• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Morgonpass på gymmet . Underbart lite folk en söndagsmorgon. Det blev helkropp styrka och jag testade knät med lite jogging. Jag vågade bara köra 10minuter, det stramade lite men gjorde inte ont. Gott !

Milea 080217 Lucas 100202
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-09-17 19:48:28 följande:
    Tror jag är sundare! Äkta LCHF verar ju kunna ge både förkalkade kärl och hjälpa till att skapa tarmcancer.. Lagomär bäst! I perioder kör jag min variant: Dvs mindre kolhydrater (typ 1/2 port) och sunda fetter. Massa grönisar OCH frukt och mkt mkt fet fisk. MKt proteiner. Mår mkt bra på den dieten, bättre än sista månadens slarv eg. Verkar dessutom tappa vikt av att äta såhär fast jag äter för mkt kalorier eg... Vägde mig igår och stämmer vår våg så har jag gått ner lite. MIsstänker att kroppen tycker att godis/kakor är skit så det kan man bajja ut.. Den vill ha riktig mat. Bra grejjer lixom.

Testat min nya matberedare. Mikket god apelsinjuice och ok kycklingbiffar. Ska krydda dom annorlunda nästa gång bara.
    Ungefär som jag äter, fast min mage tål inte frukt....men äter istället bär

Äter jag potatis så nöjer jag mig med en liten, mycket grönsaker och fullfets mejeri

Idag har det dock blivit lite naturgodis, sååå sugen och sen "hjälpte" jag barnen äta upp överblivet godis.....så nu lär väl magen protestera igen.......nåja det var iaf gott
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-18 15:15:55 följande:
    Ungefär som jag äter, fast min mage tål inte frukt....men äter istället bär

Äter jag potatis så nöjer jag mig med en liten, mycket grönsaker och fullfets mejeri

Idag har det dock blivit lite naturgodis, sååå sugen och sen "hjälpte" jag barnen äta upp överblivet godis.....så nu lär väl magen protestera igen.......nåja det var iaf gott
    JAg kör mager mejeri, eller mittemellan typ lättmjölk.

Jag känner mig helt uppsväld och fet! HAr fikat så mkt denna helgen, druckit vin, ätit choklad osv. Varit bortbjudna mm mm. Kändes på träningen idag var helt tung tung i magen. Såg tom uppblåst UT! Som en liten liten gravidmage.. Ska nog göra mig en smothie innan sängen och imorgon blir det vettig kost igen! Det var verklgein inte uppbyggligt att fylla år, fredagsfika extra fika med sonen däremellan + en riktig fika helg. Men, på ett vis är det väl bra att man itne mår bra av att täa så annars hade man kankse gjort det hela tiden!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Primrose
    Tullemi skrev 2011-09-18 20:28:29 följande:
    Frivändningar? What's that?

Här är det FORTFARANDE förkylt! Rynkar på näsan Vaknade med ont i halsen och en massa trögt slem i morse. Suck. Men eftersom vi var i stugan var jag ute och traskade några timmar i skogen både på lördagen och söndagen i alla fall.
    Men jag hoppas kunna gå till gymmet och i alla fall köra litet cardio i morgon. Men nu kommer jag tyvärr sent i säng, så orken kanske tryter i morgon.

LCHF var inte min grej. Jag testade det i våras och försomras och gick visserligen ner en del i vikt. Men jag fick också en massa blåmärken på kroppen och kramp i benen. Och så har jag så svårt för kött och fett!
    Men att minska ner på kolhydraterna en del tror jag är ganska klokt (beroende på hur mycket man äter förstås ).

Själv känner jag mig som en stoppad korv i mina kläder - så nu får jag ta och skärpa mig! Guud vad skönt om fettet gav efter litet och man kunde börja känna igen sin kropp igen.Drömmer

Nu måste jag gå och sussa!
  • Gryndrömmen

Misskaos: vad är skivst.spinning? Låter spännande.

Lchf funkade inte på mig heller, konstant magkatarr pga fettet!

• ETSS

Hörni, I´m happy!
    I går var första gången på en och en halv vecka som jag fick träna Glad

Först fick jag det här beskedet med mesträning, sen har jag haft en långvarig, elända förkylning men i går fick jag alltså se insidan av gymlokalen igen. Jag körde helkropp, mycket lätta vikter; 10*3, under timmen, jag blev knappt ens varm, men jag har tränat Solig

• Mollly

Idag ska jag försöka träna. känner inte av någon förkylning, så får se om jag känner något när jag har tränat. Hoppas förkylningen håller sig bortaSkrattande

• MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-09-19 06:00:49 följande:
    Misskaos: vad är skivst.spinning? Låter spännande.

Lchf funkade inte på mig heller, konstant magkatarr pga fettet!
    Det är Friskis och Svettis kombipass med skivstång (liknar BodyPump) och sedan spinning efter 90min intensiv träning! Tufft och roligt! SKa köra det imorgon med Hoppas på en löprunda idag slutar dock kl 19 så det blir sent sent.
     KOllde i spegeln imorse innan jag klädde på mig och tyvärr börjar senaste tidens fross att synas. SÅ nu är det skärpning men pos är att man har lite att bygga muskler av!
    Denna veckan ska jag på massage på  onsdag. Skönt men det blir vilodag ons+tors!

Molly: GÖTT Mos! Bara å åk
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!