• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm

Jag har tränat!! Men det blev en mespass, 40 minuterslöpning 6,5 km, genomsnittstempo på 9,7 km/h. Men måste erkänna att 10 minuter av dessa 40 minuter gick jag.

• Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-09-17 10:37:44 följande:
    Jag har tränat!! Men det blev en mespass, 40 minuterslöpning 6,5 km, genomsnittstempo på 9,7 km/h. Men måste erkänna att 10 minuter av dessa 40 minuter gick jag.
    Mespass? Jojagtackarjag
  • Tullemi
    Jennie med ie skrev 2011-09-17 11:13:21 följande:
    Mespass? Jojagtackarjag
    Jaa, jag mestränar mest hela tiden Fast allt är ju relativt så klart.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-09-17 11:13:21 följande:
    Mespass? Jojagtackarjag
    För mig, förra veckan sprang jag 11,5 på en timme så det är väldigt mycket saktare än för bara en vecka sedan.
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-09-17 11:12:36 följande:
    Är lite ledsen idag, skulle sprungit ett lopp men kan inte ens starta pga foten :(
    Nästa gång är det din tur! Solig
  • MissKaos

Mestränign här med. Orkar inte pressa upp tempot (pulsen) 13-14km på 90!! min. En hel evighet.. Hade planerat långpass på MINST 15km i helgen helst 20km men det såg ju skitförkylningen till att göra slut på. Imorgon ska jag på kalas hos granen, Me&I det lär väl sno min träningstid.. Nåja, alla träningskläder hinner tvättas och torkars. Alltid något. Tröstar mig med choklad och rödvin..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • godisgrisen

en timmes PW idag, känns bra i kroppen och jag känner att jag är på G igen

Har börjat strama till kolhydraterna igen, kört LCHF till och från senaste åren, och min IBS mage mår verkligen inte bra av för mycket kolhydrater.....men jag orkade tillslut inte med att sky kolhydrater och oroa mig för att det var mera kolhydrater i röd än grön paprika....Blev en fixering över att räkna kolhydrater hela tiden och ville äta som "alla andra" men det funkar inte för mig.......uppblåst mage, ständigt godissugen, svullen......

Nu kör jag på en medelvariant och kör mera kolhydrater än "äkta" lchf och inte fullt lika mycket fett, utan snarare en kolhydratreducerad kost. Magen känns efter en vecka mycket bättre! så skönt, inget godissug och mycket energi i kroppen Få se hur länge det varar för denna gången......men jag mår bra nu

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-17 19:42:49 följande:

en timmes PW idag, känns bra i kroppen och jag känner att jag är på G igen

Har börjat strama till kolhydraterna igen, kört LCHF till och från senaste åren, och min IBS mage mår verkligen inte bra av för mycket kolhydrater.....men jag orkade tillslut inte med att sky kolhydrater och oroa mig för att det var mera kolhydrater i röd än grön paprika....Blev en fixering över att räkna kolhydrater hela tiden och ville äta som "alla andra" men det funkar inte för mig.......uppblåst mage, ständigt godissugen, svullen......

Nu kör jag på en medelvariant och kör mera kolhydrater än "äkta" lchf och inte fullt lika mycket fett, utan snarare en kolhydratreducerad kost. Magen känns efter en vecka mycket bättre! så skönt, inget godissug och mycket energi i kroppen Få se hur länge det varar för denna gången......men jag mår bra nu

Tror jag är sundare! Äkta LCHF verar ju kunna ge både förkalkade kärl och hjälpa till att skapa tarmcancer.. Lagomär bäst! I perioder kör jag min variant: Dvs mindre kolhydrater (typ 1/2 port) och sunda fetter. Massa grönisar OCH frukt och mkt mkt fet fisk. MKt proteiner. Mår mkt bra på den dieten, bättre än sista månadens slarv eg. Verkar dessutom tappa vikt av att äta såhär fast jag äter för mkt kalorier eg... Vägde mig igår och stämmer vår våg så har jag gått ner lite. MIsstänker att kroppen tycker att godis/kakor är skit så det kan man bajja ut.. Den vill ha riktig mat. Bra grejjer lixom.

Testat min nya matberedare. Mikket god apelsinjuice och ok kycklingbiffar. Ska krydda dom annorlunda nästa gång bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!