• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-03 23:09:17 följande:

är det krångligt med Turkish get up? Såg på en video på youtube men det såg förfärligt knepigt ut...

Det krävs ju att du är stark men annars skulle jag säga nej, klarar man att resa sig med bibehållen rak form är det bara att köra. Börja utan vikt och få in tekniken.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-04 06:35:55 följande:
    Det krävs ju att du är stark men annars skulle jag säga nej, klarar man att resa sig med bibehållen rak form är det bara att köra. Börja utan vikt och få in tekniken.
    Ska träna och ev fråga pt'n i morgon.
    Idag var jag på Crossfit med följande program:
    On the minute, every minute(10min):
    3 push press
    5 push ups

20 min 4 rundor:
    5 marklyft
    10 kettlebell swings
    15 burpee Box jump

Plus uppvärmning. Jag dog lite och har skräckblandad förtjusning inför Pt timme kl 9.
  • Margaux

Jag blev totalt knäckt efter träning på torsdag, det var amrap m push press, sit-ups, pull ups , rodd, sandsäck och rep. Totalt utsliten i kombo med onsdagen.

Igår sprang jag 5 km och stretchade och när jag vaknade mitt i natten och gick ur sängen så kunde jag inte gå. Föll bokstavligt talat ihop. Mannen fick rädda dottern som ropade och jag vilar resten av helgen från all typ av träning.
    Huff!

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-11-07 21:18:03 följande:

Jag blev totalt knäckt efter träning på torsdag, det var amrap m push press, sit-ups, pull ups , rodd, sandsäck och rep. Totalt utsliten i kombo med onsdagen.

Igår sprang jag 5 km och stretchade och när jag vaknade mitt i natten och gick ur sängen så kunde jag inte gå. Föll bokstavligt talat ihop. Mannen fick rädda dottern som ropade och jag vilar resten av helgen från all typ av träning.
    Huff!

Wtf? Varför då? 
  • Studentpappa

Pass 137

7/18 Russian squat routine 6x2x92,5
    strikta pressar 50 kg
    Nytt 1RM på Split jerk (överstöt) 90 kg

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-11-07 21:44:46 följande:
    Wtf? Varför då? 
    Haha.. Hederlig gammal uttröttning gissar jag. Jag tränade ben 4 dagar på rad och den där vändan med 60 burpee Box-jumps på onsdagen tog hårt.
    Nu känns det bra igen men jag ska skippa träningen i morgon också. Så är jag redo till crossfit igen på måndag...

Kändes som i mardrömmen där man blir jagad och inte kan springa ungefär... Halvläskigt faktiskt men det tog nog bara ett par minuter innan bena skruvade på sig igen!
  • Studentpappa

Pass 138

Gästade en box i Sthlm ikväll, då jag är borta en vecka.

Pb frivändning 90 kg, 100 är inte långt borta! Hade inte ätit sen lunch och hade kasst tryck i kroppen, att dom spelade lugna favoriter gjorde inte saken bättre..

Böj 6x3x92,5kg, Clean&jerk 85kg (ev pb minns inte), enhands kb-snatch 24 kg 4x6 per arm.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!