Margaux skrev 2016-06-21 22:33:41 följande:
Får du frugan att börja träna då Studentpappa?
Hemma hos oss är det nästan infekterat min träningsiver mot hans inte så ivriga engagemang.. Men han jobbar också mycket mer så jag fattar ju att det inte är så lätt! Jag brukar i alla fall ta baren och gå på Sats på lördag morgon så han kan gå ut och springa. Så får han en dag iaf. Så kan man ju bara hoppas att han tar sig tid till att gå och simma eller liknande i veckan. Jag har hittat balans på 4 dagar i veckan. Hinner inte mer än det just nu...
Tråkigt att inte kunna komma hem och berätta om framgångar etc för han blir nästan bara sur. Funderar på att anmäla oss till ett lopp trots att jag inte är så intresserad av löpning men för att göra något tillsammans. 10 km orkar jag väl i alla fall...
Jag har ungefär samma situation, men jag väljer att inte prata träning med min man. Jag vet ju att han har dåligt samvete för att han inte tränar som han vet att han borde. Dessutom har han inte samma intresse och kunskap om det, så som jag har. Fast igår lyckades jag faktiskt få med honom till friskis på en gratis provträning och jag fick honom fast.
Dock vet jag att det inte kommer funka som vi vill när han börjar jobba igen.
Jag tror inte på att tvinga på ens partner ens intressen, ta dem med och visa dem istället och få dem att tycka det är kul. Det tog mig över tio år att få ut min man i slalombacken, men bara han kom dit så var han såld.