• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Men Studentpappa, du måste väl ändå mena överviktiga kvinnor även om du inte skriver ut det...?

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-30 12:01:28 följande:

Men Studentpappa, du måste väl ändå mena överviktiga kvinnor även om du inte skriver ut det...?

Nope, eller jo ibland, det är väldigt blandat. Igår var det en i vårt CF-gäng som är väldigt fit. Men det var gränsfall och inte alls så störande som det kan vara när det mer liknar den cyklande damen jag länkade tidigare.

Det kan dock vara störande när man är sub 35, och tjejen ung så känner man sig gubbsjuk och manad att titta i taket... Det är givetvis mina personliga preferenser som spökar och de flesta bryr sig antagligen inte eller tycker det är trevligt med lite naket.

Jag har hittills aldrig sett "fenomenet" i skins eller rebook-tights.  
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Illusion
    Studentpappa skrev 2015-01-30 12:51:20 följande:
    Nope, eller jo ibland, det är väldigt blandat. Igår var det en i vårt CF-gäng som är väldigt fit. Men det var gränsfall och inte alls så störande som det kan vara när det mer liknar den cyklande damen jag länkade tidigare.

Det kan dock vara störande när man är sub 35, och tjejen ung så känner man sig gubbsjuk och manad att titta i taket... Det är givetvis mina personliga preferenser som spökar och de flesta bryr sig antagligen inte eller tycker det är trevligt med lite naket.

Jag har hittills aldrig sett "fenomenet" i skins eller rebook-tights.  
    Känner samma när det kommer till män i cykeltights. Oundvikligt att inte titta på paketet.

Vad betyder sub 35? Är du 35 år är du ju inte gubbe. 
  • Illusion
    Studentpappa skrev 2015-01-30 11:30:21 följande:
    2XU töjs ut om man försöker tillräckligt och det är ju tights för typ 1500:- :-P

Inte lika illa som billiga tunna såklart eller leggins men ändå.
    Känner att jag måste undersöka detta vidare. Pinsamt om det skulle vara så. Inte för att jag är överviktig, men har en framträdande bakdel (genetik). 
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-01-30 13:12:38 följande:
    Känner samma när det kommer till män i cykeltights. Oundvikligt att inte titta på paketet.

Vad betyder sub 35? Är du 35 år är du ju inte gubbe. 
    Det är en av anledningarna varför jag har shorts över tightsen. Man vill ju inte skylta med om det för tillfället är pth eller ptv.... :-P

Strax under 35 menade jag med det, och är tjejerna 18,19,20 så känns det inte helt ok, och mer att skillnaden blir så stor så man kan känna sig gubbsjuk.
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-01-30 13:14:55 följande:
    Känner att jag måste undersöka detta vidare. Pinsamt om det skulle vara så. Inte för att jag är överviktig, men har en framträdande bakdel (genetik). 
    Skulle tro att det är ett ickeproblem om man inte tränar i string men det kanske de flesta gör? Jag har ingen aning.
  • cosinus

Som sagt better Bodies blir genomskinliga även på normalviktiga. Jag är djäkligt noga med hur jag sätter på mina så jag får med så mycket tyg som möjligt till rumpan :)

Men det är ju inte som bilden direkt :) men rätt övning och rätt belysning så kan man ana vad som finns eller inte finns under.

Har ett par tights från peak som är lika illa, bägge glansiga.

Har ett par rönish som är matta, djäkligt osköna då de är så pass stumma att de rör sig i midjan om jag böjer mig men de är def inte genomskinliga.

Skins verkar vara idiotsäkra som sagts ovan. Äger inga själv dock.

Och ja, många tränar i string för troskanter under tights är ingen vacker syn de heller :)

• K grrl

Tror jag ska skaffa sömlösa trosor att träna i...

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-30 21:26:33 följande:

Tror jag ska skaffa sömlösa trosor att träna i...

Finns säkert inte så många neurotiska män som jag i Sverige så det är nog lugnt...

Satan vad jag har ont i mina ben! Jag hade rejäl träningsvärk sedan förra passet redan innan gårdagens och idag är jag på riktigt invalid!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!