Träningsnördar - här samlas vi!
cirkusmusen skrev 2013-11-05 23:31:32 följande:
Okej ;) Fan, skulle behöva lägga upp något kostschema. Någon som vet om det finns "färdiga scheman" på nätet? haha.MissKaos, tack för tipset med det extra mellanmålet! Jag vet inte om du minns att jag bad om hjälp med min smala son som tappat så mycket i vikt efter långdragen magsjuka. Jag har försökt att få i honom ett extra mellanmål och han har gått upp nästan sju kilo sedan maj, fem om man inte räknar det han tappade av magsjukan. Han är i förpuberteten så mycket beror ju på det med, men nog har den extra maten hjälpt till. utan tillräckligt med enegi växer han ju inte heller.
Jag har insett att han har en väldigt hög förbränning, för slarvar han med maten före träning så får jag hem ett monster. Det räcker inte med en extra smörgås före träning, utan han måste ha middag eller gröt och så äter han minst lika mycket efteråt med. I vanliga fall är han lugnet själv så skillnaden är markant. Då vill han inte äta så jag får bli stränga mamman och tvinga honom...cirkusmusen, kan det vara så för dig med, att du har ett blodsockerdipp som gör att du tappar aptiten? Min son är smal precis som jag var, men han är inte laktosintolerant, så det var säkert inte bara det för mig heller, men det hjälpte ju till. jag kom på först i vuxen ålder att jag inte tål laktos.