• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennie med ie

Tjena! På väg hem från Bohuslän är jag... Och veckan, eller de 5 dagarna, har varit hyfsad för att vara en bortrest semestervecka Två styrkepass på bryggan med hantlarna, ett för överkropp och ett ben+mage. Två powerwalks. Och två morgonpromenader. Godkänt får jag ändå tycka....

• Shaun the sheep

Hej igen allihop! Idag blev det ännu ett härligt gympass, känns så fantastiskt bra! Jag har dock lite funderingar på frukost. I dagsläget blir det oftast en eller två mackor och en kopp te eller kaffe. Å Jag funderar på två olika frukostar. 1. Havregrynsgröt med en halv mosad banan, fullkornsmacka/knäckemacka med nåt gott pålägg. 2. Smoothie på lågfettsyoghurt (fetare om jag ska träna), blåbär, banan, havregryn, hallon(?), samt en fullkornsmacka med pålägg. Vad tror ni, ska något läggas till eller tas bort? Är det en okej frukostmeny för viktnedgång? Tycker sånt här är så svårt..

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Tullemi

Jag är en sån person som inte håller mig mätt på gröt. Däremot så funkar följande frukostar för mig:

-Äggröra med rökt lax och avokado och en FinnCrisp.
    -Naturell yoghurt (fullfet) med färsk frukt/bär, krossade linfrön och blandade nötter.

Då blir jag mätt och belåten De är dessutom GI-frukostar.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm

Imorse blev det minsann träning, Jippi!

Det blev 4,5 km joggning 24 minuter. 10 minuter cykling, 5 km. Plankan i alla dess olika former. Crunches Ikväll ska jag köra ett pass till. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska träna förutom rygg.
    Jag är så sugen att springa en mil, men det kommer att ta mig en timme och det funkar inte när barnen är med mig. Hm, kanske blir att skaffa en barnvakt. Mannen kommer hem 24:00 och då är det för sent för mig att springa.
  • Paradigm
    Shaun the sheep skrev 2011-07-22 15:22:09 följande:
    Hej igen allihop! Idag blev det ännu ett härligt gympass, känns så fantastiskt bra! Jag har dock lite funderingar på frukost. I dagsläget blir det oftast en eller två mackor och en kopp te eller kaffe. Å Jag funderar på två olika frukostar. 1. Havregrynsgröt med en halv mosad banan, fullkornsmacka/knäckemacka med nåt gott pålägg. 2. Smoothie på lågfettsyoghurt (fetare om jag ska träna), blåbär, banan, havregryn, hallon(?), samt en fullkornsmacka med pålägg. Vad tror ni, ska något läggas till eller tas bort? Är det en okej frukostmeny för viktnedgång? Tycker sånt här är så svårt..
    Ägg mättar bra. Om du inte vill ha för mycket fett så kör mest på vitan.

Vad jag vet och av egen erfarenhet så blir man inte tjock av frukost. Det är mer middagen som är den "farligaste" måltiden då många äter för mycket fast man bara ska sitta framför tv:n hela kvällen.
  • godisgrisen
    ETSS skrev 2011-07-21 20:04:01 följande:
    Hon bor i byahåla nummer 1 långt upp i landet, men i morgon ska hon troligen till närmsta Stadium för att undersöka närmare om hon ska köpa maghjulet Glad
    valslides ser också effektiva ut:

http://www.mammafitness.se/se/shop-346380

är man snål så kan man använda en filt eller liknande Tänkte testa nästa gång jag tränar: kolla videon i mitten:

http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/category/magtraning/page/2/
  • godisgrisen
    Jennie med ie skrev 2011-07-22 14:46:17 följande:
    Tjena! På väg hem från Bohuslän är jag... Och veckan, eller de 5 dagarna, har varit hyfsad för att vara en bortrest semestervecka Två styrkepass på bryggan med hantlarna, ett för överkropp och ett ben+mage. Två powerwalks. Och två morgonpromenader. Godkänt får jag ändå tycka....
    helt superbra jobbat ju!
  • godisgrisen
    Shaun the sheep skrev 2011-07-22 15:22:09 följande:
    Protein är viktigt, både för mättnaden och för muskelbyggning!

Jag brukar äta naturell yoghurt blandat med keso (lika delar) och lite bär, kanel och några hackade nötter.

Jag märker att jag håller mig mätt mkt längre när jag blandar i keso eller för den delen kesella i yoghurten pga proteinet. Vill jag ha en ännu stadigare frukost (om jag vet att jag kommer missa mellanmålet) så äter jag ett ägg också
  • Shaun the sheep

Tack allihop för era utmärkta frukostförslag! Ska lägga till lite ägg

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!