Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-05-24 20:48:04 följande:
    Jag sa aldrig att det var frågan om astma heller...säger den tråkiga pedagogen. Att lyssna på kroppen är aldrig fel.

Idag nöjde jag mig med att sitta på en läktare och prata med fölk när barnen tränade friidrott. Igår däremot gick jag samma runda som i måndags, men la till stavar också. Det går riktigt bra, ingen yrsel och jag sover bra på nätterna än så länge. Solig Snart dags att öka på med lite mer styrketräning. Jag skulle vilja springa, men tänker inte göra det misstaget igen...det brukar resultera i en rad kiroprakorbesök och det tänkte jag klara mig utan den här gången.   
    Precis! Lyssna på kroppen
    Stavpromenader är jätteskönt, och bra träning för  många muskler. Löpträning är roligt, men det sliter ju med särskilt om man har bekymmer med kroppen. Det gäller att starta upp långsamt och inte dra iväg, men det är ju svårt när det är roligt.

Här ska det med bli ett styrkepass imorgon. Har dock inte sovit denna veckan. Blivit väckt ca 1g/h av sonen. Ohc inatt när HAN sov så kunde inte jag. Såklart. Har fuskat idag, tagit en propavan och hoppas han sover bra... Så den får verka. Och jag får sova. Har tagit sovmorgon imorgon så får jag bara sova så blir det nog bra. En öm höft (ett muskelfäste) behöver vila från asfaltslöp tror jag. Iaf ettpar dagar..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-05-24 21:56:20 följande:
    Ja vad dessa barn kan ställa till med...min äldsta höll mig vaken 2-4 gånger per natt i två år innan jag fick en läkare som lyssnade på mig istället för på sonens lungor. Obestämd Fast som tur är så har vi bägge barnens astma under kontroll och de kan träna utan större besvär.
    Min unge sov som e gud inatt Vi har haft mina föräldrar på besök så ha fick var auppe sent igår... Trött idag men kul har han haft!
    Vis ak sart trotsa det fina vädret och ge oss till gymme thella löjliga familjen. Barnpassen för sonen och skivstångspass för oss! Jag vill spriga lite på bandet efteråt med. Vi får se.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    200512 skrev 2012-05-27 15:51:41 följande:
    Hej alla träningsnördar. Hur/vad ska man träna för att få en fastare rumpa? Har googlat och hittat en del men tänkte ändå se med er, kanske ni vet något mirakel tips hehe
    Steg ett: Göra ngt du gillar -så det blir av!Styrketräning ger ju starkare muskler. Konditionsträning förbränner det som finns utanpå musklerna. Kosten fixar resten..

Vi har varit på Friskis hela fmiljen. JAg och maken gick på Skivstång och sonen lekte i barnpassningen. HAn ville inte gå så detta gör vi igen nästa vecka! Jag blev doxk så mör i benen att cardion inte blev ngt med. Sprang 3km hade väl tänkt mig minst 5.... MEN vi gick en promenad på ca 4km på förmiddagen och tor gymmet (typ 2km totalt) Så lite motion blev det½
  • MissKaos

7km lunchlöpning idag. Och en massiv träningsvärk i benen efter gårdagens Skivstång ¨LÖpning till/från jobbe timorgon. MAken bortrest mkt i veckan = svårt att få till det med träning!

• MissKaos
    Ciliaja skrev 2012-05-28 16:27:58 följande:
    jag tränar massor!

springer 1 mil 3 gånger/veckan

måndag-  springer och cirkelfys
    tisdag- skrivstång
    onsdag- intervaller
    torsdag- springer och skivstång
    fredag- egenträning, planka, armhävningar m.m 30 min
    lördag- springer
    söndag- VILA

å våren å hösten så är de en hel del andra grejer också. på friskis. men dom tiderna är neddragna nu! 
    Något specifikt mål?

Välkommen hit här tränar vi olika mycket och har olika mål, men vi trivs ihop opch peppar varnadra Ett kul gäng!

Min löpning varierar mellan 4-8mil/vecka + några styrkepass och om jag hinner 1 spinnpass eller stepuppass
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-05-28 18:21:36 följande:
    Jaha här blir det ingen träning på många veckor framöver. Trillade i helgen och slog i svanskotan och en bit ovanför. Så har fått en rejäl smäll på svanskotan och en spricka strax ovanförRynkar på näsan Kan knappt gå, sitta eller ligga. Får knapra citodon hela dagarna.Rynkar på näsan
    AJ!
    Vila dig frisk mao. Stackare Lider med dig..
  • MissKaos
    Ciliaja skrev 2012-05-28 18:14:09 följande:
    inget specifikt mål. tycker bara om att röra på mig! sen är de väl ett plus att man ser lite tränad ut också :)

oj 8mil/vecka.. jisses va du måste springa :) bra jobbat! jag kom precis hem efter 10 km. ska snart iväg igen på cirkelfys pass!

körde också stepupp pass innan. men de blev ganska samma samma efter några gånger ven om blocken byttes ut! men jag tror nog att de är bra träning :)
    ...det var 8mil under den mest intensiva träningsperioden inför gbgvarvet. Då tränade jag minimalt med annat!

Idag blev det löpning till/från jobbet ca 20km totalt.
    Imorgon blir det någon form av träning på vardagsrumsmattan. Ska se om jag hittar min DVD med CORE på. Tror det finns ett rätt bra 45 min pass på den Precis vad jag behöver har tappat lite i bålen tror jag.
  • MissKaos

Core i vardagsrummet med TV: n som instruktör avklarat! 45 min inkl uppvärming och stretch. Programmet var tuffare än jag minns, känns i magen/ryggen! Behöver nog köra på med lite träning för core och bäckenbotten tror jag.
    Imorgon: Löpning till/från jobbet Sen kommer gubben hem sent på kvällen så på fredag kommer jag synas på gymmet! Styrketräning var det som behövdes mer av ett slag ja! Och sommardeff, det går faktiskt riktigt bra. Eller ja jag har ju inte vägt och mätt eller så men jag har varit "duktig" och skippat det mesta sötsakerna. LÄTT nu när det finns så mkt jordgubbar att köpa Och blåbär.. Får väl gå och mäta på apoteket om ett tag *s* Fåfäng: Jag gillar att musklerna syns lite under huden i bikini.

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-05-31 11:32:02 följande:
    vad är det för program du kör via tv? Skulle vilja ha tag i ett bra sånt. Dock dröjer det ju innan jag kan träna, men iafSkrattande
    En skiva jag fick med en gång i en prenumeration på IFORM den kanske finns på deras hemsida?
  • MissKaos

10+9,5km löpta. Till/från jobbet.
    Imorgon = gymmet! Kan inte bestämma mig för vad jag ska göra för cardio. Step eller spinning eller lite CT, eller springa intervaller? Focus på styrka så kasnke ska jag värma upp 15min på CT köra ett intensivt gympass och sen springa så mkt 200meters intervaller jag hinner? Det räcker ju med 8-10 för att det ska ge effekt! (även om jag önksar mig obegränsat med tid så jag hann köra 20..)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!