Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-12-01 19:27:49 följande:
    Åh, så härligt! Du har säkert skrivit... men i vilket fjäll är ni?

Vi är i Trysil och idag är det kallt men soligt! Härligt med sol i backen efter två mulna dagar!

Idag är jag ännu stelare och öm i kroppen, men manchestern kigger fin i backen så det är bara att klä på sig och ge sig ut...det släpper efter några åk. Idag tror jag att vi får åka fritt, skönt att få lite tid att testa allt vi tränat på med klubbens skidlärare. Barnen ska ut med sina skidtränare, de lär sig massor och har jättekul. Dock har vi även fått uppleva slalomens baksida, igår blev både min dotter och ett barn till påkörda i backen. Det gck bra med bägge som tur var.  
  • Wilowa
    Tessou skrev 2012-12-02 08:59:06 följande:
    Nämen usch då.. fick de åka till läkaren?
    Nej det behövdes inte som tur var. Båda jag och min man var och åkte i andra grupper så vi var inte med när det hände heller. Fast på nåt vis kände jag det nog på mig för jag hade en stark önskan att få åka tillbaka dit där barnen var. Nu håller hon på och klär på sig, laddad för en ny och sista dag i backen...så ingen fara skedd.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-12-02 20:15:37 följande:
    Helt utpumpad. Bara sover och sover. Ngn frm av sjuka?
    Orkade inte springa igår. Gick  på skivstång idag, plockade av vikter och nu vill jag sova. Igen.
    Samma ifredags, orkde inte träna då heller.

Säkert nåt virus du åkt på, vi har haft många som haft liknande här i höst. Var rädd om dig och låt kroppen vila!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-12-04 21:29:22 följande:
    4,5km på bandet efter  5min i roddmaskinen. Det var KÖ till banden på gymmet!
    sen blev det 90min skivstång/spinn.
    Nu ska jag sova.

HAr fö mått illa och haft ont i skallen (igår) tror det är stress. Riktigt Hysterisk Stress. Många sjuka/borta på jobbet extrem arbetsbelastning.
    Usch! Säger som igår, var rädd om dig! jobbet är inte värt riskera hälsan för! Fast nu är det inte många dagar kvar till jul, hoppas att du kan få vara lite ledig då...det ska jag vara och det ska bli så skönt och ännu bättre är att barnen på jobbet också får vara lediga. De är så slitna nu.

Vid jul vänder det även och vi börjar gå mot ljusare tider. Nu gäller det verkligen att ta tillvara på varje liten gnutta sol man kan få. Det kände jag i Trysil nu, att få vara ute i snön i tre dagar var en verklig energikick. Den här "hösten" har varit hemsk...ja det har ju varit höst allt sedan sommaren 2011.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-12-05 07:12:14 följande:

Ja verklgien..
    Nej, det där med jobbet är så svårt. Jag har ju ett jobb där det är svårt att vra borta. Funderade på att stanna hemma idag, men då har jag en patient som kommer för sista delen i en grejj. Eller så har man ngt samtal, elelr ngt möte med soc etc och då är man så viktig för patienten. Tyvärr.. Sen blir det inställt så skjuts det upp = mer att göra sedan!
    Vi ska snart flytta. Det kommer bli bättre (jobbet alltså)
    Ska ra ledig i  jul, jobbar klämmdagarna. Sen 2 v semester i januari/feb. Thailand..

Jag förstår att det är svårt för dig att vara borta från jobbet, men tänk hur det skulle bli om du måste vara borta i månader eller till och med år. Tänk på hur det skulle påverka din son och din man om du blev långtidssjukskriven. Det är viktigt att lära sig se sin gräns och inte gå över den. Det är tufft och jävligt att ta sig tillbaka igen...fast så härligt att ha en semesterresa att se fram emot! Hoppas du kan hitta energin i den resan, men tänk även på att du kan bära på nåt virus utöver stressen på jobbet...stanna hemma och samla kraft så orkar du jobbet bättre sedan, även om du får mer att göra. Själv ska jag till fjällen över både jul och nyår, det ska bli så skönt! Vi har det också tufft på jobbet nu med trötta barn som inte kan vara ute pga kylan. Barnen håller sig konstigt nog friska, men vikarier finns det inga för oss när vi är borta så vi sliter ont.  
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-12-10 09:49:26 följande:
    Jag kan inte träna mer alls på det sätt som jag gjort. Har gått å blivit gravid!
    Jag kunde inte det enligt läkarna och vi väntar ju barnbesked från Ryssland om 6 månader! Doktorn sa att detta var en chans på 10 miljoner! Jag tackar min träning och kost, det måste ha med det att göra. 8 år tog det att bli gravid. Nu är vi i v 14!
    Men, men, men...GRATTIS!!!{#emotions_dlg.flower} Vad kul! Solig
  • Wilowa
    Ponzi skrev 2012-12-08 20:18:40 följande:
    Nu äntligne kommer man igång med träningen igen:)

Lillskiten kom i onsdag på eftermiddagen äntligen, efter ett tufft dygn med vattengång samt värkar) som kickade igång efter en tid, ( inte jag nu som led av smärtan,  men fick vackert stå och se på när ens älskade har fruktansvärt ontGråter)

Blev ett benpass idag, känner att man "tappat" lite då man under nu snart 3 dygn sovit otroligt lite och maten har blivit lidande.

Stort grattis till er med! Solig
  • Wilowa

Jag gick upp 30 kg minst...gick ner allt och sedan upp tio.

Nu ska jag strax iväg på höstens sista yogapass. Gråter Fast jag har anmält mig till en kurs till våren med, men hur jag ska få ihop det praktiskt återstår att se. Då ska sonen till ishallen, dottern till skidbacken och jag på yogan samtidigt. Jaja, problem är till för att lösas.   Dessvärre ligger skidbacken 5-6 km bort och alla tre aktiviteterna slutar ungefär samtidigt.  

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-12-12 15:14:46 följande:
    Hej! Nu har jag varit borta från tråden länge. Jag har haft en hel del jobbiga problem med elendiga sjukdomar och annat, men nu har jag börjat hitta tillbaka till verkligheten. Jag har bestämt mig för att börja med simning och jag har bokat datum nu på lördag, samt köpt baddräkt! För visst ska simning vara bra om man har problem med ryggen?

Dessutom har jag börjat med enkla yogaövningar här hemma, och det är riktigt skönt för kroppen :) jag har hittat en bra serie påyoutube som går från enkla basövningar till mer komplicerade. Just nu är jag på basövningarna. Jag har hittat en träningskompis också, så motivationen är verkligen på topp! 
    Vad skönt att du hittat tillbaka! Solig

Yoga ÄR skönt, men jag skulle råda dig att gå och träna för en riktig yogalärare nån gång så du lär dig att göra rätt. jag tränade yoga på friskis ett tag plus att jag tränat till div yogafilmer. Sedan började jag en kurs och vilken skillnad säger jag bara! Du får önska dig det i julklapp.

Min yogalärare åkte till Indien igår och blir borta i fem månader, det låter så härligt!    
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!