Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2016-04-23 08:52:11 följande:
    Jag går regelbundet eftersom mina ben är olika långa och jag har skolios, samtidigt som jag är lite överrörlig. Bäckenet blir snett och så får jag låsningar längst hela ryggraden. Tjejen jag går till är jätteduktig och känner min kropp vid det här laget.
    Det är samma för mig, men tidigare har jag tagit hjälp av en kiropraktor. Detta är mycket bättre, men kiropraktorn var bättre än den första naprapaten jag var hos.
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-04-23 09:57:39 följande:
    Det bästa med crossfit för mig är inte träningsformen men gemensamheten och träningsuppföljningen! Vi är normalt kanske 5 st på en tränare och det ger väldigt bra coaching.. 
    Sen tycker jag det hjälper att det är fort och intenst. Lalla runt på ett gym i evigheter är inte min grej. Men så har jag neonstrumpor också!
    Jag har aldrig testat crossfit, men håller med dig om gymmet. Fast jag har hittat ett bra alternativ i cirkelgymmet som Friskis har här. Enda nackdelen är att det bara är 17 bokningsbara platser, så ska man gå på det passet måste man boka på minuten när de släpper platserna.
  • Wilowa

Jag vet ju vilka gym jag inte vill träna på runt om där jag bor, vissa ställen skulle jag inte ens tänka mig att gå in på. Fast största anledningen till att jag tränar på Friskis är för att jag gillar deras gympapass. Jag behöver ha lite fläkt och fart i min träning ibland, annars blir jag uttråkad. Det är nog därför som jag gillar cirkelgymmet, då har man en ledare och musik som driver på även om det är maskiner och fria vikter man tränar med, 20 stationer som man kör 45 sekunder på varje och 7 sekunders vila/byte och två varv. Sedan har ju inte jag nåt mål med min träning annat än att må bra och hålla mig bra i mina höfter...haha det såg vi ju hur det gick. Obestämd

Nu har jag bara 292 km kvar. Fast jag konstaterade att jag måste skaffa en tjockare mössa som får plats under cykelhjälmen, för hu vad kallt det blev. Jag hade en sån där tunn tub som jag brukar ha under slalomhjälmen, perfekt för att hålla bort långt hår från ansiktet. Fast så skönt att äntligen kunna röra på mig igen!

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-24 20:35:04 följande:

Ryggen är bättre, men jag har fått ungarnas förkylning. Så jag får fortsätta vila, börjar pappaledigheten imorgon det blir spännande

Hur gammal har den lilla hunnit bli nu? Härligt att få vara föräldraledig, det skulle jag med vilja vara nu, men jag tror inte mina barn håller med och inte fk heller för den delen. Obestämd Mina barn är 12 och 14 år gamla.

Det går feber på jobbet, men än har jag klarat mig. Hoppas förkylningen släpper snart.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-25 08:16:02 följande:
    Hon är ett och den större är fyra, idag är hela familjen förkylda men på gott mod ändå. Imorgon kommer en snickare som ska fixa lite som aldrig blir av här hemma. Det var inte populärt hos fyraåringen, det är hon och jag som bygger här hemma inte någon inkräktare
    Haha! Vad roliga barn är! Klart att det inte ska komma nån inkräktare och ta hennes jobb. Du börjar få stora tjejer ju!

Krya på er!
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-28 19:13:39 följande:

Vilka softa dagar man har som pappaledig alltså, jag förstår ju varför mammorna håller hårt på dessa! Jag tror seriöst sambon måste ha skarvat dubbelt upp när hon klagade på hur stressigt det är på morgonen och hinna med lunch etc. Trodde väl att hon kunde blåsa mig på ledigheten..

Det finns nåt som kallas för smekmånad, vänta du tills barnen lärt sig de nya rutinerna.
  • Wilowa

Dagen träning blev att storstäda hela huset, känns underbart med tanke på att jag knappt kunde stå för några veckor sedan. Solig

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-05-04 09:36:57 följande:

Än är det vinter i vårt avlånga land, kanske inte räknas som träning men skoter är ju iaf väldigt roligt. Följde med några kunder på "inspektion"

Så skumpigt som det är att åka skoter på våren, så tycker nog jag att det kan ses som träning...eller utslitning av kropp!
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-05-04 15:29:12 följande:
    Här var det slätt och fint (inga skoterleder) utan vi var på samernas mark där det normalt är skoterförbud för icke samer. Och ett par meter snö stundtals tre, då tre meter höga stolpar var översnöade. Isen på sjön var långt över en meter tjock, grymt häftigt men enligt samen som var med var årets vinter dålig, det brukar vara mycket mer snö. Lät för oss otroligt då det var så mycket. Galet att det kan vara sådan skillnad på mindre än 40 mil, det var iofs snöfritt en halvtimme från där vi startade.

Jag ser ut som en tvättbjörn i ansiktet då jag låg stor del av dagen på skotern och jäste, ingen solkräm...
    Gött! Moder natur är mäktig!
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-05-08 09:56:56 följande:

Jag vill ha tips på frukost. Vad äter ni? Vad äter ni som mellanmål? Typ bygga muskler med inte underhudsfett. 

Detta med frukost och mellanmål är ett problem för mig med. När jag inte är sjukskriven så äter jag ju med barnen på jobbet och då det som barnen erbjuds. Jag tycker att det är svårt att få till nåt vettigt av det. Det jag kan göra är att ha frukt till flingorna och skivad frukt som pålägg istället för alla äckliga tubpålägg. Kräks Jag hoppas att köket nappar på min idé om andra knäckebröd, nu har vi Falu rågrut och sport (tror jag, ljusa med frön på). Jag kan ju ta med egen mat, men det känns inte rätt mot barnen.

Det går framåt, från och med imorgon jobbar jag 50% i barngrupp.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!