Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-12-21 12:06:29 följande:
    Nej imorgon

Födde barn på fm idag
    Hon kom ll 7 imorse. Vi var inne 2:30. Regelbundna värkar kl 01:45.
    Grattis
  • ander25k

Tänkte ta och köra ett pass med fokus på armarna , så man inte orkar lyfta så mycket julmat till munnen , så Bickep/triceps och underarmar idag :) tror det är en bra metod för att slimma kroppen .

• ander25k
    Mollly skrev 2013-12-26 11:19:15 följande:
    Vilka rygg/axelövningar ska man köra för att stärka upp överdelen av ryggen upp mot nacken. Hållningen har inte blivit den bästa efter graviditeten och vill undvika att få en puckel vid nacken :)
    Jag skulle köra olika rodd övningar , och baksida axlar

• ander25k
    Scratchy skrev 2013-12-29 20:01:05 följande:
    ... och mitt nyårslöfte är att gå upp tio kilo. Jag kanske kan ta dina?
    Lägga på dig 10 kg , Huga , du kommer få jobba , om det ska vara kvalitet på det hela , och inte bara värmande späck , jag räknade ut en gång i tiden att jag ökade ungefär 0,7 kg per år
  • ander25k
    Scratchy skrev 2013-12-30 07:03:21 följande:
    Jag har det som nyårslöfte mest för att gå mot strömmen. Jag ska gå upp tio kilo och börja röka. Jag har aldrig hållit något av det dock.

Just nu är jag väldigt låg i vikt på grund av olika saker som hänt. Så jag ganska många gamla kilon att gå upp.
    Lite som mig då , men jag byter plats på det hela , mindre fett , mer muskler som fanns för 5 år sen , så jag ligger stadigt i vikt , men fettet minskar .
  • ander25k

Anmälde mig till detta , blir garanterat den tyngsta och äldsta deltagaren :)

Aktiv Open

Vår årliga tävling går av stapeln lördag 22:e mars kl 10.00 på Aktiv Hälsocenter.

Tävlingsgrenarna är:

*Bänkpress, max antal reps på vikt motsvarande egen kroppsvikt (damer 60%).

*Bicepscurl, max antal reps på vikt 50% av egen kroppsvikt (damer 30%).

*Dips, max antal reps.

*Chins, max antal reps.

Totalt antal reps vinner! Anmälan senast 9:e mars. Utförliga tävlingsregler

fås vid anmälan.

Sponsorer är PROTEINEXPERTEN och NUTRAMINO.

Tävlingen är öppen för medlemmar på Metro Gym och Aktiv Hälsocenter.

Alla är välkomna att komma och heja på sin favorit.

• ander25k
    k girl skrev 2014-02-12 18:00:36 följande:
    En fråga dock, ni som styrketränar. Jag kompenserar en hel del och blir jättesned i somliga övningar. Vad gör jag åt det? Försöker tänka på hur jag står, men så fort jag blir lite trött... När jag kör bänkpress vrider jag stången snett.
    Skulle kolla hur det blir när du kör sittande axelpress ( Om gymmet har spegel ) men om det där är på dom 2 sista reppen , så är man alltid starkare i en sida av kroppen , och eftersom du är kvinna , så är du troligen starkare i barnbärar sidan
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!