• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-15 20:44:17 följande:
    Ska vara trist då: Det hjälper inte att bomba med C-vit. Överskottet kissar du ut. OM du inte proppar i dig C-vitbrus el dyl. I stora mängder är det faktiskt jobbigt för njurarna att ta hand om. Nu lär juinte apelsiner i mängder skada utan vara rätt hälsosamma, men tillskott i övrigt kan man inte rekomndera... Jag gjorde fruktsallad igår och fick en ursäkt att äta vaniljvisp. Till sonens förtjusning! Och efter att ha vägt honom idag så var det nog inte fel med lite x-tra i honom. Men det klart. väljer man sushi istället för macdonalds och väljer bort potatisen till förmån för morötter så kanske det inte är så konstigt att man blir smal? Alla borde nog äta som min unge Kaffe och kaffe till frukost (kanske en banan eller en bit knäckebröd m ost/skinka till) lunch: sushi. Middag: Stekt lax med grönsaker. Kvällsmat: En macka.. Mellis: Frukt, kanske knäcke. På det viset hjäper det antagligen inte att han gärna äter en efterätt eller godis. Eller kaka. *fattar och lär* Kanske kan skapa en ny trenddiet efter honom och bli rik?
    Nej jag vet, men det är gott Glad
    Jag själv äter för fem, tränar knappt något numer och går ner i vikt ändå, det är lite skumt.
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-15 20:48:10 följande:
    Nej jag vet, men det är gott Glad
    Jag själv äter för fem, tränar knappt något numer och går ner i vikt ändå, det är lite skumt.
    Ja det är misstänkt. Binikemask? Jag har legat mellan 2200-3000kcal/dag (4000 någon dag). Dom där 2200dagarna är få och då har jag fått ett ryck: Oj, vad jag äter kommer gå upp en massa. Äter mindre en dag och det går ju bra men sen blir jag ju hungrig.. Nog för att jag rör på mig men det finns ju gränserför vad man kan göra åt kan man tycka. KAn tänka mig att gå upp ca 1-2kg muskler men sen vill jag int egå upp mer. Trivs med att vara relativt smal: Gillar ju att springa och det är tungt om man är tung.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-15 20:55:42 följande:
    Ja det är misstänkt. Binikemask? Jag har legat mellan 2200-3000kcal/dag (4000 någon dag). Dom där 2200dagarna är få och då har jag fått ett ryck: Oj, vad jag äter kommer gå upp en massa. Äter mindre en dag och det går ju bra men sen blir jag ju hungrig.. Nog för att jag rör på mig men det finns ju gränserför vad man kan göra åt kan man tycka. KAn tänka mig att gå upp ca 1-2kg muskler men sen vill jag int egå upp mer. Trivs med att vara relativt smal: Gillar ju att springa och det är tungt om man är tung.
    Jag blir utredd snart, hoppas att de hittar något så att jag i alla fall kan börja träna igen Glad
    Själv skulle jag nog vilja gå upp tre kilo, men då muskler eller kanske fyra, men inte mer, då väger jag just över 55-56, det skulle funka Glad
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-15 21:01:58 följande:
    Jag blir utredd snart, hoppas att de hittar något så att jag i alla fall kan börja träna igen Glad
    Själv skulle jag nog vilja gå upp tre kilo, men då muskler eller kanske fyra, men inte mer, då väger jag just över 55-56, det skulle funka Glad
    Ja, man vill ju trivas! Och känna sig fin och bekväm  Även i bikini! Och ffa i jogginskor

Godnatt sötisar! Imorgon fredag! ÄNTLIGEN helg.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-15 21:33:00 följande:
    Ja, man vill ju trivas! Och känna sig fin och bekväm  Även i bikini! Och ffa i jogginskor

Godnatt sötisar! Imorgon fredag! ÄNTLIGEN helg.
    God natt Glad
  • Tullemi

NU: 4 dagars ledighet och jag ska få till lite helgträning. Knät är nästan återställt och det känns bra att vara "normal" igen . Imorgon blir det väl lite fredagssnask men jag ska försöka vara återhållsam. Måste säga att jag har verkligen inte ätit mycket socker de senaste månaderna. Ju mer man avstår desto mindre blir suget (för mig iaf).
    Hör att ni är förkylda, många av er . Vi har klarat oss hittills, bara maken som snörvlar lite men ingen fara med honom. Så krya på er alla och hoppas alla är på G snart igen

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn
    MissKaos skrev 2011-09-15 19:46:27 följande:

Smittas det i tråden eller? *ser misstänksam ut*

Jag proppade i mig echinasea brus. Vet inte om der hjälper men tro kan försätta berg..

Ja, jag börjar fan undra detsamma

Mitt halsont har tyvärr förvärrats ikväll, men ännu ingen feber. Hoppas på att klara jobba helgen!. Känns måttligt roande dock...
  • Gryndrömmen

Hos mig börjar det bli bättre Fast jag ska iväg i helgen så det blir träningsfritt fram till måndag nu sedan blir det fasen fem dagars veckor igen

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Primrose

Här är det fortfarande förkylt och energilöst som gäller. I morgon är sonen ledig från dagis och då brukar vi hitta på någon aktivitet ute på stan och så ska vi titta på en lägenhet framåt kvällen. Jag tänkte gå och träna efter det, litet lätt,  - jag får se om det finns någon energi kvar då.Drömmer
    Tyvärr känner jag också, automatiskt, mer av min rygg då jag är sjuk - det hänger väl samman med att jag blir stelare och får allmän värk i lederna och då påverkar det min knäppa rygg också. Men nu kunde jag ligga på spikmattan på kvällen och det kändes ganska bra.

• Mollly

Det är ju märkligt. Det är bara efter träning jag får ont i halsen och näsan börjar rinna. Annars känner jag inget, jo igår på morgonen hade jag lite ont i halsen. Men det försvann sen.. suck. Vet ju inte om man ska träna eller inte. Men lika bra att ta det lugnt ett par dagar, så kanske det försvinner.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!