• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    Sorbus skrev 2015-01-17 16:01:37 följande:

Nya trailskor invigda. Mycket nöjd med inköpet, hur sköna som helst Dessutom gjorde den senaste helgen storm att jag verkligen fick sätta funktionaliteten i terräng på prov, och klättra över och under nedfallna träd och springa långa omvägar ute i terrängen för stigen var översvämmad. Kul löpning

Så där ser det inte ut där jag sätter fötterna ute. Jag funderar ärligt talat på att köpa ett par Icebugkängor för att kunna gå ut på gården på jobbet, det är så isigt här nu. Det snöar och regnar om vartannat och det växlar mellan plus- och minusgrader...SÅÅÅ tråkigt! Gråter

Fast härligt att du kunde få till ett bra träningspass utomhus...inte alls avundsjuk. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Sorbus
    Wilowa skrev 2015-01-17 16:24:09 följande:
    Så där ser det inte ut där jag sätter fötterna ute. Jag funderar ärligt talat på att köpa ett par Icebugkängor för att kunna gå ut på gården på jobbet, det är så isigt här nu. Det snöar och regnar om vartannat och det växlar mellan plus- och minusgrader...SÅÅÅ tråkigt! Gråter

Fast härligt att du kunde få till ett bra träningspass utomhus...inte alls avundsjuk. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Blä för väder som växlar mellan regn och snö så det endera är läskigt ishalt eller plaskigt så man blir blöt om fötterna. Eller båda.  Hoppas på bättre väder till er! Jag hade gärna haft snö, men hellre barmark än ishalka i alla fall.

Och det var jätteskönt med ett pass ute,det var jätteskönt väder och solen kom tom fram. Annars har det mest varit regn och blåst här på sistone. Inte så kul det heller.
  • Wilowa
    Sorbus skrev 2015-01-17 16:40:51 följande:
    Blä för väder som växlar mellan regn och snö så det endera är läskigt ishalt eller plaskigt så man blir blöt om fötterna. Eller båda.  Hoppas på bättre väder till er! Jag hade gärna haft snö, men hellre barmark än ishalka i alla fall.

Och det var jätteskönt med ett pass ute,det var jätteskönt väder och solen kom tom fram. Annars har det mest varit regn och blåst här på sistone. Inte så kul det heller.
    Jag gillar de flesta väder, till och med hård blåst med snö, men blask och dimma avskyr jag...och extrem värme. Som tur var så har dimman hållit sig borta än så länge, men den kommer nog snart. Kräks En vinter som denna är jag ännu gladare över att ha möjligheten att åka till fjällen, men tyvärr kan vi inte åka upp så ofta som jag önskar. Imorgon är det slalomtävling och hockeymatch på programmet.   Annars hade jag gärna velat åka upp efter att ha sett bilder därifrån, som förra vintern kommer det vi får i regn som snö där uppe.

www.facebook.com/skistarsalen/photos/a.10152091354658594.1073741831.161146973593/10153063429408594/&theater
  • Studentpappa

Träna eller inte träna det är den stora frågan? Sömnbristen fortsätter då dottern fortsatt är sjuk, var på sjukan igår kväll och inhalerade och fick lite betapred och grejer så hon kan andas bättre. Jag känner mig inte på topp men vet inte om jag börjar bli sjuk eller bara är trött. Har ju vilat två dagar nu och det börjar väl bli dags då Tyst

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-01-17 18:00:52 följande:
    Jag gillar de flesta väder, till och med hård blåst med snö, men blask och dimma avskyr jag...och extrem värme. Som tur var så har dimman hållit sig borta än så länge, men den kommer nog snart. Kräks En vinter som denna är jag ännu gladare över att ha möjligheten att åka till fjällen, men tyvärr kan vi inte åka upp så ofta som jag önskar. Imorgon är det slalomtävling och hockeymatch på programmet.   Annars hade jag gärna velat åka upp efter att ha sett bilder därifrån, som förra vintern kommer det vi får i regn som snö där uppe.

www.facebook.com/skistarsalen/photos/a.10152091354658594.1073741831.161146973593/10153063429408594/&theater
    Såg fint ut! Vi skulle ha åkt i helgen om inte dottern blivit sjuk, vi behöver som tur är inte åka så långt för att åka skidor utan kan åka 6-7 mil för att komma till bra backar.
  • Sorbus
    Studentpappa skrev 2015-01-18 08:44:44 följande:

Träna eller inte träna det är den stora frågan? Sömnbristen fortsätter då dottern fortsatt är sjuk, var på sjukan igår kväll och inhalerade och fick lite betapred och grejer så hon kan andas bättre. Jag känner mig inte på topp men vet inte om jag börjar bli sjuk eller bara är trött. Har ju vilat två dagar nu och det börjar väl bli dags då Tyst

Hmm... det är inte alltid så lätt att bestämma sig. Men lyssna på kroppen, det är inte värt att kämpa sig genom något som känns enbart jättetungt och motigt, bara för att. Att byta till ett lättare/mjukare pass brukar oftast bli bättre, om man inte vill ha uppehåll helt.
    Jag kan ju tänka mig att ett tufft crossfitpass kanske inte helt idealt med stor sömnbrist, dels blir man ju tyngre och trögare i kroppen och orkar inte riktigt prestera som man brukar, dels påverkar ju sömnbrist reaktionsförmågan ungefär som man är full, så skaderisken måste öka en hel del vid snabba övningar som kräver att man är skärpt. Men ett lugnt löppass i lågt tempo borde ju funka.
  • Studentpappa
    Sorbus skrev 2015-01-18 09:50:23 följande:

Hmm... det är inte alltid så lätt att bestämma sig. Men lyssna på kroppen, det är inte värt att kämpa sig genom något som känns enbart jättetungt och motigt, bara för att. Att byta till ett lättare/mjukare pass brukar oftast bli bättre, om man inte vill ha uppehåll helt.

Jag kan ju tänka mig att ett tufft crossfitpass kanske inte helt idealt med stor sömnbrist, dels blir man ju tyngre och trögare i kroppen och orkar inte riktigt prestera som man brukar, dels påverkar ju sömnbrist reaktionsförmågan ungefär som man är full, så skaderisken måste öka en hel del vid snabba övningar som kräver att man är skärpt. Men ett lugnt löppass i lågt tempo borde ju funka.

Sant, jag funderar på att åka dit och discoträna lite bara för att komma ut från sjukstugan en stund
  • Studentpappa

Pass 10 2015:

Skippade hårdkörning idag.

Kabeldrag bröst

Bröstpress

Tricepsextension?

Bicepscurl både med hantel och stång

Vadpress 50 kg, idag fick jag bra träff.

Triceps med viktplatta bakom huvudet 20 kg.

• Wilowa

Jag körde mitt styrkepass igår för första gången på över en månad. Jag blev förvånad över att jag orkade lika mycket fortfarande...det gjorde jag inte för idag har jag träningsvärk from hell i benen.

• Studentpappa

Köpte mig min första våg idag, 89 kg. Fortsätter upp uppenbarligen Cool Ser egentligen inte samma problem idag att bli tung då det inte märks på samma sätt som tidigare. Misstänker att jag var fetare den gången. Kanske kan tillåta mig att väga 93-94 lite jobbigt att behöva köpa en helt ny garderob..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!