Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Det hör inte till vanligheterna att jag äter penicillin, men nu gör jag det mot bihåleinflammation. Jag har för mig att man inte ska träna när man äter penicillin, men gäller det all träning eller kan man träna styrka och smidihet? Känner redan efter nån dag att jag får ökad lust att röra på mig, gissar att jag gått med detta ett bra tag innan det började göra ont för en månad sedan.

Fast idag nöjer jag mig med att se på XL-galan från tv-soffan, tänkte se när Irene Ekelund springer. Jag har sett henne tävla live flera gånger, så imponerande!  

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-02-21 21:41:24 följande:

Vänta.
    Det är inte PC:t som är problemet utan infektionen.
    Vänta
    Mvh
    Sjuksyster..

Själv ska jag testa att köra lite TRX imorgon.
    Jag tänker inte utsätta mig för nån hårdträning, utan tänkte mer på nån enstaka lättare styrkeövning mer i stil med rehabövningar, yoga (utan framåtböjningar) eller promenader. Jag är så grymt stel i vissa delar av ryggen och nacken och vill mota bort ett eller troligtvis flera svindyra kiropraktorbesök. Tack för att du svarade!

Någon mer än jag som såg Irenes lopp? Hon är så cool!  
  • Wilowa

Idag har jag varit och yogat för första gången på tre veckor och även om kroppen var mer än lovligt stel, så var det väldigt skönt. Jag hade fått tillbaka mitt långa och lugna andetag, så jag gissar att bihålorna är okej nu. Är dock lite rädd för att få det tillbaka igen så jag inte tycker att det känns helt okej än.

Vi har sportlov här den här veckan och nog känns det lite vemodigt när jag får ägna min lediga dag imorgon i en ishall istället för i fjällen. Längtar så efter att få åka skidor igen, har inte gjort det heller på länge. Fast det ska bli kul att se på hockey med, det är en cup här som min son ska spela i.   

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-03-02 19:42:57 följande:
    Testade en massa nya övningar i crossfit gymmet i fredags. Skitskojj. Hade eg tänkt springa idag men orkade inte. Ägnar tyärr helgen åt att få missfall. Imorse kom "störtfloden" som var väntad då detta började i torsdags. NUhar jag ont i ljumskar och i fogen mittfram. Samt drack en massa skumpa igår, så jag var lätt bakis hela fm..
    Bara att ta nya tag, har börjat kolla in nya löpskor till våren i reklambalden som har kommit.
    Nej fy vad tråkigt! Beklagar verkligen missfallet, det är så tufft! Fast det positiva i hela kråksången är ju ändå att du kunde bli gravid...du är idag där jag var för 12-15 år sedan. Kram!

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-03-03 14:19:20 följande:
    Med hormonbehandlingar? Inte. Bra för formen varken fysiskt el. fysiskt detta. Har ju en 4-åring som tur är. han fick magsjuka igår.
    Sprungit 6km. Gym i em.trx.
    Tack. Skit är det.

Ja jag fick både hormonbehandlingar och missfall, skillnaden för mig var att det var med ettan och att tvåan om utan behandling. Nej det är verkligen inte bra för formen, men jag kan tänka mig att du kan använda din träning som terapi.

Själv sitter jag med ytterligare en bihåleinflammation, blir tokig på detta. Jag har tagit tag i min kost och tänker gå ner några kilo. Hade även tänkt börja träna ordentligt efter min penicillinkur, men avvaktade lite för att se om det verkligen gått över...och det hade det ju inte.    
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-03-06 20:33:44 följande:
    Ja, som sjuksyster har jag fantasi när det gäller blod i piss etc.
    Skönt då, det går ju åtgärda och är relativt sett "ofarligt"
    Det är inte en sten, det är ju en hel klippa!

För att få blåscancer krävs nästan att man är rökare.

(lite töntigt dock, vafan. Vi får ju klämma ut hela ungar genom ja, motsvarande)

...hoppas du tål lite skämt...

Usch, det där lät inge vidare trevligt MrC. Hoppas du får hjälp snart.
  • Wilowa

MissKaos: Trist att foten är sämre, men bra att du bokat tid och hoppas att du kan gå dit...korvgrillning är alltid trevligt, det har jag roat mig med i helgen med, fast i kombination med skidåkning.

Ytterligare en helg i Sälen och över 9000 åkta fhm, varav 2000 var under en timme...alltså tio åk i svart backe. Vi var mer eller mindre ensamma i backen så vi kunde bränna på och sedan åka rakt in i liften, inte ofta det är så lite folk...och lägg till en strålande sol dessutom, det kan inte bli så mycket bättre. Tyvärr gillade inte mina bihålor kylan, så det får bli ett samtal till önh imorgon.   Kände det inte i backen utan efteråt i bilen hem.  

• Wilowa

Nu har jag varit och kollat upp mina bihålor igen och fått en behandlingsplan som förhoppningsvis kommer leda till att besvären försvinner även utan en massa nässprejer. Fick tips om en olja som man sprejar upp i näsan...sesamolja i näsan var en suspekt känsla. =D nu hoppas jag att jag ska få effekt snabbt så jag kan ta tag i detta med träning igen.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-03-11 19:57:24 följande:
    Jag brukar blanda någon droppe seasmolja i min näskanna m saltvatten och skölja. Effektivt. Billigt. Skonsamt. Ingen träning idag, vab. Tänkte springa tidigt innan maken åkte men efter en natt med pauser ifrån sovandet orkade jag inte. Och han kom hem sent, gick på möte, Nu, kl 20:00 känner jag mig lat + att det är ca -12 ute ochkolsvart. ( vi har elljus..) trött  efter en hel dag inomhus! VAB imorgon med men då ska jag t gymmet.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-03-11 19:57:24 följande:
    Jag brukar blanda någon droppe seasmolja i min näskanna m saltvatten och skölja. Effektivt. Billigt. Skonsamt. Ingen träning idag, vab. Tänkte springa tidigt innan maken åkte men efter en natt med pauser ifrån sovandet orkade jag inte. Och han kom hem sent, gick på möte, Nu, kl 20:00 känner jag mig lat + att det är ca -12 ute ochkolsvart. ( vi har elljus..) trött  efter en hel dag inomhus! VAB imorgon med men då ska jag t gymmet.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Blir jag inte kvitt problemen så får det bli en näskanna...eller om det blir en ändå.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-03-12 08:41:07 följande:
    Näskanna är ju ingen dyr investering.
    Tänk på att använda joddfritt salt bara.

Nej det kan jag tänka mig, men jag ska komma ihåg och köpa den när jag är nåntans där den går att köpa. Jag bor i en liten håla...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!