rumpa, lår, hela långa trapezius också,
    vad kör du på i marklyft?
    Marken är lite varierande , raka marklyft 100kg, hela marklyft ca 150 kg just nu , en hands marklyft 100 kg , är ungefär vad en gubbe i min ålder ska hålla på med .
  • ander25k
    Ponzi skrev 2013-02-16 13:23:50 följande:
    Marklyft 160kg, sedan börjar jag tappa greppet, då jag inte använder mig av remmar, rakamarklyft, 100kg +/-10 kg

ingen gubbe ännu men 27 år och man börjar känna sig gammal:P
    Glad Jag fyller 49 i år Glad .

Träna lite mer handleder och greppträning , så kommer vikterna upp .
  • ander25k
    Paradigm skrev 2013-04-02 09:51:35 följande:
    Kom igen träningsnördar! Uppdatera! Delge er träning, era tankar!
    Från vinterns tunga träning , börjar nu lätta högreppare , så volymen kommer , slitigt och svettigt , men ganska skönt .
  • ander25k
    Maria1982 skrev 2013-04-04 08:50:37 följande:
    Retar ihjäl mig på vågen! Konstant upp tycker jag...
    Äter en balanserad kost, håller koll på kalorier in, inte riktigt på kalorier ut då mitt jobb är fysiskt tungt.

En dag på jobbet är stående, gående i 8 timmar. Lyfter backar med kött som väger mellan 10 och 30 kg hela tiden, drar pallar som väger mellan 150 och 450 kg. Ja, ni hajar nog. Tungt!

Tränar utöver detta minst varannan dag. Löpning, styrka, cykel och vad som känns bra för dagen
    Vill ju slimma ner och bli mer fast och bygga upp synliga muskler.
    Inte så att du ska skippa vågen ,och ta fram måttbandet , och se vad skillnaden ligger , är det så att du just nu lägger på dig mer muskler , så visar måttbandet att du minskar , men musklerna ökar , och dom väger mer än fett .
    Sen ska du akta dig , för att långa perioder ligga på minus med maten , så inte kroppen lägger sig på svält , och sparar allt .
  • ander25k
    Maria1982 skrev 2013-04-04 13:36:19 följande:
    Tycker jag inte. Får i mig massor mer än jag brukar
    En tidig vecka på jobb ser ut så här ca: en smörgås med ost o skinka vid 5, kvarg vid 9, lunch vid 12 och det är ungefär 250-300 gr kött tillsammans med grönsaker och sås. Kvällsmat blir det mellan 17-19 och det är ju samma som lunchen fast med potatis/ris i minimängd. Kan ibland kosta på mig lite nötter innan kvällsmat för att inte hungra ihjäl.

En kvällsvecka är bakvänd...
    Jag tycker det verkar väldigt lite , frukosten är noll , och fikat vid 9 är litet , är många timmar den maten ska räcka , lunchen är ok och middagen , men mellan din frukost och lunch , behöver du mer .
  • ander25k

Och jag får börja backa lite i träningen , behöver nog en vilovecka , tror överträningen närmar sig med stormsteg just nu , men kan vara skönt att låta kroppen vila lite .

• ander25k
    Paradigm skrev 2013-04-06 09:57:28 följande:
    Ander25k, dum fråga, men hur märker man det? Känner att jag behöver den kunskapen då jag har lyckats skada mitt knä (mkt lätt skada men känns likväl).
    Är lite olika från person till person , för min del ökar sötsuget , jag får feber på kvällarna , och trycket i musklerna försvinner , du kan inte köra på dom vikterna du är van vid , så yppar det sig på mig .

Och givetvis ,ökar risken för skador ,som blir svåra att läka .
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!