Johan75 skrev 2013-11-04 13:29:10 följande:
Det finns även massiv forskning som tyder på att det inte fungerar. Själv är jag knappast påläst eller kompetent nog att avgöra det hela, men jag anser att man kan upplysa personer om när en behandling av många inom området anses oseriös eller felaktig.
Skada och skada, man betalar för något och då tycker jag att man ska veta hur övriga vetenskaper ser på det man betalar för. Vad man gör sedan är upp till en själv.
Världen är full av människor som säger att de har blivit hjälpta av allt från exorcism till homeopati, men skeptiker som jag är så tycker jag att man åtminstone borde få ta del av vad "motståndarna" säger.
MissKaos skrev 2013-11-04 13:29:10 följande:
Jag kissade alltså pöl på golvet en kort period.
Behandling och efteråt frågade hon om jag hade problem med läkage.
Minst sagt sa jag.
Pass 75min med avslutande jumping jacks 2dgr senare och Noll dropp..
Testa är det värt. Såkkart behövde jag efteråt träna knipet osv men plötsligt gick det ju knipa.. kunde inte innan.
Jag får visserligen samma effekt av kiropraktik och jag är för dåligt insatt för att veta skillnaden mellan dessa olika behandlingar. Fast man är väl smart nog att läsa på lite innan man bokar en behandling som man inte vet vad det innebär? Idag har vi ju google och då är det ju inga problem alls att hitta både ris och ros.
Är det inte så att de flesta behandlingar är lite kvacksalveri? Jag kan gå till mig själv och läkarvården som ska vara den mest seriösa, har inte haft en aning om vad det är för fel på mig. Min läkare har mest kliat sig i huvudet och inte haft en aning om vad det är för fel på mig. Ortopeden vill inte ta emot mig, trots att det jag senare blev diagnostiserad med är ortopediskt. Däremot har jag en remiss till neurologen. Min kiropraktor är den som kunnat hjälpa mig bäst genom åren och han hittade även rätt muskler som jag var svag i och rekommenderade mig sjukgymnastik nu när jag blev så illa att jag inte kunde jobba. Den sjukgymnasten jag går hos nu är den fjärde i raden och tack och lov att hon var kunnig nog för att inse vad det är för fel på mig. Det visste hon egentligen innan hon ens undersökt mig av vad jag berättade.
Är det kvacksalveri när man får behandlingar, undersökningar och övningar som inte hjälper så har jag blivit utsatt för det massor emd gånger av landstingsanknutna läkare och sjukgymnaster med.