Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-10-21 20:51:21 följande:
    Willowa: ha ha jag tillhör nog den kategorin som inte lämnar mycket åt fantasin då, du skulle höra hur jag flämtar när jag tar i så ögonen nästan poppar ur

Nej tack! Fast tjejer hörs ändå inte lika väl som killarna.
  • Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-21 21:37:17 följande:
    Ja nå fan vrålar man till, då man ska pressa upp 45kg hantlarna när man kör hantelpress Cool sedan lever det ju oftast om då dem dunsar ner i golvet också, ( stackars golv tänker jag mest då)
    Vråla är en sak att låta som man ligger i sänghalmen nåt annat.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-10-22 14:11:20 följande:
    Ett katastrof pass på gymmet idag. Helt slut, jätte svag. Var nog den sämsta träningen någonsinn

Dags för några dagars vila kanske?
  • Wilowa

Vabbar idag md en snorig dotter med huvudvärk. Sonen skulle på lärande utflykt så han fick Alvedon innan han gick till skolan. Jag själv har haft ont i huvudet några dagar, men jag är inte snuvig. Frågan är om jag med håller på att bli sjuk eller om det är mina dumma låsningar som spökar? Nej jag SKA träna idag, inga fler ursäkter. Fast jag får nog se klart på dagens andra film först, annars blir nog inte dottern så glad på mig.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-10-22 17:59:45 följande:
    Willowa: vilade lörd, sönd så jag bör ju varit pigg å fräsch

Fast uppenbart inte, man ska lyssna på kroppen. Du kanske har nåt virus i kroppen, vara övertränad eller ha brist på nåt.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-22 21:28:46 följande:

Själen ska ha sitt med! Eller hur?

JAg har testat en "ny" löpslinga (för mig ny) elljusspåret i Gerås. Jättefint! Blev lagom 11 km hemifrån en runda där och hem igen. Bäst av allt: Jag kände mig ok i andningen. Det gjorde jag inte på jobbet, det är problem med ventliationen tror jag.
    Träningsvärk i benen efter gårdagens Skivstång, eller inte riktig träninsvärk men det känns att jag har jobbat med musklerna sas. Stela och lite sega men ÅH vad jag hade en skön tur i skogen! FÖrutom att jag sprang fel en vända och inte har ritkgi koll på var jag har varit. Långdistanslöpning har en stor fördel: Det gör inte så mycketatt jag kommer fel, jag vet att jag klarar att springa minst 25 km och sannolikt betydligt längre. Ska ta vatten med nästa gång bara så är det rolig efteråt (vätskebrist är ju inget vidare)...

Imorgon ULLARED!!!
    Vet inte vad som låter värst av att springa 25 km eller ett besök på Ullared.

Jag kom mig för att göra övningarna jag skulle idag och idag var de lättare än första gången jag började med programmet.    
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-22 22:26:24 följande:

Nu skrev du fel! BÄST! Fast jag är ju sugen på marathon och tränar för att komma dithän. Låter det ta TID dock. Förra året vid den här tiden kändes halvmara som ett enormt steg nu känns det som "ingenting" om jag inte ska springa på tid...

JO: JAg är så glad.. Av en fånig orsak! Vi ska snart flytta på jbbet. Bra för mina lungor såklart men:
    1. Vi får egna kontor. = Lycka
    2. Vi skulle få ngn dusch, jag gnällde, nu är en dusch på väg att instaleras = jag är lycklig... JAg springer ju till jobbet 1d/vecka och på lunchen 1d. Vi kommer flytta vad sm tar ca 6min att gå så det gör inte mer än 500 met till på min morgon löpning och såkart 500 meter hem. Perfekt.

Jag är nöjd med att ha hört att flytten ska bli i år!

*firar*
    Jag har varit på Ullared en gång och aldrig! Fast det var visserligen mitt i semestern och första regninga dagen den veckan. Jisses vilken cirkus är allt jag akn säga. Jag sprang för några år sedan, men kom aldrig upp i längre än milslånga sträckor pga att jag tröttnade. Jag kräver en variation som man inte kan få som löpare där jag bor...backigt och få variationsmöjligheter. Det är synd för löpning skulle annars passa mig bra eftersom det bara är att ge sig ut när det passar.

Skönt att ni ska få flytta. Önskar nästan samma sak med mitt jobb för det huset mår inte heller helt bra.   
  • Wilowa

Att äta glass och vara på fl mellan övningarn när man tränar är bra va? Inte helt lätt att få igång en snart 40-årig, gift tvåbarnsmamma. Fast jag tränar och det måste väl ändå vara huvudsaken?

• Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-23 21:43:01 följande:
    Det är chill, ingen fara:D jag är ltie av en godisråtta och älskar äta det som är gott :)
    Det är få saker som jag har så svårt att motstå som Sias laktosfria lakritsglass. När maken kom upp med den innan jag tränat klart så blev det som det blev.
  • Wilowa

Åh se det snöar, åh se det snöar det var väl roligt hurra! ¨Snart går det att åka skidor igen!

I väntan på det så åker jag snart och yogar...tur att jag har vinterdäck på bilen!  

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!