Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Uppvärming tio min.

Ohs 3x40 kg

20kcal assault bike

3x40 kg ohs

20kcal assault bike

3x40 kg ohs

20kcal assault bike

Vilket jäkla monster AB är alltså, lätt vikt på böj ikväll men det kändes bra.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-09-16 21:46:03 följande:

Har aldrig provat en assault bike... Vad gör den egentligen?

Får dig att känna dig helt förstörd på ett par min. Nej då men den är sjukt tung, motståndet är luft då man driver en stor propeller typ. Ju mer du tar i ju tyngre blir motståndet, googla så kan du titta på film om den. Har ni ingen på boxen?

Typ sådan här har jag, går även med fotfil och handkräm på kvällen innan läggdags. Det kanske du redan använder som tjej, men jag gör det aldrig. www.netoteket.se/ben-och-fotter/hornhudshyveln-14cm.php
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-09-17 13:18:45 följande:

Har du testat vridövningen då man ligger på rygg med uppdragna ben och välter från sida till sida? Hoppas du fattar vad jag menar. Den brukar hjälpa mig och det knakar ordentligt ibland när jag gör den.

Min kropp är som den är och inte alls så samarbetsvillig just nu, men mycket beror på att jag har mycket stress runt mig just nu med. Jag har backat tillbaka till väckande övningar för hela ryggen och hoppas att det ska hjälpa.

Dom jag gjorde var först att ligga på rygg med uppdragna ben och vicka på rumpan som en pendel. Sen fälla benen åt sidan (lät som den du beskrev) och sist drog jag benen mot magen med hjälp av armarna.

Vet du något konkret fel på kroppen eller är det allmän värk? Morsan har alltid haft problem men det har aldrig riktig gått att konstatera ett direkt fel. Förutom ett par diskbråck iofs..men hon har mer problem än det.
  • Studentpappa

106

PB i pushpress 2 veckor efter ryggskottet på dagen är väl ändå helt ok. 90 kg idag :)

fyra teamwods på 6 min varav en innehöll assault biken, satan i gatan. Jag kommer förmodligen spy av den någon dag när jag tar i lite extra. 

• Studentpappa

107

kb-komplex
    styrkeryck ladder
    Metcon 20 min
    Assault-bike 10sek on 20sek off 8 varv. Imorgon får jag troligtvis hem min AB!

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-09-20 22:07:59 följande:

Jag tog personbästa i militärpress häromdagen! 25 kg x 8 i tredje set och utan problem! Har inte tränat militärpress sedan min skulderbladsskada så det är skitkul att jag ökat så pass mycket på ett år.

MP/eller strikt-press på CF-språk, eller i mitt program står det bara press. Verkar som det kallas mycket. MP är dock det jag lärde mig först i gymmet. Det har legat med i min prog senaste 3-4 mån regelbundet tillsammans med mycket ben, något som måste vara orsaken till ett väldigt oväntat till ett PB i push press i söndags. Något jag typ aldrig kör, men vi ska bygga jerkboxar nu, så då blir det mer tunga lyft över huvudet

Kul att det går bra, vad gjorde du med skulderbladet?
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-09-21 09:50:39 följande:

Vingskapula och skapulär dyskinesi. I mitt fall berodde det på en förlamning av serratus anterior som förmodligen härrör från en mindre nervskada. Jag hade ingen som helst kontakt med serratus vilket var lite läskigt att upptäcka. Andra har sett att jag blev sned när jag belastade för mycket vid exempelvis just pressar, vilket är väldigt typiskt för den här typen av skador. Själv trodde jag att det berodde på att jag ju faktiskt är sned.

Nåväl, det är i alla fall väldigt lätt att skada axeln eftersom skapulär dyskinesi gör att axeln inte rör sig som den ska heller. Och dessutom är jag överrörlig i axlarna så min sjukgymnast sade stopp till alla lyft över huvudet fram till för några månader sedan.

Det var jävlarimig en utförlig förklaring skönt att det verkar gått till sig!
  • Studentpappa

108

Körde bla powerclean ikväll, första gången jag lyfter från golvet efter ryggskottet. Tog det lugnt på 60 kg, började ändå kännas av efter några lyft.

• Studentpappa

Pass 109

seg tis-ons ingen ork eller vilja, tvingade mig att träna ändå igår. Idag börjar jag bli förkyld så det beror väl på det. Assault biken kom idag men det blir bara montering idag inget svett

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!