Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

OJ vilken träningsvärk! En mkt kort jogg på lunchen. Sprang sammanlagt ca 6km, 2 stegringslopp och ett fåtal korta intervall inräknat. Återhämtande träning typ.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tvingat ur en seg kropp ett pass. Sprang 5km på bandet orkade inte köra intervaller. Sen blev det skivstångintervall, där det som varaition serverades ett "normalt" skivstångspass med en liten StepUp del på slutet. BRa för mig, mina ben ahde dött av ordinarie intervaller insåg jag.
    Proppat i  mig proteiner nu, hoppas det lagar musklerna -försöker visualisera hur proteinerna lixom åker ut i benmusklerna och fixar..

Dom lama benen ska springa till jobbet och hem imorgon.
    Önska mig lycka till det kan gå hur som. Typ kollektivtrafiken halvägs.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

LÖpning tor till jobbet igår. GIck helt ok. Höll lägre tempo än vanligt så det tog 1,06 att springa 10,5km och nästan samma hem (9,3 km) NÄSTAN 20 km. Hade inte ork att köra "omvägen" hem för att få ut dom sista önskade km.

IDag är  jag helt lam i benen, träningsvärken from hell i låren. Joggat några km för att kunna stretch ur.. Och imorgn blir det "alternativ" träning i form av ett spinnpass på 40min samt lite styrka. Överkropp och mage/rygg ffa i focus!

• MissKaos
    Busfröt skrev 2012-05-18 12:46:23 följande:
    Körde sjukaste backpasset ever igår + att jag gav mig tusan på att gräva ett hallonland efteråt.. Idag världens träningsvärk i rumpa, vader, armar och axlar, skönt! :) Har kört lite annan träning än vanligt i veckan, vilket har känts i kroppen. På måndag startar uppladdning för nästa halvmara :)
    Kul!
    Vilken är det?
    Och, hurlänge kände du dig sliten i benen efter ditt lopp?
    Jag siktar på att göra några 10km lopp, och en halvmara i oktober. Överväger att köra på och anmäla mig till en hel mara. Men då är det verklgien "komma runt" som är målet. Under några 4h tror jag inte det finns någon chans!

Idag blev det lite gym för mig och ett 40min spinnpass. Känns lite synd att de har ändrat det där lunchpasset till 40 min, förrut gick det som 55. Är man ändå där kan man ju lika gärna köra 15min till känns det som. Funderar på att gå på stepup nästa fredag. Imorgon vill jag springa! LÅNGT! Om benen är med mig..
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-05-18 20:41:44 följande:
    Är det nån av er som har erfarenhet av en sådan här?

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/gymstick-orig...

Inser mer och mer att jag inte kommer hinna eller orka åka till gymmet två mil bort för att träna, jag måste hitta på nåt som funkar hemma.
    Nej -den ser ju funktionell ut?
    Men man behöver eg inte ett gym för att bli vältränad.
    En bra yoga/pilatesmatta kanske en kettelbell, löpskor och kanske några roliga träningsDVD:er. Jag hade satsat på en core-boll (eller pilates boll eller vad man nu kallar dom) och kanske någon form av hantlar.
    Jag tror du ganska enkelt sätter ihop ett bra pass
    Förslag är löpning eller ngn annan form av cardio som start -uppv
    sen kan man tex köra
    Plankor
    Dips i en trappa (bra övning tar på allt möjligt)
    Utfallssteg
    armhävningar, breda och smala och med rumpan som toppen på en trekant (axelövning)
    järgarvila
    tåhävning i trappa/på annan kant
    rygglyft,
    "gubben" olika varainter
    marathon.se finns det en video som heter löpstyrka. Massa bra övningar!

