Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-05-10 11:22:35 följande:
    Vi ska bygga stötboxar som han har på filmen så är ju detta inget problem vid överstöt iaf. Man sparar även en del på utrustningen vid dropp eller bom.

Min föräldraledighet går sådär om jag ser till ledighetsmässigheten. Jag har hittills jobbat någonting varje dag sen jag slutade, stor nackdel med att ha jobbet med sig överallt som det är nu för tiden som tjänsteman och sedan min egen oförmåga att säga ifrån. Jag tycker visserligen att det är rätt dålig stil av alla som inte respekterar att jag är ledig också även fast dom vet om det. 
    Jag antar att de ringer till dig, ett tips då är att ställa in telefonen så att de samtalen inte går igenom. Sedan tycker jag att du ska säga nej, du "jobbar" med det bästa i ditt liv och de är värda en pappa som inte pratar i telefon som tar deras pappa ifrån dem. Jag har ett aktivitetsband som är kopplat till telefonen och jag tycker det är lättare att neka samtal på det eftersom det kan jag inte svara på. Suveränt när försäljare ringer.

Jag kommer inte ihåg vad du jobbar som, men de måste faktiskt respektera att du är ledig om det inte är superviktigt.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-05-10 12:45:30 följande:
    Det är mest mail faktiskt och jag får givetvis skylla mig själv att jag läser dem. Men om jag inte gör det så börjar det ju ringa istället och det är sämre. Nu sätter jag mig och svarar när dottern sover, så det påverkar inte min tid med barnen men det blir sämre städat här hemma...

Jag har autoreply att jag är ledig men det verkar inte hjälpa, sen är det krångel med fakturor och pengar som det varit en hel del så köper inte cheferna att jag inte svarar heller. Cash is King heter det visst :P
    Hoppas verkligen att du bokför all til och sätter upp det som övertid!
  • Wilowa

Igår var jag på mitt första jympapass och det funkade riktigt bra. Det känns bra idag med, så det blir snart ett till. Styrka tränar jag än så länge hemma och då mest med fokus på höfter och rygg.

• Wilowa
    Margaux skrev 2016-05-12 22:25:24 följande:
    Härligt att komma igång igen va?
    Ja verkligen! Samtidigt som det är lite nervöst, jag vet ju inte riktigt vad kroppen håller för. Fast  det gick bra den här gången i alla fall, men jag var lite försiktig.
  • Wilowa

Igår var jag på ett cirkelgympass för första gången sedan jag blev sjukskriven. Där är det 20 stationer som man kör 45 sekunder på och så är det 7 sekunder för att byta station. Min tanke var att köra med väldigt lätta vikter och det klarade jag i ett halvt varv. Jag hamnade mellan två starka personer och orkade inte hålla på att plocka av och på vikter hela tiden. Tänk så dum man kan vara fast det kändes väldigt bra att köra lite tyngre och kroppen känns skaplig idag med. Jag var rädd att jag skulle få träningsvärk from hell idag, men än känner jag nästan inget...den kommer väl imorgon lagom tills jag ska på samma pass igen.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-06-12 05:54:00 följande:
    Skönt! Idag gör jag comeback igen, ska till sjukgymnasten imorgon. Men jag får ta det väldigt lugnt som det känns. Till veckan kommer min skivstång, vikter och gummigolv. Sen ska jag beställa kbs och ringar Kul med eget gym!

Jag ska byta jobb också så jag har ångest för att säga upp mig till veckan. Det är ju inte ett roligt samtal..
    Jag önskar jag hade plats för ett riktigt gym. Jag har en skivstång, men den är bara 20 kilo som tyngst. Fast tyngre grejer vill jag inte ha i mitt sovrum.

Spännande med nytt jobb! Det är bara att ta tjuren vid hornen och ta det jobbiga samtalet, hoppas det går bra!

• Wilowa
    K grrl skrev 2016-06-19 20:02:33 följande:

Jag har en skivstång och vikter upp till 100 kg i mitt sovrum. Klarar mig rätt bra men skulle behöva en ställning.

Okej då, men då får jag bygga ut mitt sovrum.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-06-19 22:14:31 följande:
    Ja det här blir skitbra, la golv ikväll och ska förhoppningsvis dit med lister imorgon. Sen kan jag återkomma med en bild på hur det slutade, har 25 mm pusselmatta att hämta på posten 4 kvm, tänkt till lek och stretching och att ha under ringarna. Dottern har tappat taget tidigare och ramlat i golvet på gymnastiken så det kan behövas. Sen kommer kbs och ringar i veckan, stången och vikterna fick jag efter lite strul i fredags schenker tappade bort stången..

Sen köpte jag dämpmattor 4,5 kvm att lyfta på och ett pullupräcke ute på väggen byggde jag själv. Fult som fan tydligen enligt sambon. Grönt tryckvirke är väl fint?! Jag förstår inte..

Hur mår kroppen, går det åt rätt håll igen?
    Grönt är skönt! ...eller inte!

Pusselmattor för lek...har du köpt barnvarianten med bokstäver eller djur i olika färger då eller?

Kroppen är mycket bättre. Jag har semester denna veckan, men är inte längre sjukskriven. Det blir lagom att jobba en vecka heltid innan det blir dags för ytterligare några veckors semester.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-06-21 16:01:02 följande:
    Vi har sådana med siffror också men dom håller ju inget. Det här är 4 st 1x1m och 25mm för kampsport, finns på nordicfighter.se, jag vill också kunna använda dom till träning Idag har vi lekt i rummet hela dagen, det blev snabbt fullt med leksaker...

Vad skönt att höra! Det är tråkigt att ha ont, skönt med semester antar jag
    Du de håller för mer än man kan tro, men kanske inte tlll det du ska ha dem till. De är perfekta att bygga laptops av, sätt ihop två och visa dina barns å kan de sysselsätta sig när du tränar.

Värst var att kroppen inte bar mig, jag har faktiskt inte haft så värst ont. Däremot har det krupit i mig av obehag och det är väl en typ av smärta det med, det hjälpte med värktabletter till viss del.
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-06-21 22:33:41 följande:

Får du frugan att börja träna då Studentpappa? 
    Hemma hos oss är det nästan infekterat min träningsiver mot hans inte så ivriga engagemang.. Men han jobbar också mycket mer så jag fattar ju att det inte är så lätt! Jag brukar i alla fall ta baren och gå på Sats på lördag morgon så han kan gå ut och springa. Så får han en dag iaf. Så kan man ju bara hoppas att han tar sig tid till att gå och simma eller liknande i veckan. Jag har hittat balans på 4 dagar i veckan. Hinner inte mer än det just nu... 
    Tråkigt att inte kunna komma hem och berätta om framgångar etc för han blir nästan bara sur. Funderar på att anmäla oss till ett lopp trots att jag inte är så intresserad av löpning men för att göra något tillsammans. 10 km orkar jag väl i alla fall...

Jag har ungefär samma situation, men jag väljer att inte prata träning med min man. Jag vet ju att han har dåligt samvete för att han inte tränar som han vet att han borde. Dessutom har han inte samma intresse och kunskap om det, så som jag har. Fast igår lyckades jag faktiskt få med honom till friskis på en gratis provträning och jag fick honom fast. Dock vet jag att det inte kommer funka som vi vill när han börjar jobba igen.

Jag tror inte på att tvinga på ens partner ens intressen, ta dem med och visa dem istället och få dem att tycka det är kul. Det tog mig över tio år att få ut min man i slalombacken, men bara han kom dit så var han såld.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!