Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2012-10-25 20:31:20 följande:
    Idag haglade det ordentligt på mig när jag sprang hem.
    Passade mitt humör lite, jag har skitjobbigt med andningen på jobbet. Blir erbjuden att flytta till vår "systermttagning" tills vi ska flytta efter nyår. JAg vill INTE! Orkar inte med att byta grupp igen *bryter ihop* VC var inte precis hjälpsamma heller. Försökte få lite hjälp av dom. Åk till jouren alt kom på droppin tid. JAg vill ha en tid till min ord läkare..

Ont i foten dessutom. En gammal hälskada som krånglar. JAg har gått upp ngt kilo under sista månaderna(veckorna) när jag har varit sjuk mkt och den där dumma foten tål inte det. Äter nu lite diklofenak. Och ja jag vet kombo astma/diklofenak.
    Löpt 10+10 km (drygt) idag. Förutom fotf*n var det bra för mig. Psyket behövde det. Jag är deppig över astmagrejjen VC föreslig att jag ska sjuka mig en vecka och se om det hjälkper, typ "läker ut" efter kortisonkuren etc så kanske jag blir mindre retad i lungorna och klarar sista månaderna i byggnaden...
    KAn dom inte bara sjuka mig *suck*
    Fast om du sjukskriver dig en vecka så kan det hjälpa om man samtidigt kör en intensiv medicinering med Symbiocort (visst var det den du hade?) Många gånger har jag varit nästan gråtfärdig efter att ha träskat fast i vabträsket, men så efter ett samtal till barnmottagningen så har jag fått hjälp att verkligen göra de små liven friska...maxdos en vecka för att läka ut ordentligt och varannanveckasförkylningarna försvann. Nu har jag lärt mig och behöver inte längre ringa. Testa detta först, men kontakta vc direkt vid minsta tecken på astma efter detta.

Är det inte hos er som hos oss tro? Här måste man ringa direkt till läkaren på dess telefontider för att få en tid hos denne. Rådgivningstanterna har bara jourtider att erbjuda. Fast jag vet att det är skittufft att försöka få hjälp, två år tog det med sonen trots att vår bvc-sköterska hade min man som astmapatient (hon är både bvc-sköterska och astmasköterska).

Det känns att jag lämnat nybörjargruppen på yogan...imorgon kommer jag ha träningsvärk i ryggen och nacken.      
  • Wilowa

Hade tänkt träna idag, men kroppen ville nåt annat. Sällan jag blir så trött som ikväll, misstänker att jag har nåt skit i kroppen som inte vill bryta ut. Det fick bli glass i sängen istället. Nya tag nån annan dag istället.

• Wilowa

Usch! Jag tror jag lägger ner detta med att komma igång och träna regelbundet, varje försök jag gör slutar i att jag får mer ont och då tar motivationen slut. Ett steg fram och ett steg bak, ett steg fram och ett steg fram verkar vara min melodi. Nu drar dessutom slalomsäsongen snart igång och då kommer jag inte hinna eller orka med nån annan träning. Visst slalomen är också träning, men jag behöver komma igång och träna mer styrka regelbundet. För trösta mig med att jag kommer ha snö under skidorna om mindre än en månad!

Idag ska jag egentligen på yogan (som jag ju faktiskt går på regelbundet ), men jag vet inte om jag får till det varesig praktiskt eller kroppsligt.

• Wilowa

Vad komiskt! I torsdags bestämde jag mig för att sluta kämpa med att komma igång och träna regelbundet. Ett sunt beslut tror jag för nu går jag och gör en massa små övningar hela tiden, övningar som jag fått av sjukgymnasten, kiropraktorn elelr från yogan. Antar att det är detta jag behöver för att verkligen kunna börja träna, så jag ger inte upp riktigt än.

• Wilowa

Idag har jag äntligen tränat det jag tycker bäst om och det på tuffaste sätt. Två timmar i en backe med 1-2 dm opistad kramsnö var JOBBIGT. Fast ändå säger jag bara ÄNTLIGEN!!! Solig

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-11-19 08:24:41 följande:

HÄRLIGT!!
    Lite lätt avis, fast jag hade velat ha skidor på fötterna!

Lite ont i en häl. Trist.
    JAg har lagt på mig lite och då händer alltid detta: Inflamationer i leder/på ställen som belastas hårt. Alla dessa sjukdomar/förkylningar varannan vecka har börjat sätta sina spår.  Trist.
    Jag hade skidor på mig, men det var väldigt svåråkt. Det gick inte att svänga som vanligt utan man fick nästan hoppa i svängarna. Jag och sonen åkte i en backe som inte så många åkt i och han som annars åker väldigt bra, trillade 6-7 gånger och han hade stora problem att komma upp. Huvudet nedåt och skidorna uppåt i en massa kramsnö var inte helt enkelt. Snäll som jag är så filmade jag honom istället för att hjälpa honom.
  • Wilowa
    Carolinalovetobias skrev 2012-11-16 08:30:07 följande:
    Tips för bättre hållning? =)

Träna yoga!
  • Wilowa

Ajajaj!  Varje liten muskel värker i kroppen på mig efter en heldag i backen igår. Funderar lite på hur jag ska lyckas ta mig ut tillbacken idag igen. Jag är på skidläger med klubben och vi skidlärare har utbildning med en massa övningar som man inte gör varje dag. Skitkul! Nu ska jag äta en stadig frukost så jag orkar hela dagen.  

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!