• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Köp icebugs istället för broddar! Bra sko!

Igår 13 km.

idag skivspinn.(90)

imorgon smärta..

ska ner några kilon nu. Går sådär. Sockeesug i topp efter helgen o därtill grav sömnbrist..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-04 21:23:36 följande:

Köp icebugs istället för broddar! Bra sko!

Igår 13 km.

idag skivspinn.(90)

imorgon smärta..

ska ner några kilon nu. Går sådär. Sockeesug i topp efter helgen o därtill grav sömnbrist..

Känns som jag springer för lite under vintern för att lägga 1600:- på ett par dojjor. Om bara vintern var normal så tycker inte jag det behövs heller. Det började ju bra hos oss men sen kom regn och isgator..

Men om det inte blir bättre får jag omvärdera
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Sorbus
    ander25k skrev 2015-01-05 03:13:18 följande:
    Nedbantad till 89kg, och redo för tävling i Mars
    Bra jobbat Vad är det för tävling?

Jag gav mig själv ett band typ TRX i mellandagsjulklapp (Casalls billigare variant som heter något långt och krångligt) och körde ett längre pass igår. Aj vad träningsvärk jag har idag Fast mest i benen, jag som egentligen tänkt jag skulle bli bättre på utmana överkroppen riktigt för det är där jag känner mig svagast. Jag får jobba lite mer på den biten.
  • ander25k
    Sorbus skrev 2015-01-05 11:41:03 följande:

Bra jobbat Vad är det för tävling?

Jag gav mig själv ett band typ TRX i mellandagsjulklapp (Casalls billigare variant som heter något långt och krångligt) och körde ett längre pass igår. Aj vad träningsvärk jag har idag Fast mest i benen, jag som egentligen tänkt jag skulle bli bättre på utmana överkroppen riktigt för det är där jag känner mig svagast. Jag får jobba lite mer på den biten.

Fittnes five
  • Illusion

Dagens träningspass avklarad. Träningen blir så mycket bättre på kvällen! :)
    Jobbar mkt med kosten nu för att få maxad resultat. Vi får se...

Snyggt Ander25K. Tycker att du ser tightare ut än tidigare, om jag minns rätt. 

• Illusion
    Studentpappa skrev 2015-01-05 07:46:22 följande:
    Känns som jag springer för lite under vintern för att lägga 1600:- på ett par dojjor. Om bara vintern var normal så tycker inte jag det behövs heller. Det började ju bra hos oss men sen kom regn och isgator..

Men om det inte blir bättre får jag omvärdera
    Här i Stockholm är det torrt så inga broddar behövs ännu. Men jag håller med Misskaos. 
  • Studentpappa

Ikväll gick det bra

Strikta chins med 10kg extra i bältet.

6x3

Axelpress fristående, frivändning från golv. Aldrig testat det förr så det var kul med att hyfsat tunga vikter fungerade.

2x3 60kg

2x3 70 kg

2x2 75 kg

Marklyft

4x3 120 kg

Dips

3x10

• Studentpappa

Vete tusan varför det blir radbrytning när jag skriver på mobilen, inte meningen.

• MissKaos

Snyggt Anders!!

löpning är ju mingrej sprang så.mkt förrut 4-7mil/v då måste man! men köpte på xxl.. löpskor gårju lätt på en slant.

Idag vila. Nu sova!! Imorgon gymmet. Ska inte köra några ben öm i muskelfästena runt knäna. Men armarna behöver stryk. Och min core. Lite axlar. Lite kort cardio i roddmaskinen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!