• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-15 22:52:38 följande:
    Här är det fortfarande förkylt och energilöst som gäller. I morgon är sonen ledig från dagis och då brukar vi hitta på någon aktivitet ute på stan och så ska vi titta på en lägenhet framåt kvällen. Jag tänkte gå och träna efter det, litet lätt,  - jag får se om det finns någon energi kvar då.Drömmer
    Tyvärr känner jag också, automatiskt, mer av min rygg då jag är sjuk - det hänger väl samman med att jag blir stelare och får allmän värk i lederna och då påverkar det min knäppa rygg också. Men nu kunde jag ligga på spikmattan på kvällen och det kändes ganska bra.
    det är väl inte så konstigt att du får mera ont när du är förkyld? Det sätter sig ju i lederna gärna. Ibland tycker jag det är som om det hjälper att döda av förkylningar med träning!
    Mollly skrev 2011-09-16 07:35:08 följande:
    Det är ju märkligt. Det är bara efter träning jag får ont i halsen och näsan börjar rinna. Annars känner jag inget, jo igår på morgonen hade jag lite ont i halsen. Men det försvann sen.. suck. Vet ju inte om man ska träna eller inte. Men lika bra att ta det lugnt ett par dagar, så kanske det försvinner.
    Allergisk mot träning? Kroppens imunförsvar sätts ner av träning, byggs sedan upp under vila. D ukanske är lite känslig och har ngt i kroppen som ligger och lurar?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly
    MissKaos skrev 2011-09-16 08:04:41 följande:
    det är väl inte så konstigt att du får mera ont när du är förkyld? Det sätter sig ju i lederna gärna. Ibland tycker jag det är som om det hjälper att döda av förkylningar med träning!
    Mollly skrev 2011-09-16 07:35:08 följande:
    Det är ju märkligt. Det är bara efter träning jag får ont i halsen och näsan börjar rinna. Annars känner jag inget, jo igår på morgonen hade jag lite ont i halsen. Men det försvann sen.. suck. Vet ju inte om man ska träna eller inte. Men lika bra att ta det lugnt ett par dagar, så kanske det försvinner.
    Allergisk mot träning? Kroppens imunförsvar sätts ner av träning, byggs sedan upp under vila. D ukanske är lite känslig och har ngt i kroppen som ligger och lurar?
    haha ja tänkt om man skulle vara det. hua hemska tanke.. haha. ja troligen är det något som väntar på att bryta ut. suck.
  • Jennie med ie

Halsont fortfarande, och mysko nog lite gränsfall till feber på morgonen (bara precis pyttehögre temp än jag brukar ha) men inte på kvällen... Gymträning känns lite risky, men jag tänkte testa en rejäl promenad imorgon.

• MissKaos

GICK inte pressa upp pulsen över 80% på intervallspin idag. Antagligen förkylninge som spökar -tar det som ett bevis för god kondition. Kan helt enkelt inte anstränga mig tillräckligt mkt för att komma upp i puls när jag inte är helt 100%. Jag älskar puslbaserad intervall annars det är en go känsla när allt bara pumpar på max och det svider i lungorna och man ser pulsen närma sig 98% i topparna. Men men, det går fler tåg. På ett visbra att kroppen visar vad den vill! Fick nöja mig med att pendla mellan 70-80% idag.
    Känner mig piggare iaf, fikat bakelse (och bulle men det vill jag inte erkänna) med familjen och vi ska steka på fina biffbitar och göra potatisgratäng ikväll! Gott Massa vitlök och lite rött till det. Inte för mkt rött dock, vill springa en runda imorgon fm... Ska ju på det däringa partyt på söndag så jag missar väl träningen då.

Trevlig helg träningsgalningar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm

Hej! Läser vad alla skriver. Själv har jag inte tränat på över 5 dagar. Jag har som sagt sömnproblem, går ständigt med tunga ögonlock men kan inte sova. Bär på en stor klump i magen. Sömnen är A & O för allt. Ska försöka träna imorgon och se om det leder till någon sömn.

Jag har iaf lyckats gå ned 2 kilo på en vecka nu, säkert en massa vätska och tom mage då det är svårt att äta när man är trött.

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-09-16 19:57:48 följande:
    Hej! Läser vad alla skriver. Själv har jag inte tränat på över 5 dagar. Jag har som sagt sömnproblem, går ständigt med tunga ögonlock men kan inte sova. Bär på en stor klump i magen. Sömnen är A & O för allt. Ska försöka träna imorgon och se om det leder till någon sömn.

Jag har iaf lyckats gå ned 2 kilo på en vecka nu, säkert en massa vätska och tom mage då det är svårt att äta när man är trött.
    Prova att träna inte så många timmar innan sänggående eller ta en kvällspromenad ute i snabbt tempo.
    Hoppas att det ordnar sig med din sömn Favete {#emotions_dlg.flower}
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-16 19:57:48 följande:

Hur ser sömnproblemen ut?

När dricker du kaffe/the/cola och i vilka mängder?
    Hur ser dina sömnrutiner ut?
    Vilka tider på dygnet sover du?
    Har du kollat ditt hb?
  • MissKaos

MÄTT så det gör ont i magen och ändå lite sugen ännu. HUr får man ihop det? Har ju knappt tränat denna veckan pga snor!
    Magen står nu rakt ut av mat. 250gr kött + potatisgrat + sallad + vin + fruktsallad m vanilvisp, glass och choklad. Några chips som låg på fel plats städade jag ner i magen samt några överblivna godisar.

KAn någon förklara hur jag kan vilja ha en macka nu?

• Tullemi
    MissKaos skrev 2011-09-16 21:38:10 följande:
    MÄTT så det gör ont i magen och ändå lite sugen ännu. HUr får man ihop det? Har ju knappt tränat denna veckan pga snor!
    Magen står nu rakt ut av mat. 250gr kött + potatisgrat + sallad + vin + fruktsallad m vanilvisp, glass och choklad. Några chips som låg på fel plats städade jag ner i magen samt några överblivna godisar.

KAn någon förklara hur jag kan vilja ha en macka nu?
    Shit vilken aptit
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-16 20:19:38 följande:
    Prova att träna inte så många timmar innan sänggående eller ta en kvällspromenad ute i snabbt tempo.
    Hoppas att det ordnar sig med din sömn Favete {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Solig Kvällspromenader går inte. Det är en luftfuktighet på 85 procent här.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!