Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-04-24 08:33:54 följande:
    Har precis kört ett pass zumba här hemma. Tur man inte har några grannarSkrattande Tycker mig känna av halsen lite nu efter att jag har tränat. Hoppas det försvinner under dagen, så jag kan dra mig ner till gymmet. Känner att jag har så mkt energi att lägga på styrketräningen nu.
    JAg åt echinagard sist jag höll påatt bli förkyld, inbillar mig att det hjälpte..

VILODAG!

Träninsgvärken from hell på G Och imorgon ska jag köra 400meters intervaller. Den gräsligaste längden på intervaller som finns. Hemsk! Och styrka i gymmet. Sen ska jag trampa hem. Och på lördag: LÅNGLÖP! Gött!
    Just nu äter jag mest bara. och tränar. och sover. Hinner inte mkt mer, man ska ju arbeta med..

Intesivt, är ordet!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

JAg är inte normal...
    Sitter och läser ett träningsupplägg för Lidingöloppet sub 2.38. Och blir grymt sugen.. Någin som har tagit sig runt? Jagmenar, man kan ju bara springa runt utan tidspress... och ändå köra träningsupplägget..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Busfröt skrev 2012-04-27 07:43:28 följande:
    Underbar träningsvecka när allt flutit på hur bra som bara den. Nere på 3:40 tempo på 60 s intervaller och 4:10 på 1 km intervaller utan att känna att jag tog ut mig allt för mycket :) Ett pass kvar denna vecka, sen är det uppyggnads vecka nästa vecka.
    WOHOOO!! Grattis till det, jag är imponerad!
    Ska köra 400metersintervaller idag. Blev nu så peppad att öka lite på dom
  • MissKaos

20km på 2h5min. Det går ju inte så fort, men jag kommer klara mitt lopp! Alltså att ta mig runt gbgvarvet.

• MissKaos
    Machapuchare skrev 2012-04-29 16:40:20 följande:
    MovNat stenålderspromenad i tåskor idag, väldigt kul!!!
    Barfota skor? Eller? Skulel vilja pröva att springa idet.

3km uppv. 8X backlop samt en hemjogg okänd längd ca 2km.

ÖM överallt! Ser SÅ fram emot mig massage på onsdag..
  • MissKaos
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-01 19:13:21 följande:
    Hoppar in o frågar en sak. Har börjat köra lite planka. alla säger att man ska köra varje dag för att få resultat. Men när man tränar annan styrka ska man inte köra varje dag. Behöver inte magmusklerna vila eller hur fungerar det??
    Dom är som alla andra muskler. Kör riktigt slut på dom istället, sås lipper du köra dom varje dag med sämmre resultat.

Dagens träning: 3km uppv 3x100meter stegringslopp. LÅnga intervaller på det. Dom blev 800m-1km/st 5 st. Hemjogg. Skulle eg köra ståvila mellan intervallerna men småjoggade ngt. Fick ihop 11,8km löpning totalt. Kroppen är nu mer el mindre mos: Massage imorgon. Och en infektion i en tand *suck* 2veckor till loppet! Imorogn tänker jag löpa till jobbet och "fuskar" därmed lite. Byter ut ett planerat backpass mot en lugn skön lätt distans istället. Känns som om kroppen behöver det. 2 vilodagar denna veckan. Har förutom morgondagens pass ett med uppv 8x150 m backe och nervarvn och ett med uppvärmning 4km snabbdistans/nervarvning kvar. Och nästa vecka några backpass med 6 backlöp och ngn kortare, lätt distans på 8km kvar... Sen är det lopp! Börjar bli nervös!! Vill gärna hålla 5min tempo. Hoppas det fungerar, det lär ju vara så trångt första 5km och jag vill ligga i ganska jämnt tempo. Ja, det klart det går väl långsammare uppför säldammsbacken och älvsborgrsbron men ngt snabbare nerför. *hoppas*
  • MissKaos
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-01 21:40:35 följande:
    Tack för ditt svar. Men hur ska jag köra riktigt slut på dom då??? Kör planka så länge jag orkar x3 vilket iofs inte är så länge... Men får ju inte direkt träningsvärk efter det
    Men tänk att du kan köra alla stbiliserande muskler. balansövningar. Coreövningar även korsrygg etc...
    Busfröt skrev 2012-05-02 08:40:51 följande:
    Men plankan stärker ju andra muskler oxå, stabilliserar hela bålpartiet. Jag skulle lägga in plankan x 3 ca 3 ggr/v i samband med annan träning. Det ger resultat ändå!  :)
    Japp! + annan funktionell träning ger det superresultat! Förra sommaren hade jag synliga bålmuskler. Körde då ordentligt med core etc -inkl plankan -3ggr/vecka. Senger ju min eviga löpning en del mage med såklart!
    Busfröt skrev 2012-05-02 08:41:50 följande:
    3 dagar kvar till loppet, sista intervallpasset idag sen är det 5 km jogg 2 sista dagarna.. Tävlingsnerverna börjar kännas av, men lääääängtar! :D

