• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-13 19:49:30 följande:

Jodet klart jag får välja själv.. tar inte lika mkt.. alltså orkar mkt.mindre!!

ahaaa jag som fattade trögt
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • MissKaos

Jag såg förmig hur instruktören bara NEEEEJ! DU DÄR! AV MED VIKTERNA! Här äre JAG som besrämmer!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-13 21:04:22 följande:

Jag såg förmig hur instruktören bara NEEEEJ! DU DÄR! AV MED VIKTERNA! Här äre JAG som besrämmer!

Jag är lite skadad av crossfiten, där är det lite så. Det är på förväg rekommenderade vikter för övningarna, fast där är det snarare åt andra hållet. 

-Snäääälla kan jag få köra liiite lättare
  • Studentpappa

Nya lyftar/hybridskor ligger och väntar på posten. Inov-8 Fastlift 335 hoppas de sitter som ett smäck så ska jag göra pb i böj ikväll!

130 here i come

• Studentpappa

Pass 8 2015:

Böj:

Uppvärmning upp till 90 kg och sedan körde jag ett gäng där.
    Inget 130 kg ikväll men det kändes skitbra med skorna, blev dock lite andra vinklar på ben och fötter så det var ovant. 
    1x100 kg
    3x1x120 kg parallellt 
    4x5x100 kg djupa
    vadpress 
    4x6 25 kg stoppade i toppläget tills det krampade, får märkligt nog ingen kontakt om jag kör tungt. Kanske därför mina vader är så sorgliga..

Sedan avslutade vi med chins+toes to bar körde 5 chins sen direkt 5 ttb och fem varv fast vi vilade mellan varje varv. Chins med enbart kroppsvikt känns jättebra nu efter att ha kört med extravikt.

Tittade på tyngre.se på facebook där en juniortjej dunkade 200 kg i böj och fick det att se skitlätt ut. 150 cm kort! Så jävla fränt, fattar inte hur tyngdlyftarna blir så inihelvete starka. 

• Illusion

Minus 2,5 kg.

Skulle vilja mäta fettprocenten.
    Viktens förändring säger ju inte så mycket när man är normalviktig.

• minmaj

Veckans bästa pass avklarat! Indoorwalking intervall. Längtar inte alls efter vikter och maskiner, längtar mer till nästa torsdag och mer cardio a'la HIT. Nåja imorgon blir det marsch tillbaks till gymmet, där man ska hålla till om man vill bygga muskler har jag hört :)

• Illusion
    minmaj skrev 2015-01-15 19:04:10 följande:

Veckans bästa pass avklarat! Indoorwalking intervall. Längtar inte alls efter vikter och maskiner, längtar mer till nästa torsdag och mer cardio a'la HIT. Nåja imorgon blir det marsch tillbaks till gymmet, där man ska hålla till om man vill bygga muskler har jag hört :)

Man kan bygga muskler på annat sätt också. :) Härlig vecka lät det som på inlägget. :)
  • Studentpappa

Pass 9 2015 Förmodligen det värsta jag varit med om på månader.

Varje minut i 12 minuter: Eller 4 varv non stop på "svenska"
    min 1: 15 burpees
    min 2: 20 situps
    min 3: 25 airsquats

I lag om två
    20 armhävningar var
    Sen medan den ena kör kör den andre burpees:
    10 axelpress 40kg
    15 front squat 50 kg
    20 push press 40 kg
    25 front squat 40 kg
    30 hang power clean 40 kg
    35 benböj 40 kg
    5 wallclimb

Tid 25 min och vi var först i "mål", men rekommenderad vikt var egentligen 60 kg  och det fanns inte en chans att jag hade fixat det. 40 kg är för tjejer. Mina ben var rätt möra sen igår.

Jag hatar fan burpees

Nu är jag sliten i kroppen, sovit dåligt en längre period då dottern sover dåligt. Sen allmänt stressad på jobbet. Så nu blir det mat och vila några dagar. Dottern och jag är ensam hemma i helgen så det blir myshelg

• Sorbus

Nya trailskor invigda. Mycket nöjd med inköpet, hur sköna som helst Dessutom gjorde den senaste helgen storm att jag verkligen fick sätta funktionaliteten i terräng på prov, och klättra över och under nedfallna träd och springa långa omvägar ute i terrängen för stigen var översvämmad. Kul löpning

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!