• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Illusion
    Sorbus skrev 2015-01-10 14:16:09 följande:
    Ät en banan innan läggdags? Jag vet inte vad du kör för diet men se till att äta tillräckligt i alla fall, om man inte sover tillräckligt går träningen mycket sämre.
    Kör på morötter. Glad Jag sover runt 8-10 timmar per kväll. Skrattande
  • minmaj

Var på café med en vän idag, jag hade ganska nyligen ätit lunch och beställde bara in en kaffe. Min kompis tog kaffe och semla. "Alltså du måste ju faktiskt kunna unna dig" kom ganska snabbt när vi satt oss till bords. Ja jag unnar mig! Jag unnar min kropp att bli stark och sund. Jag unnar mig fysisk aktivitet, bra kost och jag unnar mina barn en frisk och hälsosam mamma.

Idag unnade jag mig ett nytt träningslinne. Och jodå jag unnar mig ett glas vin eller två ibland också och det händer att jag äter för mycket av det goda när vi är på restaurang etc. Jag älskar dessutom mitt hemgjorda kokosgodis och mina raw food bollar, äter ibland alldeles för många :) Visst är det märkligt att socker och fett ofta är synonymt med att "unna sig" :)

• K grrl

Jag tycker inte att jag unnar mig mat i överhuvudtaget. Mat är på tok för förknippat med tröst överlag. Mat är gott och nödvändigt! Ingen tröst- och belöningsnapp.

Raw food-bollar i all ära, men jag föredrar en riktig semla ibland, och det har jag också utrymme att äta. Jag äter glass, pizza när jag får tillfälle till det, och älskar en riktigt kladdig fudgekladdkaka.

Jag har varit så himla rädd för att gå upp i vikt och jag känner att jag inte behöver en massa regler kring ätande. Måste stoppa i mig så mycket för att hålla vikten att det faktiskt inte gör något att äta lite onyttigt - det gör det bara så mycket enklare att komma upp i mina carbmacros.

• Studentpappa

Lördagsfys avklarat:

5 varv på tid av

Clean&jerk 3x60kg

100m Rodd

3 chins +10kg

100m Rodd

5 toe to bar

100m Rodd

23 min.

Inte på topp idag då vi haft 25-30 pers hemma på kalas och dålig sömn inatt, men träning blev det

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Wilowa

Jag har kommit av mig helt med träningen efter vår fjällvistelse. Fast det blir så rörigt med alla helgdagar och igår var jag dessutom ledig för begravning. Jag borde nog träna för att hjälpa till att få alla känslor ur kroppen, men mina bihålor satte stopp för det idag och imorgon ska jag iväg på tävling med dottern. Jag får väl satsa på måndag.

• K grrl

Jag har gjort mitt första pass hemma! Det blev sex set front squats, fyra set romanian deadlifts, tre set glute bridges med isohold och två set resistance band good mornings. Kändes bra - men jag behöver nog en ställning.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-10 22:15:47 följande:

Jag har gjort mitt första pass hemma! Det blev sex set front squats, fyra set romanian deadlifts, tre set glute bridges med isohold och två set resistance band good mornings. Kändes bra - men jag behöver nog en ställning.

Roligt med grejer hemma, det är ju helt klart jobbigt att behöva frivända upp vikter för benböj

Nu ska jag upp och skotta, grymt insnöade idag. Så nu blir det skidspår och slalom!
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2015-01-11 07:44:28 följande:
    Roligt med grejer hemma, det är ju helt klart jobbigt att behöva frivända upp vikter för benböj

Nu ska jag upp och skotta, grymt insnöade idag. Så nu blir det skidspår och slalom!
    Jag använde våra ställningar för tvättpåsar, hahaha! Men vågade inte lasta på mer än 40 kilo på dem. Och jag fick ju knäböja upp vikten.
  • Studentpappa

Inget pass idag förutom snöskottning och snölek, kollade mitt aktivitetsband och hade 17500 steg idag. Tror det är skarvat av vibrationerna från snöslungan Men en aktiv dag blev då så det är nog inte så väldigt mycket fel.

Sambon fick en mat/bakvåg i födelsedagspresent för ett tag sedan så jag roade mig med att väga lite mat ikväll. 3000 Kcal + en proteindrink. Då vi inte äger någon våg så har jag ingen koll på vikten, tog dock fram måttbandet.

Överarm 38 cm
    bröst 109 cm
    mage 88 cm
    lår 60 cm

Vaderna är sorgligt klena så där mäter jag inte ens. Både bröst (är väl iofs latsen som växt antar jag) och ben växer, armar och mage står still, känns rimligt som vi tränar.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!