Tagga på! Lite nerver är bra
  • MissKaos
    Busfröt skrev 2012-05-02 09:19:18 följande:
    Jag har platt mage 2 mån efter förlossning och enbart kört plankan och lite andra maq övningar + löpningen förståss :)

Lagom nerver är alltid bra :D
    Man är olika, för mig tog det tid. Men sen hade jag passerat 30 med god marginal när jag fick barn med. Och jag var ENROM, eller magen var enorm så det kanse förklarar endel. Löpningen gör mkt för magen! Dels använder man ju all stabiliserande muskulatur när man springer dels så bränner det ju bort fettet runt musklerna.
    Wilowa skrev 2012-05-02 15:46:56 följande:
    Idag fick jag hem två yogaskivor som jag beställt, hoppas att de är bra! Jag ska testa en så snart min man kommer hem...jag tror att rynkyogan kan vara bra för min rygg.
    Rynkyoga låter spännande
    Ja, jag har ett par AShtanga dvder som är bra. Men de kräver att man har yogat endel i studio med.

Saknar Shalan btw. Måste försöka få till det att gå och Yoga lite, men det ska funka med tider etc och det är så svårt för Shalan ligger i andra änden av stan så det ska vara i anslutning till jobbet. Var precis på gränsen att börja gå på Mysore och det hade anske kunnat gå att göra före jobbet men gå upp 5 är med saftigt..

Idag sprang jag till jobbet. Borde inte, men ändå... Massage 60 min. Ben/rumpa. AJ!!! Sablar. Kommer kännas imorgon. 10 dagar kvar till mitt lopp. Vila imorgon. ett kortpass med backlöpning på fredag tror jag. Och en snabb, kort distans i helgen (4km)
  • MissKaos
    Busfröt skrev 2012-05-03 09:45:15 följande:
    Klart man är olika, men jag hade oxå en ENORM mage! Fick ut en riktigt stor kille :) Men misstänker att träningen under graviditeten hjälpte till en hel del med att det gick så fort att komma tillbax.
    Jag instruerade spinning till 2 veckor före Bf. Fick sluta med att köra styrkepass när magen blev en extra stödpunkt i plankan.. Typ Körde BodyBalance, vattengympa och spinning + lite i gymmet till the bitter end.. Jag hade mage efteråt ändå! Men ifs -jag kom i mina vanliga jenas efter ett par veckor. Före efterkontrollen tror jag. JAg gick även på hormonbeh ca  år före min grav och dog på mig bra med vikt då.. Skitsamma! Bara att inse att vi är olika och att alla kroppar är bra! Jag är glad att min kropp ställer upp på att springa, hoppa, cykla mm mm även om den kankse inte är perfekt.

Körde ett udda pass igår: ULLAREDSSHOPPING! Svettig, trött och i behov av kolhydrater var jag efteråt Och fattig.. Och öm i fötterna!
  • MissKaos
    Busfröt skrev 2012-05-06 15:30:42 följande:
    Sprang Gävle halvmarathon.
    Du sprang på en GRYM tid! Allt udner 2h  är imponerande, och under 1.45 -jag är mkt impad!

Har städat och grejjat idag är helt slut. Städat i kylskåpet, rengjort ugnen etc. Undrar var löpformen håller hus, för i nte är det här. Och på lördag är det Gbgvarvet. Jag vill inte vara tvungen att släpa runt en sketslut kropp. Blää..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!