Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2016-11-16 21:34:15 följande:

Igår var jag på Olympic weight lifting och allt var svårt och tungt.

Hur var upplägget? Övade ni tex ryck eller var det en massa komplementövningar?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

136

30 ohs 40kg + 8 wallclimb 3 varv.

9snatch 50kg, 42 pullups 7 snatch, 30 pullups 5 snatch, 18 pullups.

Vi har inte heller någon bur men det är främst för att vi inte har några pengar i föreningen typ... Skulle vara gött att ha, nu får vi maxa med passning. Sen blir man jäkligt bekväm med lyftarplatser och bumpers när man kan släppa hur som helst.

• Studentpappa

138

10 min tgu 12 kg

10 rkbs e60s i 10 min @32kg

Ab intervaller totalt 12 min ca 140 cal.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-26 19:57:06 följande:

Denna veckan har jag varit på 3 Crossfit pass. Haft personbästa i pullups så jag är rätt nöjd. Provat min första med 5kg. Ska börja jobba lite med weighted nu.

Ligger fortfarande långt borta för strict bar muscle up. Grymt sugen på det...

Blir en tur på gymmet i morgon! Ska jobba med over head squats tänkte jag.

Min coach säger att om jag fortsätter som jag gör i typ ett år till så kommer jag falla in i kategorin 1% av de bäst tränade i min ålderskategori. Peppade enormt! Men egentligen säger det nog mer om "formen" ute i samhället. Jag fyller 38 i vår så är ju inte direkt ung. Men det har kommit väldigt enkelt för mig.

Kul att det går bra! ett av målen i min prog är strikt MU men det är en lång väg för mig. Mycket viktade pullups har det varit, nu är vi på strikta ctb, jag fixar inte en kippad mu än, även om det varit nära några ggr. Men träningen för MU har gett mycket styrka.

Du får signa upp dig på crossfit open i vinter så får du ett bra kvitto iaf i vår community. Vi har en medlem som är 47-48 nånting hon är så jäkla grym, hon låg trea i Europa i vintras på open efter tre event. Och hennes syrra är lika bra om inte bättre, tror hon vann em i tyngdlyftning för ett eller två år sedan. Hon får oss andra dönickar i föreningen att se ut som pajasar när vi kör
  • Studentpappa

139 wod på boxen.

En var på tid och rätt tung den 48-åriga demonen var klar på 25 min då hade hon bla rivit av 60 DL på 1,4 x kv. Hon var som vanligt snabbast, jag var 6 min sämre vilket jag ändå var nöjd med då hon är så bra. Jag fick hålla igen pga knät. Några höll på över 50 min men var nybörjare.

Det har också börjat en ung tjej som är grymt duktig, vältränad var hon redan men har grym kroppskontroll. Jag känner mig bara gammal och förbrukad då jag har ont överallt, jag tål nog tyvärr inte särskilt hög träningsdos och har tagit det rätt lugnt ett tag men tycker inte det blir så mycket bättre.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-27 20:31:25 följande:

Är inte det en väldigt dålig skalering om de håller på så länge?

Min coach menar det är totalt meningslöst och kontraproduktivt med så långa metcon.

Kanske en ibland till de riktigt erfarna men aldrig till nybörjare.

Skulle snarare säga väldigt dålig form. Jag ser inget konstigt med att hålla uppe pulsen i 50 min, det är ju kortare tid än de flesta gör milen på. Sen tar det ju tid om man ska göra 40 pullups om det tar 30 sek för varje

Jag hade inte så bra koll på dem men de vilade mycket. Wallballs, boxjump, burpees är inga övningar man behöver skala mer än att det gör sig själv när man blir trött. Och dom var med så det tog tid när dom blev trött.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-11-27 20:40:30 följande:

Osäker på om jag hinner bli så bra att jag klarar allt rx. Kan inte muscle ups, har inte helt fått fart på kipping pull ups etc etc. Ska självklart prova men tror knappast jag kommer utmärka mig...

Finns ju en skalad variant, jag brukar köra det jag kan och annars välja skalning, men jag anmäler mig inte utan kör ändå. Jobbigt att filma då vi inte har någon som får döma.
  • Studentpappa

Jag fick på mig att åka en sträcka på stafettvasan via jobbet också, så nu måste det komma snö igen! Ska norrut nästa vecka tis-fre så då följer skidorna med.

• Studentpappa

140

bu-press kb 5x5 12kg

Bänk 5x5x70kg, situps viktade och oviktade

250 cal AB 30:11min

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!