Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 92

Ryck 3x3

Clean&jerk 3x3

Press 6x2 52,5kg

DL 6x2 120 kg utan bälte idag.

Böj e30sek i 10min 1x95 knät känns ok idag, inget skydd på hela passet. Ska sluta använda dom uppenbarligen.

Nu tar vi guld tycker jag!

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 93

Legless repklättring 8 omtag 8 varv. Har inte mer än ca 2,6 meter att hänga upp repet på så det är lite kort, börjar sittande på backen och lyfter benen.

Är nog för klen i armarna får ont i musklerna/fästena, så jag kan inte fortsätta.

• Studentpappa

Pass 94 på CF Östersund
    Blev inte så vackert när jag kopierade dagens WOD men va tusan. Jag testade assualt bike för första gången idag och jävlar vad den knäckte med på enbart 24 kcal. (ca 4 min). 800 m löpning efter det var inte kul.

A.
    6 minuter amrap:
    10 Pull-Ups
    15 Push Press 50/35
    20 Kettlebellsvingar 24/16

vila 4 minuter, när klockan slår 10 gör?

B.
    6 minuter amrap:
    1000m Rodd/24cal AB 
    Max Reps av Burpees över rodd/stång

vila 4 minuter, när klockan slår 20 gör?

C.
    6 minuter amrap:
    800m Löpning
    20 Toes to Bar
    Max reps Push-ups

• Studentpappa

95 och 96 i östersund, närmar sig 100 men det blir nog antagligen inte så många fler pass i år än förra året.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-08-13 20:13:00 följande:

Igår körde jag ett pass med samma tränare som onsdagen. Det var dock på Elixia och en crosstraining timme. Bla Monkeybars, ab-wheel, dips, KBS, släde etc. Jag droppade träningen idag pga både lite bakfylla och väldig träningsvärk. Fattar att restitutionen inte är den bästa om man pöser på med vin.. men ändå förvånad att det går så trögt. 

Gett upp?
  • Studentpappa

97 dl och pressar.

98 clean 3x3 och böj 15x2x100 kg kändes gött att kunna böja så många tunga lågreps.

• Studentpappa
    Blackfeet skrev 2016-09-01 10:47:49 följande:

Jag hoppar in här jag med. 

Träningsmässigt har jag gjort lite varierat de sista 5-10 åren. Växlat mellan löpning, gym, mtb och skidor mest. Sista 2,5 åren har jag jobbat i Norge och det hanns bara med ett gympass om dagen för att orka med jobbet som var tungt både stressigt och mentalt.

Tillbaka i Sverige i februari föräldraledig och denna sommar har varit den sjukaste vad gäller svullande och frossande.

Kommer inte i skjortorna längre så min plan är att gå ner i vikt genom att enbart dra ner på socker och kolhydrater. Löptränar 50 km per vecka ca, vartannat pass 15 km distans, vartannat  10 km intervaller. Har hållit det stenhårt 6 veckor nu. 

När jag gått ner i vikt så tänkte jag återgå till Crossfit, Mtb, skidåkning och löpning. Mest för att om jag kör "bara" gym så ökar jag så mycket i vikt. Och för att jag vill träna allsidigt. 

Slänger in en bild som start märke, få se var jag hamnar senare.

Önskar er en bra dag. Gillar dina uppdateringar Studentpappa, håller en motiverad. 

Kul med nytt sällskap, det har ekat tomt här på slutet! Du verkar köra hårt minst sagt
  • Studentpappa

Pass 100 igår, var på tjänsteresa men hittade en atletklubb vi kunde träna på. Inte helt enkelt alla ggr då jag ofta är på små orter.

DL, pullups, ttb samt latsdrag.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-09-04 12:29:19 följande:

Jag har inte helt lämnat tråden, bara haft lite mycket senaste tiden. Inte hunnit eller orkat nån träning på flera veckor. Fast nu är jag på g...hoppas jag...och sitter här med grym träningsvärk.

Jag var på cirkelgym igår med en för mig ny ledare. På en station hade hon bollar som man skulle kasta i marken. Hon sa att övningen var bra om man varit arg under veckan...vilket jag varit så det räcker och blir över. Jag tog den lättaste bollen på fem kilo och jäklar vad skönt det var att drämma den i backen. Jag fick bita ihop för att inte börja gråta efter övningen...och jag gråter inte i första taget. Körde totalt slut på mig istället.

Kul

Jag fick nog ryggskott idag redan på uppvärmningen, det bara knäppte till. Så jag är nog borta från träning ett tag... Bara hoppas det inte är någon bristning.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!