• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

..och en god halslindrande dryck:
    KOka upp vatten

I en stor mugg lägger du: Skivad ingefära och en klick honung + en bit citron. Häll över vattnet, låt dra: Drick!

påtvingad vilodag här: Träningsvärk i rumpan kan knappt gå... Och i vaderna samt ett muskelfäste som känns i låret. Surt, jag vill ut och springa innan det blir höst och kallt! BArnvagnspromenad i 4km får väl duga idag dårå. Skivstång imorgon, kankse kan jag springa på morgonen med? Ibland är det 17 bättre att vila en extra dag och köra två pass samma dag tror jag.
    Lyckade iaf hitta en kul rea igår och köpte mig en ny SportBH, en långärmad tröjja för löpning och trosor. Samt ett proteinpulver, men det var ju itne på rea och i en annan butik. Ska hur som heslt se om jag får mer muskler om jag dunkar på med extra proteiner på kvällen!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Evenstar
    MissKaos skrev 2011-08-13 12:22:26 följande:
    ..och en god halslindrande dryck:
    KOka upp vatten

I en stor mugg lägger du: Skivad ingefära och en klick honung + en bit citron. Häll över vattnet, låt dra: Drick!

påtvingad vilodag här: Träningsvärk i rumpan kan knappt gå... Och i vaderna samt ett muskelfäste som känns i låret. Surt, jag vill ut och springa innan det blir höst och kallt! BArnvagnspromenad i 4km får väl duga idag dårå. Skivstång imorgon, kankse kan jag springa på morgonen med? Ibland är det 17 bättre att vila en extra dag och köra två pass samma dag tror jag.
    Lyckade iaf hitta en kul rea igår och köpte mig en ny SportBH, en långärmad tröjja för löpning och trosor. Samt ett proteinpulver, men det var ju itne på rea och i en annan butik. Ska hur som heslt se om jag får mer muskler om jag dunkar på med extra proteiner på kvällen!
    Jag ska prova den med! Har hittils druckit mjölken med löken, cvitamin med hackad rå lök i, vanligt te, mjölk med honung osv.

Testar det där också.
    Jag har efter påtryckningar varit klok nog att skaffa vikarie till mitt pass imorgon kväll och en backup ifall jag fortfarande mår kasst på måndag. Känns skönt i efterhand faktiskt. Då kan jag släppa lite av den pressen och helt fokusera på mig,

Jag blir barnfri några timmar nu på eftermiddagen så jag ska äta nåt gott (i soffan!!) och börja se White Collar. Ska bli ruskigt skönt!

Vad gör ni idag?
  • Primrose

Tips om på en god macka med rå gul lök bl a, jag gjorde den i morse till min man och mig: Hårt sportbröd eller mjukt mörkt, typ pumpernickel, litet smör om man vill, sardiner i tomatsås (som mosas), litet salt/örtsalt, mycket hackad gul lök + pressad citron över. Mums!

Jag brukar göra en kopp med skivad ingefära, citron och varmt vatten så gott som varje dag.. Jättebra att börja dagen med, för magen. Förut tog jag också honung, men försöker hitta alla vägar att äta för mycket sött nu (har svårt att hålla mig borta från kakburkenDrömmer), så det får bli utan. Så inget socker/honung i kaffet eller teet heller. Man kan ju alltid hoppas att det gör en liten skillnad.

• Primrose

Evenstar: PS. tänk på att mjölk är slembildande, så om du blir hostig, med slem, ska du inte dricka så mycket mjölk just då. Krya på dig!

I dag är mannen åter i stugan med oss. Så nu kan jag gå ut i skogen och leta kantareller och plocka blåbär. Dagis börjar igen för sonen på onsdag, så vi åker från stugan i morgon. Därför tänkte jag passa på att plocka en massa blåbär och ta med migför att frysa in i stan. Här har jag redan rätt mycket i frysen. Jag tycker att jag nästan känner hur nyttiga (med en massa antioxidanter) blåbär är! Jag brukar köpa ekologiska, frysta, annars. Men att ha sina egna att ta av är ju snäppet bättre. Det är SÅ häftigt att ha sitt eget ställen nu, med mat att ta av utanför knuten!

I går kom min pappa till stugan och hälsade på, för första gången. Han bor utomlands för det mesta, så vi hade inte setts sedan juli förra året. Jag bjöd på lunch, pasta med smörstekta kantareller (egenplockade) och grädde; diverse grönsaker och en blåbärs- hallonkaka (egenplockade bär). Supergott (om inte helnyttigt) tyckte vi!

Min pappa, 73 år, är för övrigt även han träningsnörd. Har styrketränat i över 40 år. Nu kör han 3-4 tunga styrkepass i veckan, cyklar överallt och har inte tillstymmelse till "gubbmage". Han är noga med kosten också. Och att han har artros i knäet och jätteont och stora ischiasbesvär hindrar honom ändå inte!

• godisgrisen

massor med vatten, skräplunch från korvmojjen och lite ipren senare så känns kroppen lite bättre....skönt

Blir att ta det lungt resten av dagen så jag inte drar på mig någon onödig förkylning.....

• Paradigm

Men vad händer? Alla är sjuka! Usch! Krya på er! {#emotions_dlg.flower}

Sitter här och funderar över vad jag ska köra för pass ikväll.

• MissKaos

ojdå! En kort återhämtningsrunda råkade bli 10km. På 1h6min. Superskönt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-13 16:11:30 följande:
    ojdå! En kort återhämtningsrunda råkade bli 10km. På 1h6min. Superskönt!
    Härligt när det blir så! =)
  • Aprilia1977

Sitter och lyssnar på Bo Kaspers Orkester, känner att kinderna blossar, har ett tryck över huvudet, bitvis ont i magen, känner mig lite yr och illamående... undrar just vad det är som händer med mig. Ringt Sjukvårdsupplysningen, men de hade väl inga direkta råd att ge, utan avvakta. Har bokat tid den 2 september för undersökning.

Men gud vad rädd jag är! Träning får jag se om det blir något av...

Skön helg alla!

Äpple

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!