• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-02-08 19:30:42 följande:

Gjort premiären på längdskidor för i år.

Jag köpte nya skidor förra året, åkte en gång men då var det en skitvinter och det fanns inga spår. I år har vi hur bra spår som helst och jag har inte åkt ändå...

Det går framåt i sjukdomsträsket iaf, promenerade till Ica och handlade idag 4km. Det kändes inte jobbigt och det kom inget bakslag när jag kom hem. Under veckan kanske det kan bli ett träningspass modell lugnt. 
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • K grrl

Jag älskar PHUL. PR i militärpress, lutande bänkpress med hantlar, bänk... Allt på en vecka!

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-02-08 21:21:14 följande:

Jag älskar PHUL. PR i militärpress, lutande bänkpress med hantlar, bänk... Allt på en vecka!

Grymt! Hur är upplägget? Jag kan givetvis googla mig fram men ändå
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2015-02-09 07:02:01 följande:
    Grymt! Hur är upplägget? Jag kan givetvis googla mig fram men ändå
    Två träningsdagar överkropp, två träningsdagar underkropp. Underkroppspassen har jag dock bytt ut mot egna, för mycket fokus på isolerande benövningar i PHUL  tycker jag. Fokus på baslyften och i princip samma övningar som jag har gjort tidigare, skillnaden är att det är en träningsdag som är vigd åt styrka och en träningsdag som är vigd åt hypertrofi. Så jag bänkar t ex i repintervallet 1-5 och det har jag inte gjort tidigare.

Det är nästan magiskt - jag har gjort sådana styrkeökningar som märks väldigt väl på hypertrofidagarna.

Ett av mina mål är att ta 30 kg i militärpress och jag ligger inte långt därifrån nu.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-02-09 08:09:35 följande:
    Två träningsdagar överkropp, två träningsdagar underkropp. Underkroppspassen har jag dock bytt ut mot egna, för mycket fokus på isolerande benövningar i PHUL  tycker jag. Fokus på baslyften och i princip samma övningar som jag har gjort tidigare, skillnaden är att det är en träningsdag som är vigd åt styrka och en träningsdag som är vigd åt hypertrofi. Så jag bänkar t ex i repintervallet 1-5 och det har jag inte gjort tidigare.

Det är nästan magiskt - jag har gjort sådana styrkeökningar som märks väldigt väl på hypertrofidagarna.

Ett av mina mål är att ta 30 kg i militärpress och jag ligger inte långt därifrån nu.
    Ok, spännande

Jag kör alltid låga reps och tungt när jag kör vanligt gym. Vi gör ofta så många lätta reps på crossfiten så det känns naturligt att variera. Det har också gett bra resultat i maxstyrka, jag åtnjuter väl iofs nästan nybörjarökningar fortfarande då jag inte tränat seriöst på något år innan jag började igen jan -14.

Mitt nästa delmål är 100 kg powerclean, fixade 85 kg sist och missade precis på 90. Men dessa veckors sjukdom lär väl sinka mig en aning. 
  • Studentpappa
    Jan Holmström skrev 2015-02-09 16:18:13 följande:

Bänkade 140x8 på gymmet idag. 10 set. Sedan blev det lite hantel curls - 17,5 kg vardera. Kändes gött.

Jan

Son dr Alban skulle säga, stabilt!
  • Jan Holmström
    Studentpappa skrev 2015-02-10 13:52:41 följande:
    Son dr Alban skulle säga, stabilt!

Tackar min vän! Alltid kul med lite uppskattning från en annan träningsfantast.

Kolla in www.trainingwithjan.com så fort jag får sidan på fötter igen! Brukar ge en massa tips och dylikt om saker både nybörjare som proffs brukar se bortom när det gäller all form av träning - motionering som styrketräning.

Ikväll är det i alla fall dags att träna ben igen. Ska bli jäkligt nice faktiskt. Benpassen är personliga favoriter.

Jan

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!