Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-10-29 18:15:02 följande:

Härligt!

Min man kom med förslagrt att jag ska boka in en massage till.. ehhh ja tack!

Omtänksam och observant man! Rusa iväg så fort du kan.

Ja nu tycker jag att det är härligt, vad jag tycker imorgon är en annan sak. 
  • Wilowa
    ander25k skrev 2013-10-30 13:29:09 följande:
    Vart lite annat fokus idag , har börjat köra mer hög reppare , blir en tävling till våren med antal reps i bänken , och dips , och troligen knäböj , ska ställa upp för att ha nått roligt mål ,och blir garanterat äldst med mina 50 år :)

50 är väl inget! Vi hade veteran-SM i friidrott här för nåt år sedan och wow säger jag bara! 90+ som knappt kunde ta sig fram till prispallen efteråt, men tävlade gjorde de. Fast kul med mål för sin träning! Om jag kunde åka längdskidor så skulle jag sätta Vasaloppet som mål, blir alltid så sugen när vi åker förbi starten i Sälen...fast vem vet jag kanske lär mig det med. Tungan ute
  • Wilowa

Träningsdag idag...huvudvärk och stel i hela ryggen, åh vad motigt det känns. Fast jag ska åka iväg bara vi ätit lunch. Ska inta kaffe och Nasonex och se om huvudvärken släpper med...ja bihålorna har börjat krångla igen.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-02 09:39:56 följande:
    Näskanna! Bihåleinflammation är så gräsligt.
    Ja jag ska faktiskt köpa en sådan för så här kan jag inte håla på.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2013-11-01 11:52:58 följande:
    Träningsdag idag...huvudvärk och stel i hela ryggen, åh vad motigt det känns. Fast jag ska åka iväg bara vi ätit lunch. Ska inta kaffe och Nasonex och se om huvudvärken släpper med...ja bihålorna har börjat krångla igen.

Insåg mina begränsningar då jag inte fick huvudvärken att släppa ordentligt ens med Alvedon. Skippade träningen igår och åkte iväg idag på morgonen istället. Det tror jag var ett klokt val för det var ett bra träningspass idag.

Inte varje lördag man både tränat och sett på hockey före lunch. Att vara hockeymorsa är inte helt fel alltså. Tungan ute 
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-11-02 16:43:09 följande:
    Omflyttning av tvaparater och prylar. Undrar om det någonsin blir klart?

Ja lagom till nästa projekt! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 17:21:11 följande:
    Jo, tack... Mina knipmuskler existerar inte ens... Ska se till att få hjälp med det efter denna bebis.

Knipmuskler? Vad är det?  Fast jag börjar hitta mina med nu efter sjukgymnastik i en månad. Fast jag hittade dem inte där jag trodde, utan i höftträning. Min yngsta är över nio år så jag skyller bristen på knipmuskler på "sapping hips" som jag tydligen har.
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 17:56:43 följande:
    Ha ha, ja men det är hemskt att inte kunna hålla tätt... All träning med hopp har jag fått strunta i, för jag kan inte hålla tätt... Skäms Ska ta min mammas råd, att testa knipkulor efter förlossningen.. annars får det bli operation.

Vänd dig till en bra sjukgymnast innan du opererar dig. Jag kan visserligen hålla tätt, men å andra sidan hoppar jag aldrig heller. Jag är svag i alla muskler i den regionen, jag har varit sjukskriven i två månader för det nu. Fast nu är jag mycket bättre och ska börja jobba om ett par veckor, ska bara träna upp mig rent allmänt på gymmet först. Helt otroligt hur mycket man tappar på två månader och var man dåligt tränad innan så blir det ännu värre.

Jag hittar inte mina knipmuskler alls när jag har låsningar i ryggslutet...eller var de nu sitter.   
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 19:01:29 följande:
    Jag är också väldigt svag i mitt partiet på kroppen, rygg å så.. Har dålig hållning. Skulle få övningar av min sjukgymnast för min foglossning, men han sa att det kommer inte funka eftersom jag inte kunde knipa ordentligt (och spänna magmusklerna)..

Vad är det? Gör en sjukgymnast sånt?

...och då fick du inga andra övningar? Vad var det för sjukgymnast? Antar att du inte bor i närheten av Värmland, men om du gör det säg till.
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 19:40:12 följande:
    Oj, jag var otydlig där... Jo jag fick andra, fast det känns inte som att de gör någon skillnad.

De tio senaste åren har jag gått hos tre sjukgymnaster och en kiropraktor, ingen av dem har kunnat hjälpa mig mer än lite halvdant och tillfälligt. Nu kom jag till en sjukgymnast som är specieliserad på höfter och rygg och hon såg direkt vad det var för fel på mig. Hon har gett mig övningar som jag känner hjälper och hon har visat mig att hon har rätt. Det är en otrolig skillnad på hennes övningar mot tidigare övningar, dessa känner jag hjälper.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!