• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly

Jag tog mig ner till gymmet. Svettigt o jäkligt var det. Men gött  när det är gjort. Det blev 20 min på löpbandet och sen styrka för rygg, ben, vader, axlar och mage.

• Mollly

åh vilken ångest jag fick nu när jag läste en sida om bmi. Det står att kvinnor som har 80-87cm i midja, ökar risken för hälsosjukdomar. Jag är 86 cm runt midjan.. suck. Jag är inte kraftig så, utan det är dessa förbannade kärlekshandtag som gör att det blir mkt mer cmGråter

• Evenstar

GAH idag fick jag verkligen bita ihop och det var riktigt jäkla jobbigt.
    Jag är inget fan av godis alls men så idag fick barnen för sig att godiset skulle inhandlas på Godishuset. Holy crap vad mycket det finns där. ALLT och i massa varianter..
    Det slutade med att alla köpte sig en stor påse utom jag. Jag höll på att resonera sönder och samman med mig själv - vilken känsla skulle vara den skönaste? Att känna att jag stod emot något som jag inte verkligen verkligen ville ha - men som frestade mig eller att trycka i mig det där som frestade mig och vara tillfredsställd just då men inte efter. Det hjälpte och när jag tog ett varv extra för att titta om det var nåt som jag VERKLIGEN inte kunde vara utan var det inte längre lika lockande. Tydligt bevis på att allt sitter i huvudet.

Nu ska vi äta grillad karre, ugnsrostade grönsaker och ädelostsås och sen ska jag pipa iväg och vakta sista natten.

Ha en skön kväll!

• Mollly

Denna tog jag för en liten stund sen. Tycker inte det är någon skillnad alls sen jag började träna i februari. Ska lägga in en bild från dess också.
  • Mollly

Pratade precis med en annan mamma om denna utmaningen. Och har man fått barn så ska plankan vara mkt bättre än vanliga situps. Är det någon här som vet om det är bra att göra situps efter att man har fått barn? Eller ska man köra på plankan istället?

• cirkuspuman

Menade hon inte att det är bättre om man är nyförlöst?! När magmusklerna gått ihop igen så är det absolut ingen fara att göra situps Däremot så måste man ju variera övningarna även för magen och då går ju plankan att göra i många olika tappningar vilket kanske gör den till en lättare övning om man är nyförlöst??!

• Tullemi

Guten Morgen! Idag ska jag ta en tur runt Prästtjärn och sen hem (eller till gymmet) för några extra övningar.

Det är himla synd att man inte kan punktbränna fett Tungan ute. Jag har några problemområden:
    -Triceps (lätt gäddhäng)
    -fett i vecket vid armhålan (inte så snyggt i vissa plagg)
    -insidan lår
    -huden skrynklig från graviditet precis runt naveln fast det har ju inget med fett att göra.
    -sen de svårarbetade "kärlekshandtagen"
    Ja, nu fick ni en mkt intressant genomgång av det, haha

Milea 080217 Lucas 100202
  • godisgrisen
    Evenstar skrev 2011-07-30 18:14:48 följande:
    GAH idag fick jag verkligen bita ihop och det var riktigt jäkla jobbigt.
    Jag är inget fan av godis alls men så idag fick barnen för sig att godiset skulle inhandlas på Godishuset. Holy crap vad mycket det finns där. ALLT och i massa varianter..
    Det slutade med att alla köpte sig en stor påse utom jag. Jag höll på att resonera sönder och samman med mig själv - vilken känsla skulle vara den skönaste? Att känna att jag stod emot något som jag inte verkligen verkligen ville ha - men som frestade mig eller att trycka i mig det där som frestade mig och vara tillfredsställd just då men inte efter. Det hjälpte och när jag tog ett varv extra för att titta om det var nåt som jag VERKLIGEN inte kunde vara utan var det inte längre lika lockande. Tydligt bevis på att allt sitter i huvudet.

Nu ska vi äta grillad karre, ugnsrostade grönsaker och ädelostsås och sen ska jag pipa iväg och vakta sista natten.

Ha en skön kväll!
    Starkt!!!
    Jag önskar att jag kunde vara lika stark som du i dessa situationer, då jag faller för frestelsen men inser när jag ätit mig illamående på godis att det faktiskt inte ens är gott ju...........
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!