Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2012-10-13 19:22:35 följande:

*lol* Vilken jämförelse!
    Gbgvarvet gjorde jag på 1:48:51, och hade jag varit 100% idag så hade jag nog tänkt mig en tid på 1:45:00 MEN så är det. Någon gång ska det väl stämma, kanske nästa gbgvarv?
    Ojojoj vad min mage jobbar sig nu. Aj, aj
    Om jag nån gång kommer kunna springa igen så ska jag nog ha som mål att orka springa uppför Trollskogen i Hundfjället. Jag tänkte faktiskt på det när jag gick där...i samma veva mötte vi en man som sprang nedför i gummistövlar.
  • Wilowa

Ja då var jag hemma igen efter att för tredje helgen i rad varit i Dalarna. Imorgon är det jag som börjar om på Charlottes program, för nu tror jag i alla fall att jag kommer vara hemma de närmaste veckorna.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-14 20:11:47 följande:

Jadå, säkert. Hur tränar och äter du nu? Gör små förändringar och se om de fungerar inan du ändrar igen -iaf på kostsidan!

Veckans träningssammanfattning:
    Har ju haft en vilovecka inför halvmaran -så ni inte tror jag h ar slappat till mig

13 km löpning + halvmarathon 21km = 34km totalt
    1 skivstångspass.

Kändes helt ok att träna idag, märks att jag tog det lugnt på loppet igår. Lite surt i efterhand, men men, Vpgade bara inte stå på då kankse man hade legat däckad idag. Hoppas på att få var FRISK så jag kan köra uppbyggnadsträning delux nu inför göteborgsvarvet!
    Det är viktigt att lyssna på sin kropp, vet inte om det skulle haft nån betydelse, men en vältränad i min omgivning har råkat riktigt illa ut. Fast det gav en tankeställare oavsett!
  • Wilowa

Åh vad skönt det var med yoga idag! Jag har de senaste veckorna haft en jobbig låsning i ryggen, men nu känns det bättre. Efter förra veckans yoga kändes det inte alls lika bra så jag hoppas att det fortsätter att kännas bra. Nu är min nybörjarkurs slut och på torsdag börjar jag i en fortsättningsgrupp. Med tanke på min rygg så får det vara lagom träning den här veckan och jag väntar en vecka med mitt program. Jag har dessutom en förkylning som smyger runt i kroppen, börjar jag med programmet så kan jag ge mig på att det bryter ut.  

• Wilowa
    cammily skrev 2012-10-16 15:41:08 följande:
    då är min träning förstörd för ett tag framöver Gråter
    Var på gymmet och sprang på bandet, när det klickar till i fotleden. Tänkte inte mer på det utan sprang mina sista 30min, och kör lite styrka. När jag kör styrka börjar det bulta i foten, går och byter om och är jätte missnöjd över att jag inte genomförde mitt vanliga pass. Då upptäcker jag att foten är blå/lila och att den är väldigt svullen.  cyklar till Vc där det är kö till förbannelse och cyklar då vidare till jobbet och visar upp foten för sköterskan, så I morgon på lunchen har hon bokat röntgen. och så lindade hon foten åt mig. Fick träningsförbud och sen skall jag träffa en ortoped i morgon efter jobbet. Förhoppningsvis ger detta mig tid att komma igång med maten undertiden och så får jag nöja mig med promenader med hundarna.    
    Usch då! Hoppas att det ser bra ut på röntgen!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-17 10:33:05 följande:

Tack!
    Kroppen vill lixom sitta i soffan men JAG vill ju göra annat! Jobba och springa tex.

Låter som att du behöver lyssna på dina egna råd här ovan. Säger hon som tvingat i sig äckliga makaroner och köttbullar på jobbet och som fick fnatt och satte i sig sex Falu rågrut till mellis pga stress och energibrist ...perfekt en dag då man jobbar tio timmar med 30 minuters rast. Fast nu ska jag snart avnjuta en kycklinggryta med ris och fira min födelsedag med familjen.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-17 22:39:46 följande:
    Varit på jourcentralen. Dom glömde bort mig å där satt jag och väntade. Och väntade. Tillsist fågade jag hur länge det var att vänta...
    ASTMA! Har nu inhalerat + fått kortison. Han var lite rädd för hjärtmuskelinflamation först. Idrottare som kör sjuka *bla bla* jag har faktiskt VILAT förra veckan när jag var sjuk, sen blev jag sjuk igen. Nej, inget sådant! Iaf verkar det vara astma som har gjort mig så sjuk och det är nog det som gör att jag blir så sablar sjuk av förkylningar.. Nu ska jag äta kortison i 5 dagar och mår redan mkt mkt bättre! Ska inhalera kortison så fort jag blir förkyld i fortsättningen, så blir det inte såhär!
    Vad skönt! ...eller inte skönt att du fått det, men att du fått veta vad det är så du kan medicinera. Jag bor ihop med tre astmatiker så jag är proffs på alla dessa mediciner.

Idag avancerar jag från nybörjare till fortsättning på yogan...höll på att glömma bort det dock, stressigt värre på jobbet.    
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-18 18:21:24 följande:
    Fick  Comivent el dyl(atrovent+ ngt mer) på mask + 14 betapred igår
    Prednisolon 5/d i 6 dagar samt inahalationer med cortison. Har dock symbicort sen tidigare. (tror det var burosenid, minns inte vad den heter=
    Många namn jag inte kände igen där, men det är säkert samma som nåt vi har här hemma.
  • Wilowa
    Ponzi skrev 2012-10-18 22:04:24 följande:
    Vad hände med träningen för folk? ingen som tränar aktivt?
    Jag har varit på yoga idag med fokus på höfter...kanske inte räknas som riktig träning, men träningsvärk lär jag få.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-19 10:08:12 följande:
    Det är GRYMT bra träning! Ger både styrka ochsmidighet och ett visst mått av cardio.
    Höftöppnare ken ge en del psykiska upplevelser med. Vi låser mkt där! Intressant att se vad du tycker!

Jag ska nu ut i skogen. Tar på pulsband och klocka, om pulsen inte är som den ska blir det kortare promenad.

Inga psykiska reaktioner än, men fysiska. Jag mådde nästan illa efter passet, men det var på ett positivt sätt då jag kände att magen liksom vaknade...och jag känner att det är bra träning. Synd bara att jag har så grymt dåligt minne, jag har glömt de flesta övningarna vi gjorde.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!