• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tessou
    Wilowa skrev 2013-11-03 17:48:56 följande:

Knipmuskler? Vad är det?  Fast jag börjar hitta mina med nu efter sjukgymnastik i en månad. Fast jag hittade dem inte där jag trodde, utan i höftträning. Min yngsta är över nio år så jag skyller bristen på knipmuskler på "sapping hips" som jag tydligen har.
    Ha ha, ja men det är hemskt att inte kunna hålla tätt... All träning med hopp har jag fått strunta i, för jag kan inte hålla tätt... Skäms Ska ta min mammas råd, att testa knipkulor efter förlossningen.. annars får det bli operation.
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 17:56:43 följande:
    Ha ha, ja men det är hemskt att inte kunna hålla tätt... All träning med hopp har jag fått strunta i, för jag kan inte hålla tätt... Skäms Ska ta min mammas råd, att testa knipkulor efter förlossningen.. annars får det bli operation.

Vänd dig till en bra sjukgymnast innan du opererar dig. Jag kan visserligen hålla tätt, men å andra sidan hoppar jag aldrig heller. Jag är svag i alla muskler i den regionen, jag har varit sjukskriven i två månader för det nu. Fast nu är jag mycket bättre och ska börja jobba om ett par veckor, ska bara träna upp mig rent allmänt på gymmet först. Helt otroligt hur mycket man tappar på två månader och var man dåligt tränad innan så blir det ännu värre.

Jag hittar inte mina knipmuskler alls när jag har låsningar i ryggslutet...eller var de nu sitter.   
  • MissKaos

Jag fick hjälp av att få kotorna rättlagda. Av cranosacral behandling.

Tessou skrev 2013-11-03 17:56:43 följande:
    Ha ha, ja men det är hemskt att inte kunna hålla tätt... All träning med hopp har jag fått strunta i, för jag kan inte hålla tätt... Ska ta min mammas råd, att testa knipkulor efter förlossningen.. annars får det bli operation.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tessou
    Wilowa skrev 2013-11-03 18:24:01 följande:

Vänd dig till en bra sjukgymnast innan du opererar dig. Jag kan visserligen hålla tätt, men å andra sidan hoppar jag aldrig heller. Jag är svag i alla muskler i den regionen, jag har varit sjukskriven i två månader för det nu. Fast nu är jag mycket bättre och ska börja jobba om ett par veckor, ska bara träna upp mig rent allmänt på gymmet först. Helt otroligt hur mycket man tappar på två månader och var man dåligt tränad innan så blir det ännu värre.

Jag hittar inte mina knipmuskler alls när jag har låsningar i ryggslutet...eller var de nu sitter.   
    Jag är också väldigt svag i mitt partiet på kroppen, rygg å så.. Har dålig hållning. Skulle få övningar av min sjukgymnast för min foglossning, men han sa att det kommer inte funka eftersom jag inte kunde knipa ordentligt (och spänna magmusklerna)..
    MissKaos skrev 2013-11-03 18:43:35 följande:
    Jag fick hjälp av att få kotorna rättlagda. Av cranosacral behandling.
    Vad är det? Gör en sjukgymnast sånt?

• Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 19:01:29 följande:
    Jag är också väldigt svag i mitt partiet på kroppen, rygg å så.. Har dålig hållning. Skulle få övningar av min sjukgymnast för min foglossning, men han sa att det kommer inte funka eftersom jag inte kunde knipa ordentligt (och spänna magmusklerna)..

Vad är det? Gör en sjukgymnast sånt?

...och då fick du inga andra övningar? Vad var det för sjukgymnast? Antar att du inte bor i närheten av Värmland, men om du gör det säg till.
  • Tessou
    Wilowa skrev 2013-11-03 19:32:50 följande:
    ...och då fick du inga andra övningar? Vad var det för sjukgymnast? Antar att du inte bor i närheten av Värmland, men om du gör det säg till.
    Oj, jag var otydlig där... Jo jag fick andra, fast det känns inte som att de gör någon skillnad.
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-11-03 19:40:12 följande:
    Oj, jag var otydlig där... Jo jag fick andra, fast det känns inte som att de gör någon skillnad.

