Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-08-13 20:45:32 följande:
    Alltså vill min kropp inte ha proteiner kanske? Äter mycket av det. Attans i så fall.
    Och inte små godis heller då
    Det kan jag ju omöjligt svara på, du får helt enkelt testa dig fram och se vad som funkar för dig.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-13 20:58:47 följande:
    Mmm får nog göra det. Tack vännen
    Annars kan du ju sätta dig i ett hörn och tycka synd om dig själv och fortsätta som innan. Gud vilken sjuk tråd och tack för ditt stöd.

Att ha en krånglande mage är inte lätt och det krävs tålamod för att komma på vad exakt det är som krånglar. Har du några andra symtom som kan tyda på problem med magen?
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-13 21:07:40 följande:
    Ha ha ja kanske det är en lösning. Buhu det e synd om mig!! Tack själv

Har magkatarr av och till i perioder också. Min mage är väldigt känslig och har alltid varit, men detta e ju löjligt!
    Om jag vore dig så skulle jag nog återgå till hur du åt innan och se om det blir bättre. Du kan även testa att äta typ Omperazol (prata med dem på apoteket) och se om det hjälper. Fast räkna med att det kan ta lång tid att få magen i balans igen.
  • Wilowa
    chokladbollen skrev 2012-08-13 21:15:16 följande:

Då gör jag mig hemmastadd här

Efter att ha läst lite här så inser jag att jag inte alls tränar på eran nivå, men skit samma. Jag kör på med min fisträning och är nöjd med mina resultat

Jag har kört igång med träningen igen efter ett halvårs uppehåll från träningen och kassa matvanor (läs godis) har resulterat i en viktökning på 5kg. Men nu ska jag bryta den uppgående vikten och komma i form igen!

Tränar hemma för tillfället, intervall/cirkel/Tabata  blandat styrka och kondination ( inspirerad av Lofsan och Olga) Kör korta pass 15-30 minuter beroende på dagsform eller hur mycket tid  jag har på mig.

Varvar detta med promenader eller motionscykel.

Lugn du är inte ensam, vi ligger på olika nivåer här i tråden. Jag kämpar med att komma igång att träna regelbundet, men det går si så där. Välkommen hit!
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-08-13 21:17:18 följande:
    Proteiner i form av kött (i synnerhet nöt) gillas inte av en mage med katarr... Den vill helst ha snäll mat, gärna kokt och okryddat. Inte så vidare gott!
    Börja där, ta bort det värsta stekta och "hårdsmälta"
    Laktosfri kost sägs också vara snäll mot en känslig mage även om man egentligen inte är laktosintolerant.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-13 21:24:56 följande:
    Willowa: nä herregud det vågar jag inte, då var jag ju ett vandrande gasmoln ha ha ha alla kolhydrater fick mig att se ut som jag var i 5e månaden
    Haha! Gasbäbisar är roliga. Fast är du säker på att det är kolhydraterna du reagerar på? Det kan ju t ex vara gluten...är det inte gluten i godis? Sedan jag tog bort all laktos i min kost så mår jag mycket bättre, men jag blir sämre när jag nån gång får i mig laktos av misstag.
  • Wilowa

Missme83, hoppas du får ordning på din mage...allt blir så jobbigt när magen inte fungerar som den ska.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-08-14 09:42:02 följande:
    Fick mens igår ja. Men 2 kg? det är mycke!!
    Mens och varmare väder gör att jag går upp i vikt. Jag har gett upp detta med vikten just nu, inte så att jag vräker i mig onyttigheter, just eftersom jag pendlar så i vikt nu under sommaren.
  • Wilowa

Nu ligger snart alla plattor på plats och jag har just burit min sista platta...synd bara att det inte är klart med det, nu ska det dit en massa mindre runda stenar mellan huset och plattgången...som vi inte får tag i just nu.

Nu kanske jag får tid och ork att träna på riktigt.

• Wilowa

Min gubbe var också kroppsbyggare på sätt och vis när jag träffade honom...han jobbade som bonddräng. Stark som en oxe var han i alla fall, men han bytte ut ungtjurarna mot en lastbilsratt. Tyvärr har jag inte så stor nytta av hans träningskunskaper för jag har lite dåligt med ladugårdar att träna i. Dessutom är jag lovligt rädd för dessa stora varelser med horn.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!