Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej

K grrl skrev 2016-05-15 14:57:46 följande:

Jag gör årets 70:e pass ikväll! Har tagit ett PR i hip thrusts (mot bänk), 130 x 5. Nytt program och börjar med militärpress - har inte gjort dem sedan jag fick skulderbladsskadan för ett år sedan, så himla kul!

I övrigt rullar det på alltmest. Fick beröm för mitt djup i frontböj häromdagen.

Stabilt! Jag tappade kanske 6 pass när jag hade ont i ryggen men jag hade ju varit långt ifrån 70 ändå. 5x130 är tungt alltså
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 52

Hade satans träningsvärk efter marklyften igår men det gick att värma upp benen. Körde bl.a frontböj med 10 sek tempo ner och 10 sek i botten, väldigt annorlunda kände jag. Hip thrust igen fast det är väl kanske Glute bridge men det står hip thrust från golv. Och jag var riktigt nära att fixa pistol squat, det trodde jag verkligen inte. Behövde bara ytterst lite hjälp med två fingrar på en ring

Avslutade med benböj 

4@100kg
    6@90kg
    8@90kg
    6@90kg
    4@100kg

Det var kul att böja igen, har varit lite av den varan på sistone. Hoppas det är mycket ben i denna programmering. 

Front rack walking lunges 5x10reps, 2x24kg KB tyngsta vi har än så länge.

Kvällsmaten blir stor portion havre fras, kanske 50 gram jag har ingen aning. Det står att en vanligt portion är 30 gram så det är antagligen det dubbla. 0,5 l mjölk och 250 gram kvarg. I sommar blir det ingen viktminskning

• Studentpappa

Pass 53

Följde inte riktigt upplägget idag, hade inte riktigt motivationen. Körde igenom det så gott det gick och avslutade med mark igen 4x3@130kg.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-18 22:47:43 följande:

På tal om mat och ev viktminskning eller deffing så ser det lite avlägset ut här i huset.... Idag har jag ätit nästan en halv så där härligt seg, kylskåpskall kladdkaka med massa Lindt 70% hackad i..... Sjukt gott. har nästan lust att gå och ta en bit till......

Gott!
  • Studentpappa

Pass 55

Böj 120 gick bra 130 orkade jag inte idag så jag vände på halva vägen typ.

Sen Miller time, tio varv:

3 Clean&jerk (squat) RX 102,5 kg men det är helt galet tungt jag körde 65 kg.

4 boxjump 70 cm

Tung fi fan ????

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-22 16:50:19 följande:

Lät tuff....

Snosade på en wod från Swedishcrossfit idag men orkade inte tanken på den. Har ett hatälsk förhållande till rodd och Wall balls. Kolla in denna:

750m rodd

30 WB

500m

40 WB

250m

50 WB

For time

En dag ska jag ta den. Och kommer ligga som en darrig blöt fläck efteråt....

Ja vi hade ju tio set benböj i låren sen styrkedelen, så man var inte så kaxig efter ett tag några som har lite knäproblem körde powerclean och det gick ju mycket lättare.

Den där såg ut att passa mig, jag är inte bra tekniskt på mycket men just wb passar mig. Men det är förmodligen kräkvarning ändå mer eller mindre, tempo är svårt.

Träffade en gammal kompis igår, vi har nog inte setts sen förra sommaren, bara pratat på telefon. Han trodde jag vägde hundra pannor, så jag har nog lagt på mig lite även fast jag inte tycker det själv. Ska bli kul att se hur kurvan ser ut om några år styrka/vikt, jag är ju alldeles för tung mot vad jag lyfter i dagsläget.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-22 19:20:41 följande:

Hur lång är du och vad väger du?

Jag har klättrat upp ett kilo igen men misstänker att det faktiskt är muskler. Har i alla fall inte lagt på mig på magen och det är där det hamnar på mig. Sugen på att göra en till body-Scan men nu har jag ingen pt med sån maskin och betala 500 spänn tror jag inte jag vill....

190 cm och ca 90 kg så det är inte så mycket, sett till längden. Men jag kunde ju klart vara starkare..
  • Studentpappa

Och folk klagar på crossfit för att det är så farligt, vi hade vår första skada igår. En som snubblade till och slog smalbenet på kanten på en box. Blev kanske limma eller ett par stygn. Någon som känner en hel fotbollsspelare?

Kom och tänka på det imorse när jag läste tidningen, 24 åring med fem knäoperationer och ingen ifrågasätter varför hon fortsätter. Kompisen var nära att stryka med i en olycka i alperna för 8 år sedan när vi var där, ingen har reagerat på att vi fortsatt åka skidor. Skulle någon dra ett knä på crossfit så skulle pöbeln skrika sig hesa om hur farligt det är och att alla som håller på är dumma i huvudet.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-05-23 09:42:00 följande:

Jag tycker inte att det verkar vara så hög skaderate i crossfit men om man ska upp på elitnivå så tror jag det sliter rejält på kroppen. Men det gäller väl all idrott... Dvs man blir väldigt fit men blir rätt skröplig som gammal....

Ja elitidrott är ju sällan förenligt med god hälsa (hel kropp). 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!