Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Inser att vårens skador och sjukdomar tagit ut sin rätt, jag har ordentlig träningsvärk bara av att ha gått en mil med stavar. Fast förhoppningsvis går det åt rätt hål nu och det var så skönt att få röra på sig ordentligt igen.

• Wilowa
    LIDAA91 skrev 2013-06-16 17:12:14 följande:

En mil vad duktig du är!!! Måste själv börja löpträna, skönt när det är så fint väder.

Tack! Jag och maken gick Karlstads stadslopp. Större delen av loppet går längs Klarälven eller Vänern så det är väldigt fint och som vanligt hade vi fint väder. Solig 

Jag skulle också vilja löpträna, men det vill INTE min kropp. Jag har problem med bäcken/rygg/nacke och får problem med yrsel om jag överbelastar. Det är det jag haft problem med nu i vår, då jag först efteråt insåg att en dag i endast svarta backar inte var så bra. Eller jag visste men jag struntade i det eftersom det var så kul och dessutom precis i slutet av slalomsäsongen. Nu efter x antal kiropraktorbehandlingar är jag bättre igen, men inte helt bra.
  • Wilowa

Vad anses som en bra hastighet när man går? När jag sprang för några år sedan hade jag bättre koll, det är ju bara att kolla resultatlistan på ett lopp så vet man vad som är bra tider. Tycker det är svårare när man går. Igår gick vi på knappt 1½ timme och det var nog så fort som jag orkade även om jag orkat gå längre.

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-06-16 18:18:48 följande:
    Jag firade in semestern med att cykla 2 mil, snitthastighet 25 km/h.

Försöka springa en sväng i morgon

Härligt med semester, det vill jag med ha! Jag får jobba två veckor till innan jag har en veckas semester. Sedan jobbar jag 1½ vecka innan jag får tre veckor till. Hoppas du får riktigt bra väder både för träning och annat. Solig
  • Wilowa

LIDAA91: Jag måste träna upp mina bäckenmuskler igen innan jag ens kan tänka tanken att springa igen. Jag har gjort den missen nog många gånger nu, men pw går bra och att cykla. Fast jag tycker det är tråkigt att cykla då det är svårt att variera rundorna där jag bor. Dessutom tycker mina barn att det är ännu tråkigare och min man har ingen cykel...eller mina barn tycker inte att det är tråkigt egentligen, men det blir för jobbigt för dem eftersom det är så backigt här. Nej jag längtar redan efter vintern och det är den som får mig motiverad att ta tag i träningen nu. För nästa vinter ska jag klara en hel dag i svart backe...så det så! Jag klarade det nästan i år, men en heldag i Trysils Högegga blev för mycket.

• Wilowa

Är det nån som har förslag på nån bra träningsapp som motiverar en till träning? Det behöver inte vara en bank av övningar utan mer en träningsdagbok på ett motivationshöjande sätt.

• Wilowa
    jajja skrev 2013-06-22 17:17:34 följande:
    Ja, hon är en riktig kämpe, klart min idol!!!
    www.frugnu.blogg.se !!
    Jag känner en som varit med om ungefär samma sak. Helt otroligt att följa hennes väg tillbaka.  
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:47:52 följande:
    Men FY kass motivation! Oj. Inte likt mig.
    Varit på gymmet och dragit i grejjerna 1h. Cyklat till/fråbn jobbet (20km) Går upp imponerande mkt i vikt. Kommer få hårdköra efter graviditeten. F*N ta foglossningar!
    Stackare, detta med fogar är ett gissel! Fast har du tur så är det mest vätska du samlar. Hur långt har du kommit i din graviditet? Känns som att jag borde veta det, men erkänner att jag ahr noll koll för veckorna går så grymt fort.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-06-25 20:59:53 följande:
    Bygga pool sliter på kroppen

Har skyfflat 25 ton sand idag... Bränt mig i solen så jag är sådär härligt grisrosa

Skulle ha sprungit idag, men det fick banne mig räcka med skyfflandet!
    Haha! Grisrosa är väl fint!

Ja trädgårdfixande har en tendens att bli lite tungt...är glad över att jag slipper lägga plattor i år igen.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!