Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

Kört ett riktigt byggar pass , Knäböj / Ryckböj / stöt bakom nacken / frontböj ,så min ben är mjuka nu :)

• ander25k

Tog en lång promenad innan gymmet , och för att piggna till , så fixade ag mig en förstärkt latte , vanilj protein / Mjölk och starkt kaffe , gött vart det .

• ander25k
    Maria1982 skrev 2013-05-03 15:36:53 följande:
    Här i Linköping är vädret helt UNDERBART idag!! Det blir en lååååååång promenad sen
    Och här i grann staden var vädret underbart på morgonen , men någon kvälls promenad blir det inte , gårdagens benträning , och dagen promenad talar för vila .
  • ander25k
    ellen2008 skrev 2013-05-10 05:19:56 följande:
    Hej alla träningsnördar, 
    Vill gärna hänga med här om jag får? Har under en vecka försökt att läsa ikapp tråden vilket är en spännande följetång men har inte ens hunnit en fjärdedel....
    Jag hoppas på att bli en träningsnörd IGEN.... var det för nästan 10 år sen och så blev jag sambo, fick 2 barn, mycket jobb.... Jag vet, inga ursäkter.... Jag har sportat väldigt mycket i naturen senaste 2 åren (cykling och en väldans massa tennis) vilket har hållit mig någorlunda fit.... har precis blivit medlem på ett gym och ska börja med styrka nästa vecka. Har bokat upp med en PT 3 ggr för att få ett program och lära mig maskinerna igen....
    I augusti förra året började jag med LCHF, jag gick ner från 63 till 59 kg och från 22 till 18 i fett% på 3 månader. Kände mig otroligt snygg i kroppen. Men kände att LCHF inte var något för mig i längden då jag inte gillar förbud, blev grötig i hjärnan och fick problem med menscykeln..... och så fort jag fuskade fick jag otroligt ont i magen och blev helt uppblåst.... 
    Slutade med LCHF i januari och gick upp från 58 till 66 kg !! på 2 månader och från 18 till 24% i fett.... var inte ens speciellt onyttig..... men åt kolhydrater.... hade aldrig innan vägt mer än 64 kg i hela mitt liv för utom då jag var gravid och vägde som mest 71 kg med bebis i magen.... 
    Har nu sedan en månad börjat springa 30 minuter varje morgon innan frukost, äter ca 1500-1800 kalorier per dag, beroende hur mycket jag tränar. Har nu gått ner till 64 kg och 22 i fett% så det går åt rätt håll, men sakta ! 
    Mitt mål är att komma ner i 18 i fett% igen, få synliga långa muskler och må bra. Jag vill kunna äta av allt även om jag inte äter snabba kolhydrater mer än ett par gånger i veckan. 
    Ser väldigt mycket fram emot att börja på gymet och bygga upp musklerna och blir väldigt inspirerad av er här inne som är så duktiga och disciplinerade !! 

Det är en erfarenhet jag har sett om LCHF dieten , när man slutar så suger fettcellerna i sig allt den får av kolhydrater , jag kör en lätt variant , med mer kolhydrater , det funkar för mig , jag orkar träna och är inte seg i skallen ,men den går långsammare vikt nedgång .
  • ander25k
    ellen2008 skrev 2013-05-10 07:25:02 följande:
    tror jag är bra i längden, att ha med kolhydrater.... jag är ju ett levande exempel på det ! har svårt att tro att någon kan utesluta kolhydrater på livstid..... och när de väl börjar äta går de upp igen.... tror jag ! 
    äter du endast långsamma kolhydrater? och under varje mål?  
    Blandar lite mellan snabbt och långsamt , tror mixen av det blir ok för min kropp , Handflata Protein , och näve kolhydrater , skulle jag för enkelheten beskriva det.
  • ander25k
    Tessou skrev 2013-05-10 16:24:00 följande:
    Jag har varit typ varannan vecka från November till Mars. Läkarna trodde jag jag fått en propp i lungan.. men det var ''bara'' inflammation i ryggen, bröstkorgen och lungväggarna. Så jag skulle ta det väääldigt lugnt, så läkaren.

Nu har jag jobbat 6 eller 7 veckor i streck utan att bli sjuk, men känner fortfarande likadan smärta i ryggen som tidigare, men bara lite då och då. Idag var jag till en sjukgymnast som sa att mitt bäckenben har låst sig, jag var väldigt stel i höger ben sa han... Känns som att jag aldrig kommer kunna träna igen!!
    Leta upp en Ostiopat , dom kan göra små underverk , kan vara värt att prova några behandlingar och testa.

• ander25k
    Maria1982 skrev 2013-05-11 08:46:22 följande:
    Hur ska min rumpa fixa 15 mil.... Det gör ju ont nu efter två

Däppt i däsan fortfarande...
    Om det är sadel nötning , så är det vana och en bra sadel och vaddering i brallorna som gäller
  • ander25k

Fredags ångesten är borta ur kroppen , axlarna är  genom körda , benen är möra ..... låt helgen börja :)

• ander25k
    ellen2008 skrev 2013-05-21 05:51:23 följande:
    Hej, 
    Ni som har sån bra koll. Har 2 frågor gällande kost. Har läst någonstans att man ska äta ca 20 gram protein och 40 gram kolhydrater direkt efter träning. Gäller det även efter konditionsträning eller är det bara efter styrka?

Jag undrar också om Rissirap är dumt att äta till frukost. Jag har hittat en musli som innehåller havregryn som är rostade med rissirap. Inga andra ingredienser. 57 i GI om det har någon betydelse.
    Jag brukar äta naturell yoghurt och det med lite frysta hallon och kanel. Samt kaffe med mjölk. 
    Innan springer jag  5 km på fastande mage. 

Tack för hjälpen :)

Om vi förenklar det hela , så skriker kroppen efter kolhydrater efter träningen , så direkt efter träningen är det kolhydrater som gäller , och här kan man stoppa i sig vad som helst , en påse gelehallon ,sportdryck mm , för näringen går direkt ut till musklerna , och är som en start till nästa pass , och här sparas inte någonting till fett depåerna , ca 40 minuter efter träningen ,så är det protein som gäller .
    Men läs på denna sida , där finns tips och råd  kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!