ellen2008 skrev 2013-05-10 05:19:56 följande:
Hej alla träningsnördar,
Vill gärna hänga med här om jag får? Har under en vecka försökt att läsa ikapp tråden vilket är en spännande följetång men har inte ens hunnit en fjärdedel....
Jag hoppas på att bli en träningsnörd IGEN.... var det för nästan 10 år sen och så blev jag sambo, fick 2 barn, mycket jobb.... Jag vet, inga ursäkter.... Jag har sportat väldigt mycket i naturen senaste 2 åren (cykling och en väldans massa tennis) vilket har hållit mig någorlunda fit.... har precis blivit medlem på ett gym och ska börja med styrka nästa vecka. Har bokat upp med en PT 3 ggr för att få ett program och lära mig maskinerna igen....
I augusti förra året började jag med LCHF, jag gick ner från 63 till 59 kg och från 22 till 18 i fett% på 3 månader. Kände mig otroligt snygg i kroppen. Men kände att LCHF inte var något för mig i längden då jag inte gillar förbud, blev grötig i hjärnan och fick problem med menscykeln..... och så fort jag fuskade fick jag otroligt ont i magen och blev helt uppblåst....
Slutade med LCHF i januari och gick upp från 58 till 66 kg !! på 2 månader och från 18 till 24% i fett.... var inte ens speciellt onyttig..... men åt kolhydrater.... hade aldrig innan vägt mer än 64 kg i hela mitt liv för utom då jag var gravid och vägde som mest 71 kg med bebis i magen....
Har nu sedan en månad börjat springa 30 minuter varje morgon innan frukost, äter ca 1500-1800 kalorier per dag, beroende hur mycket jag tränar. Har nu gått ner till 64 kg och 22 i fett% så det går åt rätt håll, men sakta !
Mitt mål är att komma ner i 18 i fett% igen, få synliga långa muskler och må bra. Jag vill kunna äta av allt även om jag inte äter snabba kolhydrater mer än ett par gånger i veckan.
Ser väldigt mycket fram emot att börja på gymet och bygga upp musklerna och blir väldigt inspirerad av er här inne som är så duktiga och disciplinerade !!
Det är en erfarenhet jag har sett om LCHF dieten , när man slutar så suger fettcellerna i sig allt den får av kolhydrater , jag kör en lätt variant , med mer kolhydrater , det funkar för mig , jag orkar träna och är inte seg i skallen ,men den går långsammare vikt nedgång .