• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Ja jag ska väl inte överdriva och säga att jag aldrig äter pizza eller burgare för det gör jag. Men jag håller mig till 80-85% bra mat och resten äter jag lite vad som helst.

När jag räknat efter ligger jag på 2-3 gram protein/kg utan problem om dagen. Träning kräver bra mat, och lite träning kräver ännu bättre mat (typ ) och där någonstans är väl jag nu med mitt dåliga knä. Men vi är på väldigt mycket konferenser/möten med jobbet och det är ju alltid sötsaker och tårta etc till fika, det äter jag aldrig utan äter frukt eller ingenting. Det syns ju på mina kollegor hur man lätt blir med mycket resor och gott i tjänsten..

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux

Idag åt jag burrito till middag, iofs ekologisk men säkert inte det nyttigaste.

En normal dag här ser ut:
    Frukost-kaffe med mjölk, 2 kokta ägg, citron vatten
    Mellanmål- två knäckebröd med leverpastej eller annat pålägg. Kaffe & vatten.
    Lunch- sallad med kyckling, avokado etc
    Mellanmål- hemlagade proteinbarer eller banan, cherry tomater
    Middag- typisk barnvänlig middagsmat(lasagne, lax och rotsaker, ugnskyckling med middagspärlor & grönsaker).
    Kväll- smoothie med grönkål, mango, banan, avokado, akaipulver ev proteinpulver om det är efter träning.

Håller på att baka bröd så kvällssmoothien blir nog utbytt med macka idag. Annars äter jag inte så mycket färskt bröd, mest hårt.
    Funderar på att baka en paleo kladdkaka också... hmm. Dottern var sjuk idag och fick ställa in träningen.

• Studentpappa

Jag äter nog ganska enformigt och sällan mellanmål.

Frukost 3 grova mackor, två ägg och lättmjölk 4 dl.

Lunch kyckling/kött/fisk, jag äter mycket oftast en rågad tallrik. Minst en kycklingfilé av typ kronfågel och dricker vatten.

Middag samma fast jag dricker mjölk.

Kvällen 500 gram kvarg oftast.

Ikväll tar jag en öl eller två annars dricker jag väldigt lite.

• K grrl

En typisk dag äter jag t ex:
    - Varm smörgås med mycket ost (mager)
    - Ev frukt
    - Varm lagad lunch, oftast rester och en stor portion. Kött/fisk/fågel och potatis/ris/pasta.
    - Samma till middag. Vi äter bra mat, jag lagar det mesta från grunden och lite halvfabrikat. Mycket kyckling, nöt, lamm och viltkött. En favorit är helstekt kyckling med ris och skysås. Också stor portion, mina luncher och middagar ligger på 500-600 kcal.
    - Kvällsmål. Ofta en proteinshake och något annat, t ex glass eller popcorn eller en smoothie eller en portion pannkakor eller ris med banan och kondenserad mjölk.

• Margaux

Dagens träning blev wod på egen hand.

Pull up progression med mina nya wod & done, blev för halkigt på släta eleko stänger men kommer vara perfa för skrovliga jädra stänger på boxen.

4*6 front squat 45kg

For time:
    400m run
    30 Thrusters unbroken
    600m run
    20 Thrusters unbroken
    800m run
    10 Thrusters
    17min. Orkade inte 30 Thrusters, kom till 20 och var tvungen att pausa. Körde 20kg. Rx var 27,5. Baah!

• Studentpappa

Pass 65 nu vete tusan om jag kan komma närmare utan att fixa det. Ringarna i fel vinkel också.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-06-13 21:06:21 följande:

Pass 65 nu vete tusan om jag kan komma närmare utan att fixa det. Ringarna i fel vinkel också.

Utan att vara expert(eftersom jag absolut inte kan) så ser det ut som om du behöver få fram bröstet sån at du får vikten "över" ringarna, nu hänger du under om du fattar?
  • Margaux

Fick ganska heavy träningsvärk av den där Thruster woden... Låren är fortfarande inte med men funderar på träning idag.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-06-14 07:35:07 följande:

Utan att vara expert(eftersom jag absolut inte kan) så ser det ut som om du behöver få fram bröstet sån at du får vikten "över" ringarna, nu hänger du under om du fattar?

Jo jag vet jag har inte riktigt farten och tajmingen sista biten. Är väl som farbror Melker jag har inte rätta knycken

Filmar mig själv och försöker justera men det är svårt. Jag hänger precis och känner att jag är nära innan jag åker ner, har ju inte ringarna rätt heller där på bilden som ska ju vara vridna 90 grader och stå åt näsans riktning. Men bara jag får upp kroppen lite högre så blir det nog lättare att komma fram som du skriver, jag når inte riktigt det nu när jag kommer för lågt. Men det närmar sig iaf
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-06-14 08:54:35 följande:
    Jo jag vet jag har inte riktigt farten och tajmingen sista biten. Är väl som farbror Melker jag har inte rätta knycken

Filmar mig själv och försöker justera men det är svårt. Jag hänger precis och känner att jag är nära innan jag åker ner, har ju inte ringarna rätt heller där på bilden som ska ju vara vridna 90 grader och stå åt näsans riktning. Men bara jag får upp kroppen lite högre så blir det nog lättare att komma fram som du skriver, jag når inte riktigt det nu när jag kommer för lågt. Men det närmar sig iaf
    Jag hade prövat mig på strict först och främst....
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!