• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • AmmiK82

Hej!

Får jag hoppa på? Födde vårt andra barn för tre månader sedan, har börjat träna tre veckor sedan. Innan graviditeten gick jag ner 33 kg, upp 26 under graviditeten, 14 kg kvar. Har inte bråttom, utan vill komma igång ordentligt först. Älskar träning och det är bra för min rygg och mina knän.
    Körde ett ganska hårt pass idag, bad min man att vara "personlig tränare", han har hjälpt mig tidigare också. Kör på hårdare när han tittar på och ger övningar som jag ska köra.
    Högintensiv är min grej, typ cirkelträning. Tränar mycket hemma.

• AmmiK82
    MissKaos skrev 2013-10-26 13:46:55 följande:
    Spinning idag med!
    3 pass spinning
    1gym
    1vattenstyrka

Fårse om det blir gym imorgon med. Nästa vecka kasst med tid för träning. Något böir det men oklart vad ich hur mkt.

Idag exakt fem v till bf.
    Åh mysigt med bf så snart! Själv har jag en 3 månaders hemma.
  • Wilowa
    AmmiK82 skrev 2013-10-27 18:44:08 följande:
    Hej!

Får jag hoppa på? Födde vårt andra barn för tre månader sedan, har börjat träna tre veckor sedan. Innan graviditeten gick jag ner 33 kg, upp 26 under graviditeten, 14 kg kvar. Har inte bråttom, utan vill komma igång ordentligt först. Älskar träning och det är bra för min rygg och mina knän.
    Körde ett ganska hårt pass idag, bad min man att vara "personlig tränare", han har hjälpt mig tidigare också. Kör på hårdare när han tittar på och ger övningar som jag ska köra.
    Högintensiv är min grej, typ cirkelträning. Tränar mycket hemma.
    Välkommen!
  • ander25k

Vart ett pass i Tyngdlyftningens tecken , så hela ryggen och axelpartiet är genomkört och många trötta muskler nu , massage fås i kväll :) och kommer vara välbehövlig :)

• MissKaos
    ander25k skrev 2013-10-28 13:09:07 följande:
    Vart ett pass i Tyngdlyftningens tecken , så hela ryggen och axelpartiet är genomkört och många trötta muskler nu , massage fås i kväll :) och kommer vara välbehövlig :)

Härligt! Jag skulle med behöva massage. Igen!!

Peppar på mig själv, ska ta mig till gymmet sedan. Matat i kidsen här byggarepannakor.. Dvs, pankakor med banan (och kardemumma) i och dubbla mängden ägg mot normalt. Och lite bakpulver annars fastnar dom. Bäst i ugn eg. Serverar man den gjord i ugn med keso och blåbär istället för sylt är det ju bra med protein i! Har testat att byta lite av mjölet mot proteinpulver men tror jag måste ha bakprotein. ngn som har testat? Eller ngt annat mjöl som inte är så vitt? Ifs kör vi ofta detta på söndagskvällar efter gymmet och då kan man ju behöva lite snabba kohydrater.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 13:40:45 följande:

Härligt! Jag skulle med behöva massage. Igen!!

Peppar på mig själv, ska ta mig till gymmet sedan. Matat i kidsen här byggarepannakor.. Dvs, pankakor med banan (och kardemumma) i och dubbla mängden ägg mot normalt. Och lite bakpulver annars fastnar dom. Bäst i ugn eg. Serverar man den gjord i ugn med keso och blåbär istället för sylt är det ju bra med protein i! Har testat att byta lite av mjölet mot proteinpulver men tror jag måste ha bakprotein. ngn som har testat? Eller ngt annat mjöl som inte är så vitt? Ifs kör vi ofta detta på söndagskvällar efter gymmet och då kan man ju behöva lite snabba kohydrater.
    Jag hatar pannkakor så de där kanske skulle passa mig. utgår du från ett vanligt pannkaksrecept? Om inte kan du inboxa receptet till mig?

Idag har jag varit till sjukgymnasten och fått massvis med övningar på gymmet. Helt klart en fördel med denna sjukgymnast att hon har ett rehab-gym och ett vanligt gym att tillgå. Vi gick bara igenom övningarna idag, så imorgon tänker jag åka in och köra igenom dem ordentligt. Tror jag kan vara ganska sams med dessa övningar, många kunde paras ihop så jag slipper den otroligt tråkiga vilan mellan seten. Tungan ute
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2013-10-28 15:13:22 följande:
    Jag hatar pannkakor så de där kanske skulle passa mig. utgår du från ett vanligt pannkaksrecept? Om inte kan du inboxa receptet till mig?

Kan tillägga att jag inte gillar den mjöliga geggan, så banan och mer ägg är nåt jag tror skulle passa mig.
  • MissKaos

2, 5dl mjöl

Blanda i 1tsk bakpulver

Evt i med kanel/ingefära om du gillar det

Vispa i 3dl mjölk

Mosa i 1-2 bananer

Kör med stavmixern

Vispa i 6-7 ägg och sen 3dl mjölk till

Stek som pankakor. Alt i ugnen lägg då gärna 1litet pkt färdigskuret bacon i formen kör i ugnen 7min rör runt i formen på med smeten inget extra fett behövs då.

Spm sagt går byta ut lite mjöl mpt proyein

Wilowa skrev 2013-10-28 15:15:57 följande:
    Kan tillägga att jag inte gillar den mjöliga geggan, så banan och mer ägg är nåt jag tror skulle passa mig.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 17:39:22 följande:
    2, 5dl mjöl
    Blanda i 1tsk bakpulver
    Evt i med kanel/ingefära om du gillar det
    Vispa i 3dl mjölk
    Mosa i 1-2 bananer
    Kör med stavmixern
    Vispa i 6-7 ägg och sen 3dl mjölk till

Stek som pankakor. Alt i ugnen lägg då gärna 1litet pkt färdigskuret bacon i formen kör i ugnen 7min rör runt i formen på med smeten inget extra fett behövs då.

Spm sagt går byta ut lite mjöl mpt proyein
    Tack! Solig
  • MissKaos

Gymet idag. Segt. Tung i kroppen.

Nu orkan ute. Huu!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!