• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS

I kväll är gymet öppet (hurra), det blir mage, rygg, ben och ev lite löpband Glad

• Annika i Gbg

Verkar vara många som är trötta och krassliga nu!? Hoppas det blir bättre snart för alla. Jag har hållit mig på benen. För min del blir det ett Bodypump-pass idag, det var flera år sen jag körde det sist så det ska bli spännande. Från imorgon har mitt gym vanligt schema igen, det har varit lite tunt med pass i sommar. Nu finns det massor att välja på framöver.Kul!

I mitt kök serveras det idag fläskfilé med grönsaker och bearnaise-sås. Till efterrätt blir det äppelkaka med vaniljkesella. 

Önskar alla en underbar söndag! 

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Tullemi

GÖTT! Det är ordet för dagens träning: bröst, axlar, biceps och mage. Avslutade med 25 min jogging. Tror jag kommer fortsätta med jogging i framtiden trots allt, det ger en speciell känsla Så nu sitter jag här med min överdimensionerade proteinshake och hoppas hålla mig lagom mätt och skippa godsakerna på kalaset vi ska till sen. Den är egentligen inte så stor (shaken alltså) men jag hade i banan och bär och mixade den überfluffig.

Hur mår alla krassliga och friska idag?

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn

Hej allihop! Har inte alls hunnit läsa vad ni sysslat med sista dagarna, men hoppas ni mår bra! Nu har jag börjat resan hem till Kalmar igen efter en härlig semestervecka. Har nio timmar på resande fot framför mig....Jippi!

Senaste dagarna har jag bott i Gävle hos en kompis som är platsansvarig på ett gym där. Det har med andra ord blivit lite träning av.I går var vi i Falun hela dagen och inledde trippen med ett stenhårt Crossfitpass tillsammans med tre av de som arbetade som Pt och instruktörer på gymmet. Vi körde på tid och övningarna var Thrusters, Sumo och axelpress som vi körde med skivstång. Sedan var det boxjump och Burpees. En minut maxade vi på varje övning med 15 sekunders vila. Emellan varje set vilade vi 1 minut.

Är det någon av er som sysslar med Crossfit? Jag själv är nybörjare och har bara kört ett par gånger, men tycker det är skoj och kommer försöka köra lite mer om tillfälle ges.

Idag inledde vi dagen med en lång och härlig PW runt en av de stora parkerna i Gävle. Sedan åt vi hotellfrukost, vilket var smaskens

• Tessou

Kikar in..... Hittade nyss denna tråd och är glad att det finns fler ''träningsnarkomaner'' som jag..

Vad tränar ni och hur ofta - hemma eller på gym?

ELIAS 090326
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-14 11:19:16 följande:
    GÖTT! Det är ordet för dagens träning: bröst, axlar, biceps och mage. Avslutade med 25 min jogging. Tror jag kommer fortsätta med jogging i framtiden trots allt, det ger en speciell känsla Så nu sitter jag här med min överdimensionerade proteinshake och hoppas hålla mig lagom mätt och skippa godsakerna på kalaset vi ska till sen. Den är egentligen inte så stor (shaken alltså) men jag hade i banan och bär och mixade den überfluffig.

Hur mår alla krassliga och friska idag?
    Den lät smaskig, proteinshaken! =)
  • Paradigm
    Tessou skrev 2011-08-14 14:56:35 följande:
    Kikar in..... Hittade nyss denna tråd och är glad att det finns fler ''träningsnarkomaner'' som jag..

Vad tränar ni och hur ofta - hemma eller på gym?
    Halloj! =)

Jag tränar på gym, varannan dag eller mer. Just nu lägger jag stor vikt vid kondition. Har som mål att orka springa 7,5 km på 30 minuter.
    Just nu ligger jag på latsidan när det kommer till kosten då det är semestertider för oss, men den 1 september ska jag börja deffa och köra på proteinshake.

Du då? =)
  • Paradigm

Som sagt, idag blev det löpning 5 km, 22 minuter och därefter begav vi oss till havet. Varmt var det - runt 33 grader i vattnet och 45 grader i solen. Sedan åkte vi hem och beställde hem mat. Det blev blomkålsgryta med vitt ris. Minus för det vita riset då min mage ogillar det starkt likaså mitt huvud, triggar gärna igång en migränattack. Gott var det i alla fall! Nu blir det att städa bort all sand från hemmet och från bilen. Mindre roligt men ett måste för mig som förutom är ett träningsfreak dessutom är ett städningsfreak på gott och ont. =))

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-14 16:43:25 följande:
    Som sagt, idag blev det löpning 5 km, 22 minuter och därefter begav vi oss till havet. Varmt var det - runt 33 grader i vattnet och 45 grader i solen. Sedan åkte vi hem och beställde hem mat. Det blev blomkålsgryta med vitt ris. Minus för det vita riset då min mage ogillar det starkt likaså mitt huvud, triggar gärna igång en migränattack. Gott var det i alla fall! Nu blir det att städa bort all sand från hemmet och från bilen. Mindre roligt men ett måste för mig som förutom är ett träningsfreak dessutom är ett städningsfreak på gott och ont. =))
    Du är snabb Glad
    Det låter jättehärligt, själv är jag frusen och skulle gärna bo i varmare länder.
    Har mitt roliga kvar och därmed kvällsunderhållningen räddad, middag är nog rätt onyttig, men man förbränner väl: Stekt fläsk, broccoli och bandpasta.
    Ska testa löpbandet ikväll, men det blir nog inga nya rekord Glad
  • Tullemi

OJOJ, vad barnen är griniga ikväll. Önskar nästan att jag hade mitt träningspass ogjort så jag kunde fly hemmet en stund *harkel*

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!