Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Har varit in till stan och köpt mig en stegräknare. Tror det kan vara en hjälp att hålla koll på hur mycket eller snarare hur lite jag rör mig. Hoppas kunna se en ordentlig ökning upp mot och gärna över de 10.000 steg man ska ta om dagen.

• Wilowa
    AmmiK82 skrev 2013-10-27 18:44:08 följande:
    Hej!

Får jag hoppa på? Födde vårt andra barn för tre månader sedan, har börjat träna tre veckor sedan. Innan graviditeten gick jag ner 33 kg, upp 26 under graviditeten, 14 kg kvar. Har inte bråttom, utan vill komma igång ordentligt först. Älskar träning och det är bra för min rygg och mina knän.
    Körde ett ganska hårt pass idag, bad min man att vara "personlig tränare", han har hjälpt mig tidigare också. Kör på hårdare när han tittar på och ger övningar som jag ska köra.
    Högintensiv är min grej, typ cirkelträning. Tränar mycket hemma.
    Välkommen!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 13:40:45 följande:

Härligt! Jag skulle med behöva massage. Igen!!

Peppar på mig själv, ska ta mig till gymmet sedan. Matat i kidsen här byggarepannakor.. Dvs, pankakor med banan (och kardemumma) i och dubbla mängden ägg mot normalt. Och lite bakpulver annars fastnar dom. Bäst i ugn eg. Serverar man den gjord i ugn med keso och blåbär istället för sylt är det ju bra med protein i! Har testat att byta lite av mjölet mot proteinpulver men tror jag måste ha bakprotein. ngn som har testat? Eller ngt annat mjöl som inte är så vitt? Ifs kör vi ofta detta på söndagskvällar efter gymmet och då kan man ju behöva lite snabba kohydrater.
    Jag hatar pannkakor så de där kanske skulle passa mig. utgår du från ett vanligt pannkaksrecept? Om inte kan du inboxa receptet till mig?

Idag har jag varit till sjukgymnasten och fått massvis med övningar på gymmet. Helt klart en fördel med denna sjukgymnast att hon har ett rehab-gym och ett vanligt gym att tillgå. Vi gick bara igenom övningarna idag, så imorgon tänker jag åka in och köra igenom dem ordentligt. Tror jag kan vara ganska sams med dessa övningar, många kunde paras ihop så jag slipper den otroligt tråkiga vilan mellan seten. Tungan ute
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2013-10-28 15:13:22 följande:
    Jag hatar pannkakor så de där kanske skulle passa mig. utgår du från ett vanligt pannkaksrecept? Om inte kan du inboxa receptet till mig?

Kan tillägga att jag inte gillar den mjöliga geggan, så banan och mer ägg är nåt jag tror skulle passa mig.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 17:39:22 följande:
    2, 5dl mjöl
    Blanda i 1tsk bakpulver
    Evt i med kanel/ingefära om du gillar det
    Vispa i 3dl mjölk
    Mosa i 1-2 bananer
    Kör med stavmixern
    Vispa i 6-7 ägg och sen 3dl mjölk till

Stek som pankakor. Alt i ugnen lägg då gärna 1litet pkt färdigskuret bacon i formen kör i ugnen 7min rör runt i formen på med smeten inget extra fett behövs då.

Spm sagt går byta ut lite mjöl mpt proyein
    Tack! Solig
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 20:33:45 följande:
    Gymet idag. Segt. Tung i kroppen.
    Nu orkan ute. Huu!

Kände du av vädret tro? Fast ni får gärna behålla den där nere hos er, här i Värmland regnar det bara ordentligt än så länge. Det hade börjar mörkna redan när jag åkte från sjukgymnasten halv tre.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 20:58:38 följande:
    Eller graviditet? Eller fem pass förra veckan.sovit kasst inatt. Kombo?
    Haha! Ja men graviditeten trodde jag du räknade med varje dag. Tänkte att om du var segare än vanigt så kanske det berodde på vädret, det brukar påverka mig när det är extremt.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 21:18:25 följande:
    Jo fast jag är segar än segast idag. Kissade ca 100ggr inatt. Obekvöm säng. Maken låter nattetid. han andas! På natten hallååååå.. tyst!
    Haha! Ja då är det inte lätt! Jag hörde att Aloe heat lotion ska hjälpa mot snarkningar om man smörjer fötterna med den...fast hoppas den inte hjälper mot andning med.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 21:30:01 följande:
    Har en tub.. om jag fyller hans näsa? Borde väl visselljudet försvinna
    Haha! Testa! Fast jag misstänker att det leder till än mer störande ljud. Inget som jag direkt skulle vilja ha i min näsa.  Kanske mer effektivt om du har det i dina öron istället, då slipper du dessutom höra stormen.
  • Wilowa

Första besöket på gymmet avklarat! Jag är ganska övertygad om att jag kommer att ha träningsvärk imorgon även om jag hade lätta vikter och inte fulländad teknik. Jag får väl säga att det är tredje gången gillt. Två gånger innan har jag testat att gymträna och avskytt det, men detta program var helt okej. Nästan inga pauser utan övningar som gick att växla och täcker i stort sett hela kroppen på ett varierat sätt. Min sjukgymnast har jobbat med elitidrottare och det märks, hon är jätteduktig. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!