• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl
    Sorbus skrev 2015-01-07 21:32:13 följande:
    Det där med magrutor har ju blivit något av en symbol för att man ska vara vältränad, fast egentligen är det inte alla som får synliga magrutor särskilt lätt även om de är riktigt tränade. Marathonbloggen skrev om det alldeles nyligen blog.svd.se/maratonbloggen/2015/01/04/det-stora-magrutemissforstandet/

Du verkar ju vara i riktigt bra form så det finns egentligen ingen anledning för dig att bekymra dig om magen, fast jag förstår hur du menar med att det skulle vara kul att  visa ett sixpack någon gång.
    Jag tillhör en av dem som får magrutor lätt. Jag är både stolt och förargad över detta.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-07 22:05:54 följande:
    Jag tillhör en av dem som får magrutor lätt. Jag är både stolt och förargad över detta.
    Hur kan man bli förargad över det? Jag är en hardgainer med magfläsk, snacka om att världen är orättvis
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Sorbus
    K grrl skrev 2015-01-07 22:05:54 följande:
    oh, avis. Varför förargad?

• Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-01-07 22:04:19 följande:
    Det finns gott om terrängskor med grövre sulor utan metalldobbar. Icebug har också sådana, annars så Inov-8, Salomon etc. Finns antagligen test på marathon.se.
    Jag får ta och kolla runt och så prova ut ett par som passar mig, helt klart.
  • Sorbus
    Illusion skrev 2015-01-07 21:47:19 följande:

Körde 80 minuters löpning varvat med spurt.

Tycker det är så pinsamt när man spurtar för att sedan börja springa igen och just då ska någon människa gå förbli, när man är alldeles andfådd till tusen. Människan tror ju att man är superflåsig av att man springer i en lagom takt. Jag ville bara säga då att jag nyss har spurtart. Jag har inte så dålig kondition! Förmodligen skiter folk blanka fan i en. Men jag nojjar ändå. Ibland är man allt bra knäpp. Solig

haha, sluta noja. De flesta bryr sig inte. De som bryr sig är antagligen sådana som själva springer och de kan sannolikt räkna ut varför du flåsar så.
  • MissKaos

Dagsform.btw: Bulkad! Lär.få slita för att bli av med skiten nu

skor: gå till löplabbet eller dyl.ställe! Finns mkt att välja på! Glöm.inte köpa gaiters om du springer i modd! torra sockar är skönt. Värmen gör att iaf jag blir stabilare i fotöederna. Kall blir jag stel o trampar lättarr snett. Kallt är oskönt dessutom.

NÄÄ sova! Knäböj o co imorgon! !

Ni får gårdagens biceps mos i dragmaskin (rep) ist för mitt späck!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sorbus
    MissKaos skrev 2015-01-07 22:49:20 följande:

Dagsform.btw: Bulkad! Lär.få slita för att bli av med skiten nu

skor: gå till löplabbet eller dyl.ställe! Finns mkt att välja på! Glöm.inte köpa gaiters om du springer i modd! torra sockar är skönt. Värmen gör att iaf jag blir stabilare i fotöederna. Kall blir jag stel o trampar lättarr snett. Kallt är oskönt dessutom.

NÄÄ sova! Knäböj o co imorgon! !

Ni får gårdagens biceps mos i dragmaskin (rep) ist för mitt späck!

oh holy shit Miss kaos, kör du det där på biceps?! imponerande

Tack för tipsen. Gaiters har jag inte ens tänkt på. Och jag har redan planerat in en runda till löplabbet imorgon
  • MissKaos

Ja.. jag gjorde det dom första två set:en. Men tänk på att det kan skilja lite mellan olika dragmaskiner. Inte SÅ tungr. Har ju gymmat 3-5ggr/v i 20 år.

Jag körde 90kg i sittande benpress sist men måste lägga på. Överdel rygg o armar är jag relativt stark i. Min core däremot. Sorgligt kapitel.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

[quote=74642930][par kite-nick]Studentpappa skrev 2015-01-07 22:12:24 följande:[/quote-nick]Hur kan man bli förargad över det? Jag är en hardgainer med magfläsk, snacka om att världen är orättvis [/quote]

Såg inte mkt till magfläsk på din bild??

K- du kan då ett par kilo späck av mlg att bränna!! MEN jag har ju bulkat det sista. Lyfter ifs tyngre nu.Så det har funkat. Men jobbigt nu när man står inför att bränna bort det. Err oöverstigligt fettberg lixom. Jag brukar ju vara mindre fet. Typ smal.

• minmaj

Magfläskigt här också, önskar livet av mig för lite rutor men det kan jag nog glömma. Hur som helst så var det himla skönt att köra hårt i gymmet idag. Gillar faktiskt känslan av darriga muskler och lite lätt illamående ;) Nästan lika bra som att vara halvt döende efter ett sjuhelsickes intervallpass! :)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!