Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2012-12-16 14:47:05 följande:
    Yay... Flunsa två veckor, nu har ungarna kräken...
    Träna?? Vad är det?

FY! Lider med er!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-12-16 19:58:13 följande:
    Tappat allt. Trött, sliten. Orkeslos. Ont i foten. Tröstäter.
    Tappar form och går upp i vikt. Provade en klånning idag. Inget köp, kånde mig inte fin och undrade vem den bleka typen med lite olmage och påsar under ögonen var..
    Låter nästan som att du med är gravid, har du kollat det?

Idag har jag tränar orientering på Biltema i Karlstad. Värre affär finns nog inte, rena labyrinten ju.       
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-12-17 06:58:07 följande:
    Ingen risk. Tyvärr. BIM-11.Idag. ar skadad. Och sönderstressad på jobbet
    Du borde ändå testa det samt dina blodvärden...var rädd om dig!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-12-17 17:24:56 följande:

Ingen risk. Alls. Jag har kollat en massa ggr därför att jag skulle vilja, så jag vet...

Tog Hb nyss.

Är nog bara helt helt sönderstressad!

Okej Kollade de nåt mer än Hb på dig? Jag hade brist på folsyra för nåt år sedan och då var jag inte heller allt för pigg. Blir det inte bättre så tycker jag nästan att du ska sjukskriva dig några dagar, en utbrändhet är inte att leka med (som du säkert redan vet )
  • Wilowa

Idag kom jag äntligen ihåg det jag menat mig att göra i över två månader nu...att ringa min kiropraktor. De har telefontid 8-12 och det är en tid som verkligen inte går ihop med mitt jobb. Jag hade tur och fick en tid som passar den här veckan. Jag har känt av mina låsningar hela hösten, men förra veckan lyfte jag ett barn som inte ville lyftas och det känns i kroppen nu. Skönt också att få en behandling innan vi åker till fjällen...tror inte att kroppen kommer att gilla 9½ dags skidåkning ändå, men det SKITER jag i.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-12-21 15:31:13 följande:
    Ingen som vet om jag kan träna när jag har hosta? :( får bara massa olika och vaga svar på google.
    Jag skulle gå på allmäntisståndet och vara lyhörd på hur kroppen reagerar på träningen.

Ojoj vad det kankade och brakade när jag var till kiropraktorn, det var allt en och annan låsning där. Fast jag blev förvånad över att mitt bäcken var så bra, det är nämligen där jag kännt mest. Antar att det är yogan som gjort mig bättre där och nu hoppas jag på att ryggen och nacken också ska bli bättre. Tyvärr så är det över en månads uppehåll på yogan nu och att träna hemma funkar inte så värst bra, jag akn inte fokusera när familjen är vaken och när de sover är jag för trött.

Nu borde jag egentligen packa, för imorgon drar vi till fjällen. Det ska bli så skönt...bara vi slipper magsjukan som går på jobbet nu. Magsjuka i en husvagn på vintern känns inte som nån höjdare direkt. :-/      
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-12-21 22:34:22 följande:
    Tränade yoga idag. Det var det tråkigaste jag varit med om. Ingen utmaning, inget flås å ingen puls. Inte alls kul. Å det e det enda jag får träna för doktorn
    MissMe83 skrev 2012-12-22 09:42:52 följande:
    Går på Friskis å Svettis. Det är dom som har passen. Vet inte var man hittar det andra. Vad tror du bebisen säger om de andra passen? Du vet ju hur det går till menar jag

Ge det några gånger för det tar lite tid innan kroppen fattar rörelsen och innan man får till andningen. Fast sedan tycker jag kanske inte att friskis yoga är den bästa heller, googla och se om du kan hitta nån yogaskola där du bor.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-12-22 10:53:39 följande:
    Jo jag har googlat men det är ju svin dyrt! 1900 för 6 ggr
    Där känner jag mig lite snål. Speciellt efterssom jag inte tyckte det var någon höjdare

Oj, här betalar jag 795 för åtta gånger och då är det ändå små grupper.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-12-22 12:47:10 följande:
    Kanske skillnad beroende på var man bor?
    Bor i Malmö.

Vill passa på att önska alla en super mysig jul. Njut nu av all god mat!
    Jo det är nog så, lokalhyran är nog billigare där jag bor och så har min yogalärare inga anställda utan driver det helt själv.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-12-23 14:31:04 följande:
    My god! Har haft matförgiftningen från helvete inatt, har nog aldrig varit så sjuk. Hoppas ni har en mysigare lillejulafton än vad jag har
    Usch då! Fast hur vet du att det var matförgiftning och inte vinterkräken?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!