• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 20:33:45 följande:
    Gymet idag. Segt. Tung i kroppen.
    Nu orkan ute. Huu!

Kände du av vädret tro? Fast ni får gärna behålla den där nere hos er, här i Värmland regnar det bara ordentligt än så länge. Det hade börjar mörkna redan när jag åkte från sjukgymnasten halv tre.
  • MissKaos

Eller graviditet? Eller fem pass förra veckan.sovit kasst inatt. Kombo?

Wilowa skrev 2013-10-28 20:49:27 följande:
    Kände du av vädret tro? Fast ni får gärna behålla den där nere hos er, här i Värmland regnar det bara ordentligt än så länge. Det hade börjar mörkna redan när jag åkte från sjukgymnasten halv tre.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 20:58:38 följande:
    Eller graviditet? Eller fem pass förra veckan.sovit kasst inatt. Kombo?
    Haha! Ja men graviditeten trodde jag du räknade med varje dag. Tänkte att om du var segare än vanigt så kanske det berodde på vädret, det brukar påverka mig när det är extremt.
  • MissKaos

Jo fast jag är segar än segast idag. Kissade ca 100ggr inatt. Obekvöm säng. Maken låter nattetid. han andas! På natten hallååååå.. tyst!

Wilowa skrev 2013-10-28 21:15:09 följande:
    Haha! Ja men graviditeten trodde jag du räknade med varje dag. Tänkte att om du var segare än vanigt så kanske det berodde på vädret, det brukar påverka mig när det är extremt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 21:18:25 följande:
    Jo fast jag är segar än segast idag. Kissade ca 100ggr inatt. Obekvöm säng. Maken låter nattetid. han andas! På natten hallååååå.. tyst!
    Haha! Ja då är det inte lätt! Jag hörde att Aloe heat lotion ska hjälpa mot snarkningar om man smörjer fötterna med den...fast hoppas den inte hjälper mot andning med.
  • MissKaos

Har en tub.. om jag fyller hans näsa? Borde väl visselljudet försvinna

Wilowa skrev 2013-10-28 21:26:43 följande:
    Haha! Ja då är det inte lätt! Jag hörde att Aloe heat lotion ska hjälpa mot snarkningar om man smörjer fötterna med den...fast hoppas den inte hjälper mot andning med.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-10-28 21:30:01 följande:
    Har en tub.. om jag fyller hans näsa? Borde väl visselljudet försvinna
    Haha! Testa! Fast jag misstänker att det leder till än mer störande ljud. Inget som jag direkt skulle vilja ha i min näsa.  Kanske mer effektivt om du har det i dina öron istället, då slipper du dessutom höra stormen.
  • Wilowa

Första besöket på gymmet avklarat! Jag är ganska övertygad om att jag kommer att ha träningsvärk imorgon även om jag hade lätta vikter och inte fulländad teknik. Jag får väl säga att det är tredje gången gillt. Två gånger innan har jag testat att gymträna och avskytt det, men detta program var helt okej. Nästan inga pauser utan övningar som gick att växla och täcker i stort sett hela kroppen på ett varierat sätt. Min sjukgymnast har jobbat med elitidrottare och det märks, hon är jätteduktig. 

• Losan

Nu iväg och köra intervallträning! Vet redan att mina ben kommer kännas som spagetti efteråt! 

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-10-29 16:14:50 följande:
    Första besöket på gymmet avklarat! Jag är ganska övertygad om att jag kommer att ha träningsvärk imorgon även om jag hade lätta vikter och inte fulländad teknik. Jag får väl säga att det är tredje gången gillt. Två gånger innan har jag testat att gymträna och avskytt det, men detta program var helt okej. Nästan inga pauser utan övningar som gick att växla och täcker i stort sett hela kroppen på ett varierat sätt. Min sjukgymnast har jobbat med elitidrottare och det märks, hon är jätteduktig. 

Härligt!

Min man kom med förslagrt att jag ska boka in en massage till.. ehhh ja tack!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!