De tio senaste åren har jag gått hos tre sjukgymnaster och en kiropraktor, ingen av dem har kunnat hjälpa mig mer än lite halvdant och tillfälligt. Nu kom jag till en sjukgymnast som är specieliserad på höfter och rygg och hon såg direkt vad det var för fel på mig. Hon har gett mig övningar som jag känner hjälper och hon har visat mig att hon har rätt. Det är en otrolig skillnad på hennes övningar mot tidigare övningar, dessa känner jag hjälper.
  • cirkusmusen
    Tessou skrev 2013-11-03 11:00:39 följande:
    Har inte tränat på 100 år, så har inte skrivit här utan bara läst vad de andra gör!

Men nu så blev jag ju tvungen. Ja, jag tränar för att gå upp i vikt!
    Eller inte just nu för jag har foglossning och är allmänt slö... men annars!

Vad väger du, och vad skulle du vilja väga? Jag väger runt 53 kg (174 cm) och vill gärna väga 60 kg.
     Är du gravid nu alltså? 

Jag är 158cm, väger 43, vill upp till 48 nånstans där, i muskler såklart. Har innan dansat på elitnivå (50kg vägde jag då), har haft träningsstopp i 6 månader men nu är jag tillbaka och har börjat styrketräna för första gången i hela mitt liv.  Innan hade jag mycket muskler, men nu vill jag satsa på att få ännu större och bli mer deffad. Spännande att se hur långt man kan gå :D 

Jag försöker att vara på gymmet alla dagar som jag kan, minst 4ggr/v och helst varje dag. Jag har inte gjort ett riktigt schema än men planen är väl att jag ska försöka få ihop ett. 

Har du haft något schema och så? Vad äter du? Hur tränar du? :)
  • pulsar85

Jag tränar också för att gå upp i vikt och lägga på mig mer muskelmassa. Startade på 75kg, liggger på 76,5kg nu efter 2 veckor och kan säga att det var MYCKET lättare för mig att gå ner i vikt än att gå upp...
    Är äckligt mätt hela dagarna för att jag äter så mycket nu. Försöker få i mig 3000 kalorier om dagen.
    Blir gymmet 3ggr i veckan och sen har jag thaiboxning 3 ggr i veckan som bränner alldeles för mycket kalorier men kul är det och det är inget jag vill sluta med. 

Det svåraste för mig är helt klart att få i mig tillräckligt med kalorier för att ligga på ett överskott.

• cirkusmusen
    pulsar85 skrev 2013-11-03 21:28:52 följande:
    Jag tränar också för att gå upp i vikt och lägga på mig mer muskelmassa. Startade på 75kg, liggger på 76,5kg nu efter 2 veckor och kan säga att det var MYCKET lättare för mig att gå ner i vikt än att gå upp...
    Är äckligt mätt hela dagarna för att jag äter så mycket nu. Försöker få i mig 3000 kalorier om dagen.
    Blir gymmet 3ggr i veckan och sen har jag thaiboxning 3 ggr i veckan som bränner alldeles för mycket kalorier men kul är det och det är inget jag vill sluta med. 

Det svåraste för mig är helt klart att få i mig tillräckligt med kalorier för att ligga på ett överskott.
    Samma här! Har så svårt att få i mig tillräckligt med kalorier. Om man ska äta bra kalorier med får man ju fasen äta hur mycket som helst. Dock har jag ganska lätt för att gå upp/ned i vikt. Kan pendla 2kg upp och ner. 

Bara av att dricka en gainer om dagen extra gick jag upp 0,5kg per dag cirka. Har så jävla svårt för mat dock, och det är väl mitt största problem. Kan inte äta om jag är stressad, ledsen, eller mår dåligt på något sätt. Så om jag kör för hårt på gymmet så jag mår illa är en hel matdag förstörd. Försöker hitta en balansgång..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!