Jag klarar inte att träna hemma pga att min son hänger på mig hela tiden. När jag kommer hem från löpningen vill ja ofta, har försökt men han är verkligen överallt. Nåväl, han växer!

dryga 12 km blev det idag. HAde tänkt mig en längre tur men mina ben är trötta ännu. Sonen har evt en playdate imorogn men grannarnas grabb = barnvaktning. Det händer ju alldrig -vi har ingen familj nära- så jag tänkte passa på att åka upp t gymmet och köra ett race. Eg vill jag gå på skivstång men en löptur poå bandet, 45min i gymmet riktigt intensivt och avsluta med intervaller på bandet fungerar ju! JAg måste köra mer styrka. Mina muskler förtvinar..
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-05-18 20:41:44 följande:
    Är det nån av er som har erfarenhet av en sådan här?

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/gymstick-orig...

Inser mer och mer att jag inte kommer hinna eller orka åka till gymmet två mil bort för att träna, jag måste hitta på nåt som funkar hemma.
    Efter att ha funderat lite:
    Alla övningar hon gör i videon kan du eg göra med ett vanligt gummiband. VIlket blir billigare och då får du pengar över till flera redskap! Som en matta och en coreboll Drömmer 
    http://iform.se/traning/styrketraning/hall-kroppen-i-form-pa-resan

Vissa övningar här ser ju ut att fungera hemma och har du någonstanns att fästa gummbandet fler..
    http://www.smartgym.se/2011/05/09/styrketr%C3%A4ning-med-gummiband-2836061

Jag har en bok om pilates som med är bra hemmaträning. Och son ger en bra grund och som man kan variera sig med.

(se videon)
  • MissKaos

6km lätt löpning och lite hemmastyrka med gummibandet och kroppen som motvikt. Biceps curl, axellyft åt sidan, dips i trappan, armhävningar med "tucks" åt båda sidor planka, sidplanka, ng mer mag övning och axellyft rygglyft. Borde ha gått till gymmet men tiden rann iväg och grillen rann fram

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-05-22 21:05:34 följande:
    Här har träningen fortfarande vila. Gick dock ner 2 kg förra veckan. Mkt stress inför bröllopet som var i Lördags. VI hade en helt underbar dag.
    Har massor med bilder i bloggen om någon vill se..Skrattande

Jag måste säga att jag lyckades träna mig precis så som jag ville ha min kropp till bröllopet. Visst kunde väl haft lite mer muskler på armarna. Men annars är jag super nöjd.
    www.stjarnborg.se/
    Ja det förstår jag att du var! Fasiken vad fin du är!

Idag blev det 5km på bandet. KOm inte upp i önskat tempo. Sen skivstångintervall.

SEG i kroppen ÄN! Eller så är det ovana vid värmen. Och det lilla faktum att vi hade grillat innan träningen. Gjorde ngn rygg övning liggande på mage, biff på vägg upp igen *huu*
  • MissKaos
    Nikhita skrev 2012-05-23 14:52:30 följande:
    Hej!

Nån som vet om man kan träna om man "bara" har hosta? Jag blev förkyld för en vecka sen, är frisk i övrigt, men hostan hänger envist kvar. Den kan ju stanna i flera veckor
    Ja kör på du. Har du inte feber eller rejält halsont eller "känner dig sjuk" så är det bara att träna på.

JAg sprang 7km idag. Det tog 56 min!! Helt sjukt. Ingen ork alls som att springa i gyttja.
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-05-23 23:10:13 följande:
    Som astmaförälder så tycker jag nog att du ska ta det försiktigt och känna efter vad kroppen klarar av. Det är ju ingen fara så länge inte hostan ökar av ansträngning eller påverkar din ork markant.
    ...fast nu var det ju inte astma utan förkylning.. Säger den tråkiga sjuksystern. Så länge man inte har ont i halsen, feber eller känner sig sjuk är det ingen fara. Man tar det ju oftast automatiskt lite lugnare efter sjukdom med, eftersom man inte orkar lika mkt.

Idag blev det löpning till och från jobbet. VARMT var det! Men skönt Bästa starten på dagen och jobbet sköljs bort så effektivt på hemvägen. 10 + 9,5km.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!